Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش‌وپرورش در حاشیه سومین همایش ملی بانوان و خانواده خیرین مدرسه‌ساز و در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ استان تهران و سیستان و بلوچستان؛ پایین‌ترین سرانه آموزشی کشور رادارند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، محسن حاجی میرزایی در حاشیه سومین همایش ملی بانوان و خانواده خیران مدرسه‌ساز که در هتل پارسیان آزادی در حال برگزاری است در جمع خبرنگاران در مورد تکمیل مدارس نیمه‌تمام از سوی خیرین گفت: درکشور پنج هزار بانوان فعال در امر مدرسه سازی داریم که به‌نظام تعلیم و تربیت کشور در مدرسه‌سازی کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان این که آموزش‌وپرورش از حیث فضای آموزشی به‌شدت نیازمند مشارکت مردم است، اظهار کرد: در صورت عدم وجود مشارکت عمومی، نیاز به زمان زیادی برای حل کمبود مدارس درکشور خواهیم داشت.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه 30 درصد مدارس کشور نیازمند مقاوم‌سازی یا تخریب و نوسازی است، گفت: در سال‌های گذشته آموزش‌وپرورش برای افزایش پوشش تحصیلی در برخی نقاط کشور مدارسی ساخته است که دانش‌آموز کمی دارد درحالی‌که در حاشیه شهرها و برخی از استان‌ها به‌شدت نیازمند فضای آموزشی هستیم. در برخی از مدارس40 نفر دریک کلاس هستند و به همین علت نیاز است که مدرسه‌سازی را با شدت بیشتری ادامه دهیم.

وزیرآموزش‌وپرورش بابیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز در نامه‌ای اعلام کرده‌اندکه ظرف دو سال آینده 5 هزار میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی اختصاص خواهند داد لذا دولت هم تعهدکندکه به‌اندازه سهمش تخصیص اعتبار دهد، گفت: دولت قول داده متناسب بااعتباری که خیران می‌آورند اعتبار هم بیاورد تا هر چه زودتر این فاصله‌ها را پرکنیم.

حاجی میرزایی بابیان اینکه استان تهران ازنظر فضای آموزشی وضعیت خوبی ندارد، گفت: با توسعه‌ای که در منطقه 22 تهران پیش‌بینی فضای مناسب برای ساخت مدرسه نشده است و به‌شدت این منطقه نیازمند فضای آموزشی است همچنین در شهرهای اقماری تهران و حاشیه شهرهای استان تهران با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: استان تهران بعد از سیستان و بلوچستان بدترین وضعیت سرانه آموزشی در کشور را دارد به‌طوری‌که متوسط سرانه فضای آموزشی کشور 5.2 مترمربع است و این دو استان پایین‌ترین سرانه فضای آموزشی کشور را دارند، همچنین استاندارد فضای آموزشی بر اساس سند تحول 8.2 مترمربع است.

وزیرآموزش‌وپرورش در پایان گفت: 40 هزار کلاس نیمه‌تمام در کشور داریم که اولویت ما اتمام این پروژه‌ها است.

 

بیشتر بخوانید: برگزاری آیین آغاز سال تحصیلی در مدارس با حضور اعضای هیات دولت آیا محیط مدرسه محیطی دلپذیر، شاد و پرنشاط است؟

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان تهران خانواده دولت سیستان و بلوچستان مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۶۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد

محمد شیخی  اظهار کرد: گروه فرهنگی جهادی نجوا وابسته به بنیاد نیکوکاری ورزش کشور با هدف انجام فعالیت های خیرخواهانه در زمینه کمک به آزادی مددجویان(ورزشکار) جرائم غیر عمد، تجهیز خانه‌های ورزش روستایی در مناطق کم‌برخوردار و برگزاری اردوهای جهادی در مناطق سیل زده در سیستان و بلوچستان از ابتدا سال ۱۴۰۳ آغاز بکار کرد.

وی بیان کرد: با توجه به ورود سامانه بارشی در ابتدا سال جدید در جنوب سیستان و بلوچستان و وقوع سیلآب در این مناطق قهرمانان المپیکی،جهانی و بین المللی مطرح کشور بهمراه قهرمانان استان در غالب گروه جهادی نجوا جهت کمک رسانی به سیل زده گان به مناطق سیل زده شهرستان دشتیاری چابهار اعزام شدند.

رئیس اداره فرهنگی ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان افزود: گروه جهادی نجوا با اهدای بسته های کمک معیشتی، ساخت سرویس های بهداشتی ،ساخت محل‌های تخریب شده و همچنین بازدید از زیر ساخت هایی که خسارت وارد شده در مناطق سیل زده جهت بازسازی اقدامات لازم صورت گرفت.

وی عنوان کرد: با توجه به رویکرد جهادی و انقلابی بنیاد نیکوکاری ورزش کشور و با توجه به نیازهای روز جامعه نونهال و نوجوانان در خصوص پر کردن اوقات فراغت این عزیزان گروه سرود نجوا متشکل از ورزشکاران رشته های ورزشی در سیستان و بلوچستان با حمایت‌های مدیرکل ورزش و جوانان استان، استانداری و سازمان برنامه بودجه در زاهدان تشکیل شد که به مناسبت های مختلف ملی و مذهبی نماهنگ اجرا خواهند کرد.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • برقراری پرواز و افزایش ظرفیت صندلی با نرخ مصوب
  • گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • غرفه‌سازی برای ناشران در فضای شبستان مراحل پایانی خود را طی می‌کند
  • سد سازی در جنوب سیستان و بلوچستان در اولویت کاری منطقه
  • جلو هرز روی آب‌ها را بگیریم
  • سیستان و بلوچستان فرودگاهی که فقط یک مسیرپروازی داشت
  • سنجش ۵۱ هزار و ۱۳۰ هزار نوآموز سیستان و بلوچستانی برای ورود به مدرسه
  • اقدامات آتش‌نشانی تهران در سیل سیستان و بلوچستان