Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@14:36:58 GMT

بازسازی ۲۲ رشته قنات در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۶۸۸۵

بازسازی ۲۲ رشته قنات در خراسان جنوبی

غلامی مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: اعتبارات ملی ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ تومان برای بازسازی و مرمت قنات‌ها خراسان جنوبی مصوب شد.

او با اشاره به اینکه این اعتبارات به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص داده شده است. افزود: یک میلیارد دیگر هم به اعتبارات ملی قنات هابه اعتبارات قبلی اختصاص داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامی بیان کرد: اعتبارات استانی ما ۱۱ میلیارد ۵۰۰ تومان است که یک میلیارد مربوط به بخش نفت است و مابقی آن از اعتبارات توازان است.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: اعتبارات ملی برای مرمت و بازسازی ۶۵ قنات بوده است.

او با اشاره به اینکه با افزایش اعتبارات مجدد حدودا ۸۰ قنات بازسازی خواهد شد، اظهار کرد: تاکنون  مرمت و بازسازی ۲۲ رشته قنات در حال اجرا است.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در سال گذشته 7 هزار و 800میلیارد اعتبار برای بازسازی قنات ها اختصاص داده شده است. و همچنین در سال گذشته نیز 1 میلیارد علاوه بر این اعتبارات برای قنات های استان دریافت شد.

انتهای پیام / ط ا

اختصاص  بیش از ۱۳ میلیارد تومان برای مرمت قنات‌ها

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی اعتبارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۶۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و بازسازی بیش از ۷هزار و ۸۰۰ قطعه صنعتی در نیروگاه رامین اهواز 

محسن حافظی مدیر عامل نیروگاه رامین اهواز گفت: کارگاه‌های ساخت و بازسازی این نیروگاه در چند سال اخیر روند رو به رشد و مطلوبی را در ساخت و بازسازی قطعات داشته اند و این امر جز با تلاش ، همفکری ،برنامه ریزی و بالا بردن دانش و استفاده از تجربیات گذشته متخصصین این نیروگاه امکان پذیر نبود.

او  افزود: ما با این رویکرد مشارکت جمعی کارکنان و مدیران توانستیم در سال ۱۴۰۲ اقدام به ساخت و بازسازی تعداد ۷ هزار و ۸۵۱ قطعه نیروگاهی کنیم که این اقدامات ضمن صرفه جویی های ارزی و ریالی ، کاهش یافتن زمان تعمیرات واحدها و در نهایت باعث پایداری بیشتر واحدهای تولید برق نیروگاه رامین و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور شده است.

مدیر عامل نیروگاه رامین اهواز  تعداد تفکیکی قطعات ساخته شده در این مجموعه را ۴هزار و ۴۴۹ قطعه و تعداد تفکیکی بازسازی شده را ۳ هزار و ۴۰۲ قطعه با مجموع ۷ هزار و ۸۵۱ قطعه برشمرد.

 حمدالله ممبینی مدیر کارگاه‌های عمومی نیروگاه رامين نیز با اشاره به دانش و تجربه فنی کارکنان نیروگاه مهمترین قطعات مورد ساخت و بازسازی در نیروگاه رامین ، ساخت شافت بوسترپمپ به همراه متعلقات ، ساخت شافت کندانسیت پمپ ، ساخت شافت والو۱۱۰۱ ، ساخت بوش درامی کندانسیت پمپ ، ساخت چرخ دنده حلزونی مدولی گیربگس سیستم کنترل توربین ، ساخت کرنت بولت ژنراتور ، ساخت پیچ های بشکه توربوفیدپمپ ، ساخت سیت متحرک رگلاتور۲۱۶ ، ساخت سیلندر و پیستون پمپ اسید خنثی سازی ، تراش و ترمیم پروانه های شافت توربوفیدپمپ ، سایز نمودن و تراش تیپسیلهای دیافراگم های توربوفیدپمپ  را از دیگر اقدامات انجام شده در این نیروگاه عنوان کرد.

 نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه حرارتی کشور می باشد که علاوه بر تولید برق پایدار ، توانسته است بخش زیادی از قطعات مورد نیاز را با توان متخصصین خود مورد ساخت و بازسازی قرار دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ساخت و بازسازی بیش از ۷هزار و ۸۰۰ قطعه صنعتی در نیروگاه رامین اهواز 
  • تخریب قدیمی‌ترین قنات جغتای درپی بارش‌های بهاری
  • آب گذاری ۵۹ سر دهنه خاکی در گیلان
  • اتمام مرمت ۱۴۵ بندسارخسارت دیده از سیل درجنوب سیستان وبلوچستان
  • آب گذاری ۱۶ درصد سردهنه‌های خاکی در گیلان
  • آغاز کوچ بهاره عشایر استان تهران از اواخر فروردین/ مرمت و بازگشایی مسیرهای کوچ عشایر
  • مرمت و بازسازی ۱۳۰ رشته قنات در چهارمحال و بختیاری
  • آبگذاری ۵۹ سردهنه خاکی در گیلان
  • ۱۴۵ بندسار خسارت دیده از سیل بلوچستان مرمت و بازسازی شد
  • مرمت وبازسازی ۱۴۵ بندسارخسارت دیده از سیل به اتمام رسید