Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@01:24:21 GMT

جشنواره‌ «کتاب در فضای مجازی» تمدید شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۶۷۴۹

جشنواره‌ «کتاب در فضای مجازی» تمدید شد

رسول رجایی روز سه شنبه در تشریح این خبر گفت: دومین دوره‌ جشنواره‌ی کتاب در فضای مجازی با عنوان «صفحه خیال» به دلیل استقبال بالای علاقه‌مندان تمدید شد و نظر به اهمیت کتاب و فضای مجازی در توسعه‌ی کمی و کیفی پژوهش‌های موثر، اختتامیه‌ی این جشنواره در هفته‌ی آخر آذر همزمان با هفته پژوهش برگزار می‌شود.

وی مهلت ارسال آثار را تا ۱۵ آذر ماه اعلام کرد و افزود: دومین دوره جشنواره خیال با رویکردی نوین و جامع، برای نخستین بار در تمامی محورهای اقتصادی، فرهنگی، پژوهشی و مردمی پذیرای آثار فعالان و مخاطبان این حوزه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسول رجایی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از دریافت ۸۲۹ اثر در پنج محور جشنواره و ۱۱۷ اثر در بخش «داننده شو» خبر داد.

بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: دومین دوره جشنواره ملی کتاب در فضای مجازی با کعنوان «صفحه خیال» با محورهای اقتصاد کتاب مجازی با تاکید بر کسب و کارهای نوپا، فرهنگ کتاب مجازی و کنشگران فرهنگی، فناوری‌های نوین و صنایع خلاق، پژوهش کتاب مجازی، بخش ویژه‌ی مردمی (مهارتی)، روایتگری دیجیتال کتاب (storytelling) و تصویرگری کتاب مجازی (cover art) برگزار می‌شود.

اختتامیه‌ مسابقه پوپک دانا برگزار می‌شود

دبیر اجرایی دومین مسابقه‌ی پوپک دانا (بخوانیم، بفهمیم، بگوییم) از برگزاری مراسم اختتامیه‌ی مسابقه‌ی پوپک دانا با مشارکت بانک صادرات همزمان با هفتمین روز از هفته کتاب خبر داد.

 عارف وکیلی در تشریح جزئیات این برنامه گفت: مسابقه پوپک دانا برای پایه‌ پیش‌دبستانی تا ششم ابتدایی  و با مشارکت بانک صادرات، طراحی شده که بر اساس آن، دانش‌آموزان می‌توانستند به اختیار خود یک کتاب غیردرسی را با دقت خوانده و سپس خلاصه‌ای از کتاب را در یک کلیپ ۱۲۰ ثانیه‌ای به دبیرخانه ارسال کنند.

وکیلی با بیان اینکه بعد از انتشار فراخوان مسابقه در اردیبهشت ماه سال جاری، ۵۰۰ اثر از اقصی نقاط کشور از جمله شهرهای ارومیه، اردبیل، سقز، کرمانشاه، خوزستان، زاهدان، کرمان، تربت حیدریه، رشت، تهران و سایر مناطق به دبیرخانه‌ی جشنواره ارسال شده بود، افزود:‌ در نهایت پس از اتمام داوری، ۵۰ اثر به عنوان منتخب شناخته شدند.

وی، هدف از اجرای این طرح را ترغیب دانش‌آموزان به فهمیدن کتاب‌ها به جای خواندن محض اعلام کرد و ادامه داد: تقویت و بهبود فن بیان نیز از دیگر موارد مورد توجه در اجرای این مسابقه محسوب می‌شود.

دبیر مسابقه‌ پوپک دانا با اشاره به تنوع کتاب‌های مطالعه شده توسط دانش‌آموزان گفت: کتاب‌هایی که در لیست منتشر شده از سوی سازمان‌ها و نهادهای مربوطه از قبیل شورای کتاب، کانون پرورش فکری کودکان و برندگان لاک‌پشت پرنده انتخاب شده‌ بودند، امتیاز بیشتری نسبت به سایر کتاب‌ها داشتند. همچنین اولویت با کتاب‌های تالیفی به جای کتاب‌های ترجمه شده بود.

وی، رعایت تناسب گروه سنی کتاب با پایه‌های تحصیلی را از دیگر شرایط شرکت در مسابقه دانست.

مراسم اختتامیه دومین مسابقه کتابخوانی «پوپک دانا» ساعت ۱۲:۳۰ روز چهارشنبه(۲۹ آبان ماه) در تالار پژوهشکده فرهنگ و هنر برگزار می‌شود.

کتاب سال دانشجویی برگزیدگان خود را شناخت

همچنین در مراسمی دیگر بیست و ششمین جشنواره «کتاب سال دانشجویی»، برگزیدگان بخش‌های مختلف خود را معرفی کرد.

اسامی برگزیدگان و معرفی شدگان این رویداد فرهنگی و دانشجویی هم اکنون در سایت خانه کتاب به نشانی http://www.ketab.ir/ قابل مشاهده است.

بیست و هفتمین دوره هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار حال خوش خواندن از ۲۳ آبان در سراسر کشور آغاز شده است و تا ۵ آذرماه  ادامه دارد. امسال بیش از ۷۰ سازمان و نهاد مختلف در اجرای برنامه های هفته کتاب مشارکت دارند. این رویداد فرهنگی از چهارشنبه (۲۲ آبان) در یزد افتتاح شد و ایام هفته به این اسمی نامگذاری شده اند : چهارشنبه؛ کتاب و پایتخت کتاب ایران، پنجشنبه؛ کتابخانه، کانون فرهنگی محله، جمعه؛ کتاب معجزه پیامبر (ص)، شنبه؛ وقف کتاب، ترویج کتابخوانی، یکشنبه؛ مدرسه کتاب‌محور، دانش‌آموز کتابخوان، دوشنبه؛ کودک، کتاب، آینده، سه‌شنبه؛ کتاب مبنای تمدن، چهارشنبه ۲۹ آبان؛ کتاب، رسانه و فضای مجازی و پنجشنبه؛ کتابفروشی پاتوق فرهنگی.

همزمان با این هفته برنامه های مختلفی برای توجه بیشتر به کتاب و کتابخوانی در سطح جامعه برگزار می شود که از جمله آن طرح پاییزه کتاب است. بر اساس این طرح علاقه‌مندان و خریداران کتاب‌های عمومی و کودک و نوجوان می‌توانند با ارائه کد ملی از ۲۰ درصد یارانه خرید کتاب تا سقف ۱۲۰ هزار تومان در کتابفروشی‌های ثبت‌نام کرده در این طرح، بهره‌مند شوند.
کتاب‌گردی توسط اهالی قلم و نشر، جمع آوری کتاب برای مناطق محروم در قالب پویش با کتاب میشه توسط نهادهای مرتبط؛ از جمله معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و کتابخانه ملی، گرامیداشت نویسندگان کودک و نوجوان، برگزاری اختتامیه هیجدهمین جشنواره کتاب و رسانه، برگزاری پنجمین دوره جشن ملی مترجمان و اختتامیه دومین دوره پوپک دانا تنها بخشی از این برنامه ها با رنگ و بوی کتاب است.
همچنین با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات امسال برای اولین بار هفته کتاب در بیش از ۱۲ کشور؛ از جمله ترکیه، مجارستان، سوئیس، آلمان، ایتالیا و قرقیزستان با مشارکت نهادهای فرهنگی این کشورها برگزار شده است. فایل پوستر و تیزر بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران روی پایگاه اطلاع رسانی هفته کتاب بارگذاری شده است.

برچسب‌ها هفته کتاب کتاب کتابخوانی طرح های ترویجی کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته کتاب کتاب کتابخوانی هفته کتاب کتاب کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۶۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار ۱.۵ میلیاردی بازدید برنامه‌های نوروزی و رمضانی رسانه ملی در فضای مجازی + فیلم

مجتبی کشوری مدیرکل اتاق وضعیت معاونت فضای مجازی آماری از میزان بازدید برنامه‌‌های نوروزی و رمضانی رسانه ملی در فضای مجازی اعم از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های داخلی اعلام کرد و گفت: از حدود ۵۰۰ هزار محتوای تقطیع شده در چهار پلتفرم، یک میلیارد و نیم بازدید از این محتواها ثبت شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • چاپ اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی؟
  • بانک مرکزی برنامه‌ای برای انتشار اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی ندارد
  • بازتاب گسترده عملیات تنبیهی وعده صادق در فضای حقیقی و مجازی
  • تازه‌ترین اخبار کتاب معرفی شد
  • اختصاص فضای بیشتر به نمایشگاه کتاب با توسعه مصلی
  • بهنوش بختیاری بازیگر با ظاهری متفاوت ؛ سوژه جدید فضای مجازی (عکس)
  • فراخوان ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی 
  • آمار ۱.۵ میلیاردی بازدید برنامه‌های نوروزی و رمضانی رسانه ملی در فضای مجازی + فیلم
  • باید‌ها و نباید‌های استفاده کودکان از فضای مجازی
  • تهدیدهای فضای مجازی برای کودکان