Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از شناسایی ۳۰هزار هنرمند صنایع‌دستی در پهنه این استان خبر داد و گفت: طی چهار سال گذشته ۹۷میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع‌دستی این استان پرداخت شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، فریدون الهیاری گفت: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان طی پنج سال اخیر برای ارتقای تولیدات داخلی به‌ویژه در حوزه هنرهای دستی، سیاست حمایت از هنرمندان را در پیش گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تا پیش از این گزارش‌های متناقضی از تعداد هنرمندان فعال صنایع‌دستی استان وجود داشت. معاونت صنایع‌دستی این اداره کل، طی این مدت به ویژه پس از انتخاب اصفهان به عنوان دومین شهر جامع صنایع‌دستی جهان، کار شناسایی هنرمندان صنایع‌دستی را در پهنه این استان آغاز کرد، به گونه‌ای که تاکنون بیش از ۳۰ هزار هنرمند صنایع‌دستی شناسایی شده است.

الهیاری تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از فعالان صنایع‌دستی استان را بانوان تشکیل می‌دهند و بیشتر آنها فاقد کارگاه هستند، طی چهار سال گذشته طرح حمایت از مشاغل خانگی ویژه بانوان هنرمند فعال را آغاز کرده‌ایم و هنرمندانی را که به هر دلیل امکان ایجاد کارگاه صنایع‌دستی نداشته و در منازل خود فعالیت می‌کنند، شناسایی و شناسنامه‌دار کرده‌ایم.

کد خبر 397413

منبع: ایمنا

کلیدواژه: صنایع دستی هنرمندان مشاغل خانگی شهر خلاق صنایع دستی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۷۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است

مدیرکل حفظ و احیاء بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: رسیدگی به بحث فرونشست‌ها در آثار و ابنیه تاریخی از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از میراث آریا، فاطمه داوری در سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین اظهار کرد: شرایط آثار و ابنیه تاریخی در دوره معاصر با توجه به تغییرات اقلیمی نسبت به دوره‌های تاریخی گذشته دچار بحران‌های گوناگونی شده، اما در راستای وظیفه ذاتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین یکی از برنامه‌هایی است که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سال ۱۴۰۳ برای رسیدگی به موضوع فرونشست‌ها برگزار کرده است.

وی افزود: سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین با بررسی بنای آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی به‌عنوان نمونه مطالعه در استان سمنان، پروژه‌ای است که با همکاری میان معاونت میراث فرهنگی وزارت و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، دانشگاه اصفهان، مؤسسه بین‌المللی ایسکارسا است که آخرین نتایج و دستاوردهای متخصصان داخلی و خارجی در زمینه فرونشست در ابنیه تاریخی عرضه می‌شود.

مدیرکل حفظ و احیا بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: این سمینار نشان داد تغییرات اقلیمی و بحران‌های طبیعی فرونشست‌ها ما را با موضوعی تخریب‌کننده‌ای مواجه کرده بنابراین عزمی راسخ، جدی لازم است تا از بناها با افزایش تاب‌آوری و استحکام‌بخشی، در برابر تهدیدهای طبیعی محافظت کنیم.

داوری عنوان کرد: بررسی بنای آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی به‌عنوان نمونه مطالعه در استان سمنان یک نمونه و الگو فرایندی است که استاندارد نحوه مواجه با یک اثر تاریخی را با فرونشست در مطالعه و شناخت شناسایی کرد و اطلاعاتی جدید و به روز را در این حوزه اعلام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم تا این الگو را کامل کنیم تا بتوانیم از آن به‌عنوان یک الگو اجرایی حفاظت و مرمت اثر به سایر آثار و ابنیه تاریخی تعمیم دهیم.

کد خبر 747823

دیگر خبرها

  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی