Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@00:39:37 GMT

افزایش سرطان در استان سمنان نگران‌کننده است

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۷۱۶۲

افزایش سرطان در استان سمنان نگران‌کننده است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشناگر ظهر سه‌شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان به میزبانی استانداری بابیان اینکه افزایش صعودی سرطان‌ها در استان سمنان نگران‌کننده است، ابراز داشت: این مهم می‌طلبد تا برای پیشگیری از سرطان برنامه‌هایی نظیر تغییر سبک زندگی که در سلامت جامعه مؤثر هستند، بیشتر مدنظر قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه برنامه‌های اعلام‌شده در حوزه مبارزه با سرطان به اعتبارات نیاز دارد، افزود: کمبود اعتبارات استانی و ملی بودن اعتبارات حوزه بهداشت و درمان از عواملی که اجرای برنامه‌ها را با چالش مواجه می‌کند لذا در ادامه روند کار این مهم می‌طلبد تا دستگاه‌های اجرایی نیز پای‌کار حضور مؤثرتری را داشته باشند.

استاندار سمنان آمار ارائه‌شده دانشگاه علوم پزشکی شاهرود را در حوزه پیشگیری از سرطان امیدوارکننده خواند و ابراز داشت: برای پیشگیری از سرطان می‌بایست برگزاری برنامه‌های اجتماعی در اولویت قرار گیرد لذا تدوین برنامه جامع توسعه نشاط اجتماعی سلامت با همکاری دانشگاه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی امری اجتناب‌ناپذیر و ضروری است.

آشناگر بابیان اینکه کم تحریک و افزایش وزن از دلیل عمده ایجاد برخی سرطان‌ها محسوب می‌شوند، تصریح کرد: طبق فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب باید جوان‌گرایی رأس امور قرار گیرد لذا در این خصوص شهرداری‌ها باید به ایجاد فضاهای ورزشی اقدام و با بهره‌گیری از فضاها و دستگاه‌ها زمینه بیشتر تحرک و نشاط را در جامعه ایجاد کرد.

وی بابیان اینکه باید حداقل شرایط استاندارد یک زندگی سالم در شهرهای استان سمنان فراهم شود، افزود: توسعه ورزش همگانی در راستای توسعه نشاط و سلامت برای گروه‌های هدف دانش آموزان، جوانان و سالمندان باید موردتوجه قرار گیرد و از سویی دستگاه‌های اجتماعی و فرهنگی در این خصوص برنامه‌های مؤثری را ارائه دهند.

کد خبر 4776163

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری سمنان علیرضا آشناگر سرطان سبک زندگی بوشهر زلزله شهرکرد ایلام شیراز گرگان قزوین بارش برف هفته وحدت خطبه های نماز جمعه سفر استانی بنزین تئاتر کودک و نوجوان قیمت بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۷۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مبتلایان به سرطان در بلخ

مسئولان در ریاست صحت عامه ولایت بلخ از افرایش تعداد بیماران مبتلا به سرطان خبر می‌دهند.

مسئولان بخش سرطان شفاخانه حوزوی ابوعلی سینای بلخی می‌گویند که در سال ۱۴۰۲ حدود چهار هزار و ۹۱۲ بیمار مبتلا به سرطان به این شفاخانه مراجعه کرده‌اند.

به گفته‌ مسئولان، این تعداد در سال ۱۴۰۱ خورشیدی فقط دو هزار و ۶۱۳ نفر بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • چرا نباید نگران نسل Z بود؟
  • نظر دولت درباره تعطیلات آخر هفته؛ پنجشنبه یا شنبه‌ها؟
  • ارزیابی اثربخشی دوره‌های ترویجی بر افزایش عملکرد تولیدات کشاورزی
  • رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به مقوله فرهنگ
  • اقدام تبعیض‌آمیز سازمان برنامه درباره برخی دستگاه‌ها
  • اقدام تبعیض‌آمیز سازمان برنامه در افزایش هزینه برخی دستگاه‌ها
  • درخواست ۸۷۰ دانشگاه اروپایی برای افزایش بودجه تحقیق و توسعه
  • افزایش مبتلایان به سرطان در بلخ