Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:45:36 GMT

طرح تشدید برخورد با متخلفان آماده است

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۶۲۲۱

طرح تشدید برخورد با متخلفان آماده است

«مجتبی صفایی» صبح امروز (سه شنبه) در حاشیه هشتمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره اینکه چه راهکاری برای نظارت بر تخلف اصناف در نظر گرفته شده است، بیان کرد: وزیر صنعت در جلسه ستاد تنظیم بازار دنبال راهکار قانونی بودند تا با افراد متخلفی که به دنبال سوء استفاده و اخلال در نظام اقتصادی هستند، شدیدترین برخورد صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قانون نظام صنفی متناسب با تخلفات قانونی به روز نشده، به همین دلیل هیات رئیسه اتاق اصناف ایران طرحی را آماده کرده که آماده ارسال به شورای اقتصادی سران قواست. در این طرح پیشنهاد شده با افرادی که می‌خواهند از طریق تخلفات به حیثیت واحدهای صنفی لطمه بزنند، برخورد قاطع صورت گیرد.

صفایی درباره وضعیت بازار گفت: از زمان سهمیه‌بندی بنزین، اتاق اصناف با ابلاغ بخشنامه‌ای به سراسر کشور بازرسی و نظارت را تشدید کرد.

وی با اشاره به ۱۲ هزار مورد بازرسی در روز خاطرنشان کرد: روز گذشته (دوشنبه) حدود ۶۵۰ پرونده به تعزیرات ارجاع شد که البته موضوع آن‌ها نه گران‌فروشی، بلکه عدم صدور فاکتور و درج قیمت بود.

سخنگوی اتاق اصناف ایران اظهار کرد: تیم‌های بازرسی از هفت صبح تا ۱۰ شب در میدان مستقر هستند و اتاق اصناف از تمام ظرفیت خود برای نظارت استفاده کرده است.

به گفته صفایی، عمده نظارت‌ها بر کالاهایی است که تاثیرپذیری بیشتری از افزایش قیمت بنزین دارند.

وی خاطرنشان کرد: اگر احساس شود واحد صنفی از فضای ایجاد شده سوء استفاده می‌کند، اشد مجازات در انتظار او خواهد بود. اگر تخلف واحد صنفی محرز شود، به سرعت رای صادر خواهد شد.

سخنگوی اتاق اصناف ایران گران‌فروشی را مادر تمام تخلفات دانست و افزود: از مردم می‌خواهیم که خودشان نقش بازرسان و ناظران اصناف را اجرا کرده و تخلفات را گزارش دهند.

برچسب‌ها سهمیه بندی بنزین اصناف اتاق بازرگانی تهران اتاق اصناف ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سهمیه بندی بنزین اصناف اتاق بازرگانی تهران اتاق اصناف ایران سهمیه بندی بنزین اصناف اتاق بازرگانی تهران اتاق اصناف ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۶۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت‌های صنفی در چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود

رئیس سازمان صمت استان چهارمحال و بختیاری گفت: نظارت‌های صنفی در چارچوب ساختار جدید بازرسی‌ها در چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود. - اخبار استانها -

فضل‌الله رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، با تأکید بر ادامه روند نظارت دقیق بر بازار اظهار داشت: نظارت‌های صنفی در چارچوب ساختار جدید بازرسی‌ها در چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای مشارکت هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی براساس دستور رئیس جمهور، تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اتاق اصناف ایران منعقد شده است.

رحمتی افزود: براساس این تفاهم‌نامه، نظارت بر سطوح تولید و عمده‌فروشی با مجموعه جهاد کشاورزی، انبارها و شرکت‌های پخش با مجموعه سازمان صمت و عرضه و خرده‌فروشی‌ها با اتاق اصناف است.

رئیس سازمان صمت استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: همچنین برای دریافت هرچه بهتر گزارش‌های مردمی و تقویت روند رسیدگی‌ها نیز طرح ناظران افتخاری در دستور کار سازمان حمایت از مصرف‌کننده قراردارد.

به گفته رحمتی، در این ارتباط افراد داوطلب می‌توانند به سامانه سازمان از مصرف‌کنندگان وارد و اقدام به ثبت‌نام کنند و هر جایی که گران‌فروشی و تخلفی مشاهده کردند می‌توانند مختصات جغرافیایی واحد صنفی متخلف را ثبت کنند.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری
  • نظارت‌های صنفی در چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود
  • تعطیل‌کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • تعطیل کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم
  • طرح جدید اتاق اصناف / منتظر این بازرسان باشید
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت های اصناف در قم