Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری با بیان اینکه ایران و سوئد همواره روابط خوب و دوستانه‌ای داشته‌اند، ابراز امیدواری کرد که با تلاش مسئولان دو کشور شاهد توسعه مناسبات تهران- استکهلم به نفع منافع دو ملت باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه هنگام دریافت استوارنامه «ماتیاس لنتز» سفیر جدید سوئد در تهران با اشاره به روابط خوب تجاری و سیاسی ایران و سوئد در سال‌های گذشته و سوابق روابط نزدیک صنعتی به ویژه در بخش حمل و نقل میان دو کشور، اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم در شرایط اعمال تحریم‌های غیرقانونی از سوی آمریکا، مناسبات و همکاری‌های فی‌مابین را ادامه و توسعه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قدردانی از مواضع دولت سوئد نسبت به حفظ برجام و پایبندی طرفین به تعهداتشان، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان نسبت به تعهدات خود در برجام پایبند بوده و نظارت‌آژانس بین المللی انرژی اتمی بر فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته ای ایران ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهوری افزود: کاهش برخی تعهدات برجامی هم در چارچوب برجام بوده و به محض اینکه طرف های دیگر به تعهدات خودشان برگردند، ‌ایران نیز به تعهدات خود بازخواهد گشت.

روحانی با بیان اینکه تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران، برخلاف مقررات بین‌المللی، قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد و برخلاف برجام است، گفت: روابط دوستانه ایران و سوئد ایجاب می‌کند تا از طرق مختلف به دنبال ادامه و گسترش بیش از پیش روابط تجاری و اقتصادی فی‌مابین باشیم.

همه طرف‌های برجام باید به تعهدات خودشان عمل کنند

«ماتیاس لنتز» سفیر جدید سوئد نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور کشورمان به سوابق مثبت همکاری و روابط تجاری – صنعتی میان ایران و سوئد اشاره کرد و گفت: امروز فعالان اقتصادی و شرکت‌های سوئد به ایران به عنوان یک شریک مطمئن نگاه می‌کنند و می‌توانیم با تلاش بیشتر مناسبات و همکاری‌های خود را در بخش‌های مختلف سیاسی، تجاری، اقتصادی و روابط علمی و دانشگاهی نزدیک‌تر از گذشته ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه در زمینه تحولات اخیر منطقه‌ای در کنار ایران و ابتکارات این کشور و آماده همکاری در کاهش تنش‌ها در منطقه هستیم، گفت: سوئد همواره از برجام حمایت کرده و تأکید می‌کنیم که باید همه طرف‌ها به تعهدات خودشان عمل کنند.

سفیر جدید سوئد افزود: ما تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران را غیرقانونی و محکوم می‌دانیم چرا که معتقدیم این تحریم‌ها مشکلات زیادی را ایجاد کرده و تلاش می‌کنیم نقش سازنده‌ای را ایفا کنیم.

بیشتر بخوانید: به مشورت با ایران ادامه می‌دهیم فعالیت های هسته ای ایران مطابق برجام است

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران جمهوری اسلامی ایران سوئد هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۶۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته تحریم‌های کره شمالی به کار خود ادامه خواهد داد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران درباره وتوی روسیه در خصوص لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل ملل بر تحریم های بین المللی علیه کره شمالی افزود: پنج عضو دائم شورای امنیت حق استفاده از وتوی خود را دارند.

دوجاریک تصریح کرد: هیات کارشناسان سازمان ملل که بر تحریم های کره شمالی نظارت می کردند، منحل خواهد شد اما کمیته تحریم های کره شمالی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و بر اجرای تحریم های سازمان ملل نظارت خواهد کرد.

سخنگوی سازمان ملل تاکید کرد: تمام اعضای سازمان ملل باید از قطعنامه های شورای امنیت به خصوص در زمینه تحریم ها، پیروی کنند.

روسیه روز پنجشنبه تمدید سالانه ماموریت هیات کارشناسان نظارت بر اجرای تحریم‌های طولانی‌مدت سازمان ملل علیه کره شمالی به دلیل برنامه‌های تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های بالستیک این کشور را وتو کرد.

قطعنامه ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می کرد اما وتوی روسیه این عملیات را متوقف می کند.از بین ۱۵ عضو شورای امنیت، ۱۳ عضو به این قطعنامه رای مثبت دادند. روسیه آن را وتو و چین به آن رای ممتنع داد.

واسیلی نبنزیا سفیر روسیه در سازمان ملل، پیش از این رای‌گیری به اعضای شورای امنیت گفت که کشورهای غربی در تلاش هستند تا کره شمالی را سرکوب کنند و تحریم‌ها به بهانه مهار برنامه هسته‌ای این کشور، «بی‌ربط» و «به دور از واقعیت است.»

این قطعنامه تغییری در تحریم ها علیه کره شمالی ایجاد نمی‌کرد.

دیگر خبرها

  • کمیته تحریم‌های کره شمالی به کار خود ادامه خواهد داد
  • پاسخ سازمان انرژی اتمی به ادعای آلودگی رودخانه ارس
  • آلودگی هسته‌ای در رود ارس؟ / واکنش سازمان انرژی اتمی
  • آلودگی هسته ای در رود ارس؟ | واکنش سازمان انرژی اتمی
  • سازمان انرژی اتمی: هیچ آلودگی پرتوی غیرعادی در ارس مشاهده نشده است
  • آخرین وضعیت نیروگاه بوشهر
  • آغاز بتن‌ریزی ساختمان راکتور واحدسوم نیروگاه اتمی بوشهر در آینده
  • آخرین وضعیت نیروگاه بوشهر از زبان معاون سازمان انرژی اتمی
  • ممانعت از انتشار ۸ میلیون تن آلاینده با تولید برق هسته‌ای
  • اجرای موفق سیاست «درهای باز، نوآوری باز» در سازمان انرژی اتمی