Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در بازدید استاندار قزوین از اولین پایانه محصولات کشاورزی استان در اراضی روستای زاغه از توابع شهرستان آبیک گفت: این پایانه با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن انبار ذخیره، انبار‌های بهداشتی و سورت و بسته بندی محصولات کشاورزی توسط بخش خصوصی درحال احداث است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته خمسه، مرحله اول این پایانه ۴.۵ هکتار است که در فاز‌های بعدی به وسعت ۱۶ هکتار خواهد رسید.

او اضافه کرد: با آغاز بکار این پایانه زمینه اشتغال ۵۰ نفر بصورت مستقیم و ۶۰ نفر بصورت غیر مستقیم در استان فراهم خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: استان قزوین با توجه به ظرفیت بالای تولید محصولات کشاورزی برنامه ریزی لازم را برای صادرات بخش عمده این محصولات دارد.

خمسه افزود: ظرفیت بسیار بالایی برای صادرات محصولات کشاورزی در استان داریم که متاسفانه بسیاری از صادر کنندگان استان محصولات کشاورزی خود را بخاطر نبود پایانه صادراتی بناچار از دیگر استان‌ها صادر می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: با توجه به اینکه بخش اعظمی از نهاد‌های کشاورزی و دامی مورد نیاز استان از بنادر و سایر استان‌ها وارد می‌شود وجود پایانه صادراتی در روندحمل و جابجایی نهاد‌های مورد نیاز بخش کشاورزی تاثیر گذار خواهد بود.

او افزود: این طرح یکی از طرح‌های مهم کشاورزی است که دارای توجیه اقتصادی برای بخش کشاورزی است.

خمسه تصریح کرد: جهاد کشاورزی مجوز‌های مربوط را صادرکرده است و هیچ مشکلی در زمینه تکمیل این طرح مهم نیست.

انتهای پیام/ک

اولین پایانه محصولات کشاورزی استان در آبیک در حال احداث است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۶۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی

سیدمحمد پاکمهر در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اهمیت احداث سایت پرتودهی محصولات کشاورزی در خراسان شمالی به عنوان یکی از استان‌های با ظرفیت بالا در این حوزه گفت: باید با اقدامات جهادی و مدنظر قراردادن زمان تحقق این مهم در استان انجام شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در ادامه افزود: با پرتودهی محصولات کشاورزی و زراعت باغی ضمن افزایش مدت ماندگاری محصولات در انبار و سردخانه از هدر رفت محصولات جلوگیری به عمل می‌آید.

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت مجلس بیان کرد: ظرفیت و پتانسیل تولید غلات، حبوبات و زراعت باغی در خراسان شمالی بسیار بالا است و احداث و راه‌اندازی چنین سایتی خدمتی بزرگ به جامعه دامپرور، کشاورز و باغدار می‌کند.

وی بیان کرد: کوتاهی در مسیر راه‌اندازی مرکز پرتودهی محصولات کشاورزی از ناحیه هیچ کسی پذیرفتنی نیست و هر گونه سنگ اندازی در تحقق آن خسارت جبران ناپذیر به همراه دارد.

کد خبر 6085981

دیگر خبرها

  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی