Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:13:13 GMT

صنایع کشور به سمت تولید پلیمرهای مهندسی حرکت کند

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۶۵۹۰

صنایع کشور به سمت تولید پلیمرهای مهندسی حرکت کند

عباس محمدی روز سه‌شنبه در آیین آغاز به کار پنجمین همایش ملی پلیمر ایران در دانشگاه اصفهان افزود: ظرفیت و توانایی‌های بسیاری در صنایع و دانشگاه‌های کشورمان برای تولید پلیمرهای مهندسی در بخش‌های لاستیک، رنگ و رزین، کامپوزیت، پوشش و چسب وجود دارد که باید آن را به‌کار گرفت.

وی با بیان اینکه این محصولات پلیمری در صنایع پایین دستی بسیاری مانند بسته‌بندی، کفپوش و انواع لوله کاربرد دارد، اظهار داشت: در زمان حاضر کشورمان در عرصه تولید پلیمر در صنایع بالادستی مانند پی وی سی و پلی اولفین در منطقه در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد اما حاشیه سود این محصولات کم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها نیز باید به دنبال تولید علم برتر در پلیمر باشند، تصریح کرد: صنایع نیز می‌توانند با تامین هزینه‌های دانشگاه‌ها از داشته‌های علمی آنها برای حل چالش‌ها و توسعه طرح‌های خود استفاده کنند که اصل آن، اعتماد سازی بین ۲ طرف است.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور ما تا کنون بیشتر متکی بر عرضه نفت بود، تصریح کرد: کشوری پیشرو است که بتواند سهم تولید ناخالص ملی خود از اقتصاد غیر نفتی را افزایش دهد یعنی دانش صنعتی محور داشته باشد.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه هنوز ارتباط صنعت با دانشگاه در کشورمان آنطور که باید، برقرار نشده است، اظهار داشت: اگر مثلث ارتباط دولت، دانشگاه  و صنعت تکمیل شود این مهم برآورده خواهد شد.

محمدی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های کشورمان تا کنون بیشتر تولید محتوا داشتند، اضافه کرد: اما صنعت ما وارداتی است و چندان درون زا نمی‌باشد.

وی، گفت: سرعت تحقیقات دانشگاهی در کشورمان باید افزایش یابد و مطابق با نیازهای جامعه باشد.

وی همچنین با اشاره به روند اجرایی پنجمین همایش ملی پلیمر ایران، خاطرنشان کرد: ۲۲ شرکت و واحد صنعتی و ۳۵ دانشگاه در این رویداد مشارکت داشتند که لازم است تعداد آنها در سال‌های آینده به ویژه در بخش صنعت افزایش یابد.

دبیر علمی پنجمین همایش ملی پلیمر ایران نیز در این آیین گفت: ۱۳۸ مقاله به دبیرخانه همایش رسید که از بین آنها ۱۱۷ مقاله پذیرش شد و ارائه کنندگان ۱۰ مقاله انصراف دادند.

امیرحسین نوارچیان با بیان اینکه این همایش با رویکرد ارائه مقاله‌های پژوهشی کاربردی و فناورانه برگزار شد، افزود: ما در فراخوانی از صنعتگران کشور خواستیم چالش‌های خود را به ما اعلام کنند تا آنها را به استادان و دانشجویان جهت ارائه راه حل اعلام کنیم .

وی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه اصفهان در حوزه پلیمر، خاطرنشان کرد: گروه پژوهشی فناوری پلیمر در سال ۹۳ و کلینیک صنعت پلیمر در سال ۹۶ در این دانشگاه تاسیس شد.

پنجمین همایش ملی پلیمر ایران (همپا  ۹۸) با رویکرد فناورانه و ارتباط با صنعت و با هدف توسعه و حرکت به سوی صنعتی شکوفا و دانش بنیان با همکاری انجمن علوم و مهندسی پلیمر ایران و دانشگاه اصفهان امروز آغاز به کار کرد و تا فردا ۲۹ آبان ادامه دارد.

ارائه مقاله‌های پژوهشی کاربردی و فناورانه، نشست‌های علمی و تخصصی با موضوع پی وی سی، پلی اولفین، کامپوزیت‌های پلیمری، چسب و رزین و پلی یورتان، بازار ایده و فناوری، طرح چالش‌های پژوهشی صنایع پلیمر کشور در قالب همکاری پژوهشی با دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و نمایشگاه دستاوردهای صنایع و دانشگاه ها از برنامه‌های این همایش است.

محورهای علمی این همایش نیز روش‌های نوین تهیه پلیمرها با کاربردهای فناورانه، نانوساختارها، نانوکامپوزیت ها و آمیزه های پلیمری، پلیمرهای سبز، پلیمرهای زیست تخریب پذیر و بازیافت پلیمرها، فرآیندهای پلیمری و بومی‌سازی تولید پلیمرها، مواد اولیه و افزودنی‌های مرتبط است.

۸۴ مقاله به‌صورت سخنرانی و ۲۳ مقاله به‌صورت پوستر در این همایش ارائه می‌شود.

برچسب‌ها دانشگاه اصفهان پلیمر صنعت اصفهان همایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه اصفهان پلیمر صنعت اصفهان همایش دانشگاه اصفهان پلیمر صنعت اصفهان همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۶۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به روند پرشتاب توسعه صنعت پتروشیمی ایران گفت: ظرفیت تولید این صنعت تا پایان امسال بیش از ۱۰۰ میلیون تن خواهد شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی روز سه‌شنبه (۲۸ فروردین‌ماه) در کنگره ملی نفت و گاز آسیا - اروپا اظهار کرد: ایران با دارا بودن ذخایر غنی نفت و گاز، جایگاه ویژه و برجسته‌ای از زمان‌های بسیار دور در نقشه انرژی جهان داشته است.

وی، ایران را لنگرگاه ثبات و امنیت در منطقه خواند و گفت: کشور ما به دلیل دارا بودن سواحل طولانی در خلیج فارس تا دریای عمان و اقیانوس هند به‌عنوان شاهراه عبور و حمل‌ونقل نفت، میعانات گازی، گاز مایع، محصولات مختلف پتروشیمی و دیگر محصولات به شمار می‌رود و نقش مهمی را ایفا می‌کند.

معاون وزیر نفت ادامه داد: صنعت پتروشیمی ایران در زمینه ارائه خدمات فنی و مهندسی به‌عنوان یکی از بازیگران مهم در دنیا مطرح و آماده همکاری در زمینه تولید و فروش کالاها و تجهیزات به شرکت‌ها و مشتریان همسو در سراسر جهان است.

شاهمیرزایی با اشاره به روند پرشتاب توسعه صنعت پتروشیمی ایران، یادآور شد: ظرفیت تولید این صنعت در سال ۱۴۰۲ از مرز ۹۵ میلیون تن عبور کرد و این ظرفیت تا پایان امسال بیش از ۱۰۰ میلیون تن خواهد شد.

وی با اشاره به تنوع سبد محصولات پتروشیمی ایران با بیش از ۵۵۰ گرید مختلف تصریح کرد: صنعت پتروشیمی ایران همکاری و سرمایه‌گذاری‌های مطلوبی با کشورهای همسو از جمله روسیه و کشورهای حوزه آسیای‌میانه در قطب‌های توسعه‌ای به‌ویژه در مناطق ماهشهر، چابهار و جاسک دارد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه ۹۷ درصد از کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و صنایع معدنی داخلی‌سازی شده است، گفت: آمادگی کامل داریم تا با همسایگان و کشورهای همسو در زمینه‌های طراحی، اجرا، راه‌اندازی و بهره‌برداری، تعمیرات و نگهداشت تجهیزات و نیز تولید انواع فناوری‌ها و کاتالیست‌های مورد نیاز همکاری کنیم.

شاهمیرزایی افزود: ایران در تولید دانش‌فنی محصولات آمونیاک، اوره، الفین، تبدیل گاز به متانول، اتان، اتیلن و سایر فرآیندها به خودکفایی کامل رسیده است.

براساس این گزارش، کنگره ملی نفت و گاز آسیا - اروپا ۲۸ فروردین‌ماه با حضور سفیر ایران در روسیه، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و معاون وزیر انرژی فدراسیون روسیه برگزار شد.

دیگر خبرها

  • همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» در کربلا آغاز شد
  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • راه‌اندازی ۳۵ کیلومتر شبکه فیبر نوری در تاکستان
  • افزایش بیش‌از ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی
  • برگزاری یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت فولادکشور در دانشگاه تهران
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • همایش بزرگ سرمایه گذاران استان سمنان آغاز به‌کار کرد
  • به دنبال حرکت جدیدی در دانشگاه گیلان هستم