Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین مدرس خیابانی: صنعت لوازم خانگی که سال‌ها از واردات بی‌رویه رنج می‌برد، امروز از جنبه حمایت از تولید، واردات لوازم خانگی که در آن‌ها خودکفا هستیم را، ممنوع کرده‌ایم. در طیف وسعی از لوازم‌ خانگی بیش از دو برابر نیاز کشور ظرفیت تولیدی داریم. تنها در کولر گازی کسری وجود دارد که برای آن نیز باید با تلاش بیشتر از فرصت محدودیت‌ها استفاده شده و سرمایه‌گذاری‌های لازم صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین مدرس خیابانی - قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) در امور بازرگانی- در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی، اظهار کرد: البته سرمایه‌گذاری در این حوزه باید صورت گیرد تا بتوانیم به لحاظ فناوری، فناوری روز دنیا را داشته باشیم، ارتقا کیفیت ایجاد کنیم و بتوانیم برند ایرانی را به مشتریان ثابت کنیم. در بخش‌های فرهنگی مصرف لوازم خانگی داخلی نیز باید کار شود چراکه اعتقاد داریم، تولیدکننده داخلی باید تلاش کند که محصول واقعی و باکیفیت را معرفی کند.

قائم مقام وزیر صمت گفت: طبق برنامه‌های توسعه صادرات براساس آمار اعلام شده، بیش از ۴۰۰ میلیون دلار مجموعه‌ صنعت لوازم خانگی و صنایع جانبی به کشورهای مختلف از جمله اروپا و آفریقا و به صورت عمده به کشورهای همسایه صادرات داشته‌ایم.

مدرس خیابانی اظهار کرد: به نظر می‌رسد نقطه تماس کالا ایرانی با مردم و مشتری، شبکه توزیع است؛ لذا تلاش می‌کنیم که شبکه توزیع نیز به این افتخار دست یابد که علاوه براینکه کالای ایرانی در انبار و فروشگاه‌ها باشد، فروش کالای ایرانی را نیز ترویج دهد.

این مقام مسئول در رابطه با قاچاق لوازم خانگی اظهار کرد: در مرحله اول ترویج کالای داخلی، واردات رسمی برخی کالاها را ممنوع کرده‌ایم؛ صرف اینکه ممکن است با ممنوعیت واردات رسمی یک کالا، قاچاق آن کالا افزایش یابد، نمی‌توانیم مسیر سبز برای واردات کالاهای خارجی ایجاد کنیم. بنابراین با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و همچنین رویه‌هایی که در سامانه‌های تحت نظر ستاد قاچاق است، تلاش می‌کنیم که میزان قاچاق را کاهش دهیم اما نباید فراموش کرد که به دلیل نرخ ارز، بخش عمده‌ای از قاچاق از مزیت افتاده و قاچاق نیز با این وضعیت نرخ ارز، اقتصادی نیست.

وی ادامه داد: به اعتقاد من راهکار اقتصادی اصلی و ریشه‌ای که می‌تواند قاچاق را محدود کند، کیفیت و قیمت کالا است. اگر امروز قیمت و کیفیت کالاهای ایرانی به گونه‌ای باشد که اقتصادی باشد، طبیعی است که کالای قاچاق شده نیز دیگر مشتری نداشته و قاچاق خود به خود متوقف می‌شود.

مدرس خیابانی در رابطه با میزهای تعمیق ساخت داخل گفت: معاونت‌های ما که متولی میز ساخت داخل هستند و در صنایع مختلف از جمله لوازم خانگی هم برگزار شده است، در تلاش‌اند تا حلقه واسطی باشند بین صنایع کوچک و صنوف تولیدی که قادرند نیازمندهای بخش صنایع لوازم خانگی را تامین کنند.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000GGK برچسب ها: کالا ، ایرانی ، خارجی ، مدرس خیابانی

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: کالا ایرانی خارجی مدرس خیابانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۶۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی مغازه لوازم خانگی در فریمان

به گزارش خبرگزاری خراسان رضوی، مرکز خراسان رضوی، رییس آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فریمان گفت: بامداد امروز با  اعلام خبری مبنی بر مشاهده خروج دود از سقف یک باب مغازه لوازم خانگی در خیابان شهید رجایی شهر فریمان با سامانه‌ ۱۲۵، یک دستگاه خودرو از ایستگاه مرکزی به محل حادثه اعزام شد.

نیکومنش افزود: آتش‌نشانان پس از رسیدن به محل حادثه و بررسی محل و داغ بودن درب کرکره‌ای، درب مغازه را باز و متوجه حجم زیادی از آتش و دود شدند که با در خواست نیروی کمکی خودروی سنگین ایستگاه شماره ۲ نیز به محل حادثه اعزام شد تا از سرایت آتش به مغازه‌ها و خانه‌های اطراف جلوگیری به عمل آید.
وی با اشاره به این که این حادثه حدود ۲ ساعت زمان برد گفت: با توجه به بسته بودن درب‌های کرکره‌ای مغازه و نداشتن سیستم هشدار حریق در مغازه و پوشش پی وی سی سقف مغازه آتش گسترش یافته بود و خسارات کلی به این فروشگاه وارد شد.

دیگر خبرها

  • احتکار ۳۵ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در اصفهان
  • آتش سوزی مغازه لوازم خانگی در فریمان
  • پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد | قاچاق دختران به خارج ا پروژه‌های کینگ، چتربیت و رافائل چه بودند؟
  • قیمت لوازم خانگی ایرانی در بازار چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • کشف کالای خارجی قاچاق در مرند
  • برنج خارجی هم کم کم از سفره مردم پر می‌کشد
  • کشف تعداد ۱۶۶ دستگاه لوازم خانگی قاچاق در همدان
  • کشف کالای قاچاق در دهلران
  • توقیف سه میلیارد ریال کالای قاچاق
  • دخانیات و لوازم خانگی بیشترین کالای قاچاق در قم بود