Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبران مسلمان نروژ اعلام  کرده اند که قصد دارند به دنبال قرآن سوزی روز شنبه گذشته در یک تجمع اعتراض آمیز ، به پلیس شکایت کنند.

یک سازمان محلی ضد  اسلامی در نروژ با ادعای این که اسلام مذهبی است که در آن خشونت ترویج می شود، به حضرت «محمد» (ص) پیامبر اسلام توهین کردند.

به گزارش تارنمای اینترنتی «ای بی سی نیته/ ABC Nyheter»، «آکمل علی» رئیس اتحادیه مسلمانان شهر اگدِر (Muslim Union of Agder) گفت: جامعه مسلمانان نروژ این اقدام را نه تنها غیرقانونی  بلکه نشانه جرائم ناشی از تنفر قلمداد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی به تظاهرات روز یکشنبه گروه  موسوم به «اسلامی‌سازی نروژ را متوقف کنید» (SIAN) در شهر«کریستیان‌ساند/Kristiansand»نروژ اشاره داشت که  اعضای این گروه مخالف مسلمانان در اقدامی توهین آمیز، دو نسخه از قرآن را به سطح زباله انداخت و «لارس تورسن» رئیس این سازمان ضد اسلامی، یک نسخه دیگر از قرآن  را سوزاند.  

تارنمای نروژی «ریسِت/Resett» با تایید این خبر نوشت: در رویدادی که تحت نظارت ده ها نیروی پلیس انجام شد، SIAN اسلام را «فاشیست» و مذهب ترویج خشونت توصیف و به پیامبر مسلمانان توهین کرد.

​ با وجودی که این گروه ضد اسلامی برای برگزاری تظاهرات خود از پلیس مجوز داشت اما اجازه نداشت قرآن را بسوزاند و از این رو پلیس برای توقف این مراسم دخالت کرد.

پلیس شهر «اگدر» نروژ در گفت وگو با «ای بی سی نیته» این  اقدامات را جنجال برانگیز توصیف کرد.

بر اساس گزارش «ریسِت» این اولین بار است که قرآن در نروژ در ملا عام به آتش کشیده می شود و اولین اقدام از سوی SIAN  بوده است.

ترکیه قرآن سوزی در نروژ را محکوم کرده است.

گروه ضد اسلامی SIAN در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی تاسیس شده و هدف خود را مقابله با ترویج اسلام عنوان کرده است. این گروه مدعی است اسلام قانون اساسی نروژ را نقض می کند و مغایر با ارزش های دموکراتیک و انسانی است.

برچسب‌ها جامعه مسلمانان اسلام ستیزی نروژ قرآن کریم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جامعه مسلمانان اسلام ستیزی نروژ قرآن کریم جامعه مسلمانان اسلام ستیزی نروژ قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۶۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم افزایی و تحکیم وحدت مسلمانان در ماه مبارک رمضان، دشمنان اسلام را تضعیف می کند

مولوي غلام حیدر فاروقی مدیر حوزه علميه الصدیق و امام جمعه اهل سنت بیرجند در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم، فلسفه ماه مبارک رمضان را بیان نموده است که می فرماید: «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا كُتِبَ عَلَيكُمُ الصِّيامُ كَما كُتِبَ عَلَى الَّذينَ مِن قَبلِكُم لَعَلَّكُم تَتَّقونَ»؛ ای افرادی که ایمان آورده‌اید روزه بر شما نوشته شده، همان‌گونه که بر کسانی که قبل از شما بودند نوشته شد؛ تا پرهیزکار شوید و هدف از روزه و این عبادت بزرگ "لعلکم تتقون" است.

مولوی فاروقی در ادامه پیرامون واژه "تقوا"، افزود: تقوا تعریف های مختلفی دارد؛ امام علی (ع) تعریف بسیار زیبا و جالبی در این رابطه دارند و می فرمایند: «التقوى هي الخوف من الجليل ، والعمل بالتنزيل ، والقناعة بالقليل ، والإستعداد ليوم الرحيل»؛ تقوا ترس از جلال ، کار با فداکاری ، قناعت با اندک و آماده سازی برای روز عزیمت است، یکی از شرایط تقوا این است انسان از خدا بترسد.

امام جمعه اهل سنت بیرجند، عنوان کرد: وقتی انسان ترس از خدا داشته باشد مسلما نافرمانی نمی کند؛ در واقع یکی از شرایط مومن ترس از خدا است.

وی اضافه کرد: ترس از خدا یعنی خدا را ناظر بر اعمال خود ببینیم "والعمل به بالتنزیل"، یعمی عمل کردن به قرآن برای رستگاری است که در نهایت به سعادت مسلمان منجر خواهد شد.

این عالم اهل سنت تصریح کرد: متاسفانه امروزه شاهد هستیم یکی از عواملی که موجب تضعیف امت اسلامی شده است ، سبک شمردن قرآن کریم یعنی کتاب هدایت است؛ "والإستعداد ليوم الرحيل" انسان باید برای مردن و سفر از این دنیا آمادگی داشته باشد و به اصطلاح امروز چمدان خود را آماده کرده و هر زمان که واقع گردید به آخرت سفر کند.

مدیر حوزه علمیه الصدیق اهل سنت اذعان داشت: در واقع فلسفه ماه مبارک چهار شرطی است که امام علی(ع) بیان نموده اند؛ پیامبر اسلام نیز در ارتباط با ماه مبارک رمضان می فرمایند: «إنه قد أظلكم شهر عظيم، شهر مبارك، فيه ليلة خير من ألف شهر، فرض الله صيامه، وجعل قيام ليله تَطَوُّعًا، قیام شب های آن را مستحب قرار داده است، فمن تَطَوَّع فيه بخصلة من الخير، کسی که دو رکعت نماز نافله بجا می آورد به مقدار دو رکعت نماز واحب که در روزهای دیگر می خواند دارای ثواب است، كان كمن أدى فريضة فما سواه ومن أدى فيه فريضة كان كمن أدى سبعين فريضة فيما سواه، انجام هر فریضه در ماه مبارک رمضان به اندازه هفتاد فریضه روزهای دیگر نوشته خواهد شد، وهو شهر الصبر، والصبر ثوابه الجنة، ماه تمرین صبر و شکیبایی است که انسان ها ساعاتی را برای خداوند ریاضت می کشند.

وی ضمن ادامه روایت پیامبر اسلام پیرامون فضائل و مناقب ماه مبارک رمضان خاطر نشان کرد: وشهر المواساة، ماه همدردی و مواسات است، در واقع اغنیا با فقرا همنشین خواهند شد، وشهر يزداد فيه رزقُ المؤمن، روزی مومن در این ماه ازدیاد پیدا خواهد کرد، من فطر صائمًا، كان مغفرةً لذنوبه، هر فردی که در این ماه روزه می گیرد گناهانش بخشوده می شود و برای او اجر و و پاداشی است، وعتقَ رقبته من النار، وكان له مثل أجره من غير أن يُنتَقَصَ من أجره شيءٌ و قیام شب های این ماه عزیز را مستحب قرار داده است.

وی در پایان تاکید کرد: در پایان باید تاکید کنم این روایت فلسفه ای خلاصه از برکات و فضائل ماه مبارک رمضان است که در آیات و روایات دیگر نیز به آن تاکید شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روز قدس امسال بیاد ماندنی خواهد شد
  • هم افزایی و تحکیم وحدت مسلمانان در ماه مبارک رمضان، دشمنان اسلام را تضعیف می کند
  • دستگیری سه نفر در لرستان به جرم توهین به نظام و مقدسات
  • دستگیری ۳ نفر در لرستان به جرم توهین به نظام و مقدسات
  • عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات در بروجرد دستگیر شدند
  • منبع ایمان همه مسلمانان قرآن است
  • ماه مبارک رمضان سبب بیداری امت اسلامی در برابر ظلم علیه مسلمانان خواهد شد
  • اسلام مکتبی است که عقاید و سیاستش بهم آمیخته است
  • افزایش حجاب در فرانسه با وجود سخت‌گیری‌های دولتی
  • کشتار مردم بی دفاع هیچ ارتباطی با اسلام و مسلمانان ندارد