Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:58:47 GMT

سامانه بارشی روز چهارشنبه همدان را ترک می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۶۵۲۲

سامانه بارشی روز چهارشنبه همدان را ترک می‌کند

محمدحسن باقری‌شکیب روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، آسمان استان تا ۲۴ ساعت آینده، ابری، همراه با ریزش برف در برخی از نقاط استان، برودت هوا و مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: ریزش پراکنده برف از امشب تا صبح فردا در برخی از نقاط استان ادامه دارد و از بعد از ظهر فردا / چهارشنبه / با خروج سامانه بارشی، رفته رفته از میزان ابرها کاسته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقری شکیب عنوان کرد: برای فردا شب انتظار ریزش برف نداریم و پس از آن، تا انتهای هفته آینده آسمان استان صاف پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه باران سنجی منطقه شورین همدان با ۱۳ میلیمتر بارش و ۱۵ سانتی‌متر برف بیشترین آمار را در استان ثبت کرده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت تغییرات دمای روزانه و شبانه کاهش می‌یابد، افزود: با توجه به سردی هوا و لغزندگی معابر و جاده‌ها به رانندگان توصیه می‌شود تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان با بیان اینکه در این فصل از سال انتظار چنین ریزش برفی نداشتیم، افزود: اینگونه الگوی بارشی در فصل زمستان ایجاد می‌شود و اگر دمای هوا کمی بیشتر بود این سامانه بارشی به صورت باران اثر خود را باقی می‌گذاشت.

وی توضیح داد: این سامانه از سمت شرق روسیه و از طریق شمال شرق کشور وارد و موجب سردی هوا شده است و اگر رطوبت هوا بیشتر از این بود ریزش برف سنگین در استان اتفاق می‌افتاد.

باقری‌شکیب بیان کرد: در سال جاری پدیده ال نینو (چرخه قدرتمند آب و هوایی) رخ نمی‌دهد اما پیش بینی می‌شود پدیده MJO (تغییر پذیری زیر فصلی گرمسیری) رخ دهد که به موجب آن رطوبت ایجاد شده در اقیانوس هند وارد استان می‌شود و به دنبال خود بارش باران را همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه این پدیده از انتهای هفته آینده در آسمان استان فعالیت می‌کند، ادامه داد: با توجه به اینکه ابرهای آن از سمت اقیانوس هند وارد استان می‌شوند و سردی لازم را ندارند، بارش ها به صورت باران اثر خود را در استان باقی می‌گذارند.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان پیش‌بینی کرد: تا انتهای آذرماه میزان بارش‌های همدان، بیشتر از میانگین بلند مدت و در ماه‌های دی و بهمن کمتر از میانگین بلند مدت است.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند با هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین و گل‌تپه با ۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، سردترین شهرهای استان بوده‌اند.

باقری‌شکیب عنوان کرد: کمینه دمای هوای همدان سه درجه سانتی‌گراد زیر صفر و دمای بیشینه هوای این شهر نیز سه درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

برچسب‌ها هواشناسی تغییرات آب و هوا همدان برف و باران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هواشناسی تغییرات آب و هوا همدان برف و باران هواشناسی تغییرات آب و هوا همدان برف و باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۶۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت

سازمان هواشناسی کشور وضعیت هوای تعدادی از استان‌های کشور را برای امروز، پنجم اردیبهشت اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سازمان هواشناسی وضعیت هوای تعدادی از استان‌های کشور را در ۲۴ ساعت آینده به شرح زیر اعلام کرد:

اصفهان: آسمان ابری و احتمال بارش پراکنده گاهی وزش باد شدید / ‏‏ بیشینه دما: ۲۰ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ‬ ۱۰ درجه سانتی‌گراد

اردبیل: آسمان صاف تا کمی ابری وزش باد / بیشینه دما: ۱۸ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۴ درجه سانتی‌گراد

اهواز: آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی / بیشینه دما: ۳۶ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۲۱ درجه سانتی‌گراد

بوشهر: آسمان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی / بیشینه دما: ۳۰ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۲۰ درجه سانتی‌گراد

تبریز: آسمان صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد / بیشینه دما: ۲۲ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۹ درجه سانتی‌گراد

تهران: آسمان کمی ابری و مه صبحگاهی در بعدازظهر نیمه ابری / بیشینه دما: ۲۲ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۳ درجه سانتی‌گراد

رشت: آسمان صاف تا نیمه ابری و مه آلود / بیشینه دما: ۲۶ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۳ درجه سانتی‌گراد

شیراز: آسمان به تدریج ابری و بارش پراکنده گاهی رگبار و رعدوبرق / بیشینه دما: ۲۱ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۱ درجه سانتی‌گراد

کیش: آسمان صاف همراه با غبار محلی در بعدازظهر افزایش ابر / بیشینه دما: ۳۰ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۲۴ درجه سانتی‌گراد

مشهد: آسمان به تدریج ابری رگبار باران با احتمال رعدوبرق / بیشینه دما: ۲۴ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۳ درجه سانتی‌گراد

ساری: آسمان ابری همراه با بارش پراکنده / بیشینه دما: ۲۴ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۲ درجه سانتی‌گراد

یزد: آسمان رگبار باران با احتمال رعدوبرق گاهی افزایش باد / بیشینه دما: ۱۷ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۲ درجه سانتی‌گراد

کد خبر 747546

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • سامانه بارشی در استان مرکزی تا صبح چهارشنبه فعال است
  • سامانه بارشی امشب از همدان خارج می‌شود
  • سامانه ناپایدار بارشی تا چهارشنبه در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • فعالیت سامانه بارشی تا روز پنجشنبه
  • بارش باران بهاری در لرستان و خوشحالی مردم
  • باران بهاری در راه مازندران
  • پیش بینی بارش رگباری باران و تگرگ در البرز
  • ادامه بارش باران بهاری تا چهارشنبه در همدان