Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@19:55:44 GMT

پدافند زیستی نیازمند برنامه عملیاتی است

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۶۷۴۸

پدافند زیستی نیازمند برنامه عملیاتی است

محمدعلی آخوندی روز سه‌شنبه در آیین آغاز مانور آموزشی - تمرینی شورای هماهنگی مدیران مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صنعت آب و برق منطقه جنوب شرق کشور در بیرجند افزود: بلایای طبیعی و تهدیدات دشمن در صورت وقوع، برنامه‌های عادی کشور را بر هم می‌زند و علیرغم مشکلات روانی مباحث مالی را نیز به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در صورتی که برنامه‌های پیشگیرانه اعمال نشود توسعه و پیشرفت با خلل مواجه خواهد شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان جنوبی گفت: برنامه‌های پیشگیرانه وزارت نیرو در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران رضایت مردم را در برخواهد داشت که این مهم زمینه‌ساز جلوگیری از بسیاری آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی یادآور شد: شناسایی تهدیدها با روش‌های علمی، استفاده از تجربه پیشکسوتان، کارشناسان علمی و جلوگیری از اقدامات جزیره‌ای باعث تحقق اقدامات پیشگیرانه در مدیریت بحران و پدافند غیرعامل می‌شود.

آخوندی افزود: اگر در پدافند غیرعامل اقدامات شایسته‌ای صورت گیرد به حتم مدیریت بحران هم مورد توجه قرار خواهد گرفت اما تحقق این مهم نیازمند پشتیبانی و حضور مردم است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: ۹۹.۸۵ درصد استان زیرپوشش آب شهری و ۳۳ درصد از خدمات فاضلاب بهره‌مند هستند و با توجه به قانون جدید مدیریت بحران بسیاری از مشکلات این حوزه با ردیف اعتباری جدید قابل حل است.

مهدی هاشمی مقدم افزود: با توجه به اینکه شناسایی و میزان آسیب‌پذیری از مهمترین ارکان مدیریت بحران است نیازمند تجارب دیگر استان‌ها در اقدامات پیشگیرانه هستیم.

وی تصریح کرد: در بند ۱۶ قانون مدیریت بحران سرفصل امور اقتصادی دیده شده که اگر برنامه‌ها به صورت منسجم تهیه شود، می‌توانیم اعتبارات قابل توجهی را برای عقب ماندگی‌ها در بخش مدیریت بحران و پدافند غیرعامل داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آبفا خراسان جنوبی اظهار داشت: همکاری و هم‌اندیشی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل باید به نحوی باشد که اعتبارات بخش توسعه نیازهای جامعه را پاسخ دهد.

مانور آموزشی - تمرینی شورای هماهنگی مدیران مدیریت بحران و پدافند غیرعامل جنوب شرق کشور از ۲۸ آبان به مدت ۲ روز در بیرجند مرکز خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

مدیران صنعت آب و برق استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و خراسان رضوی در این مانور حضور دارند.

برچسب‌ها پدافند غیر عامل خراسان جنوبی وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پدافند غیر عامل خراسان جنوبی وزارت نیرو پدافند غیر عامل خراسان جنوبی وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۶۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی در بیرجند و خوسف

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع سیل در شهرستان‌های بیرجند و خوسف، گفت: ۶ شهرستان خراسان‌جنوبی برای امدادرسانی به این دو شهرستان آماده باش هستند. 

محمدعلی کاووسی امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت اظهارکرد: هواشناسی برای امروز شدت بارندگی‌ها در شهرستان‌های بیرجند و خوسف را گزارش کرده است. 

 وی افزود: علاوه بر تیم‌های عملیاتی شهرستان بیرجند و خوسف، تیم‌های سیلاب شهرستان‌های قاینات، سربیشه سرایان و نهبندان نیز در حالت آماده باش هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: تیم‌های عملیاتی قاینات و سربیشه پشتیبان شهرستان بیرجند و تیم‌های عملیاتی سرایان و نهبندان، پشتیبان شهرستان خوسف هستند.  در حال حاضر ۴ نفر در جاده خوسف_ معدن قلعه‌زری، در سیلاب گیر افتاده‌اند و یک تیم از شهرستان خوسف به محل اعزام شده و در حال امدادرسانی هستند. 

وی ضمن توصیه به مردم در برابر خطرات سیل و روان‌آب‌ها گفت: راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شده و از مردم درخواست داریم تا از سفرهای غیرضرور و تردد در مسیر رودخانه‌های محلی پرهیز کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی در بیرجند و خوسف
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • آخرین خبرها از سیلاب زیرکوه/کنکوری ها با کمک ارتش به آزمون رسیدند
  • دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد
  • سازماندهی بیش از ۴۰۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد
  • برگزاری جلسه شورای پدافند غیرعامل