Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور، شجاعت و ایستادگی ملت یمن در برابر متجاوزان را ستودنی و افتخارآمیز دانست و تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران با تمام توان پشتیبان مردم یمن در مسیر استقرار صلح و ثبات در این کشور و پیشبرد مذاکرات یمنی – یمنی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه هنگام دریافت استوارنامه «ابراهیم محمد بن محمد الدیلمی» سفیر جدید جمهوری یمن در تهران گفت: در سال‌های اخیر شاهد شهامت، مقاومت و ایستادگی فوق‌العاده مردم یمن بوده‌ایم و شجاعت و بیان صریح مواضع از سوی مقامات انقلاب یمن، بسیار افتخارآمیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر روحانی درد و رنج مردم مسلمان و مظلوم یمن را یکی از دغدغه‌های ملت ایران در سال‌های اخیر خواند و تصریح کرد: امروز متجاوزان و دشمنان مردم یمن و همه دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که از راه فشار و جنگ نمی‌توانند به اهداف خود دست پیدا کنند و این به معنای ثمر دادن مقاومت مردم یمن است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از آغاز تجاوز به یمن از لحاظ سیاسی و ارایه کمک‌های انسانی در کنار مردم یمن ایستاده‌ است، افزود: تردیدی وجود ندارد پیروزی نهایی در برابر متجاوزان،  از آن مردم مقاوم یمن خواهد بود.

دکتر روحانی گفت: ایران مردم یمن و انقلاب آنان را بر حق دانسته و برای مقاومت آنها در برابر متجاوزین ارزش قایل است و براساس وظیفه شرعی و دینی خود چه در مبارزه برابر متجاوزین و چه در مذاکرات، در کنار مردم یمن ایستاده و خواهد ایستاد.

«ابراهیم محمد بن محمد الدیلمی» سفیر جدید جمهوری یمن نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور کشورمان و ابلاغ سلام گرم رهبر انقلاب یمن به دولت و ملت ایران، خواستار توسعه و تقویت بیش از پیش همکاری‌ها و روابط دو کشور شد.

سفیر جدید جمهوری یمن با بیان اینکه مردم یمن هرگز مواضع مقتدرانه، شرافتمندانه و ارزشمند دولت و ملت ایران را در حمایت از انقلاب این کشور فراموش نخواهند کرد، گفت: دولت و ملت ایران بهترین یار و همراه مردم یمن بوده و در شرایطی که مردم یمن زیر فشار تحریم و تجاوز قرار داشتند، تنها جمهوری اسلامی ایران از ما حمایت کرد و در کنار مردم یمن بوده و همچنان به این حمایت ادامه می‌دهد.

محمد الدیلمی تأکید کرد: ملت یمن همواره در کنار جمهوری اسلامی ایران در مسیر مبارزه با مواضع استکباری قدرت‌های جهانی ایستاده و از مواضع ارزشمند ایران در حفظ ثبات و امنیت منطقه بویژه ابتکار طرح صلح هرمز حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: برگزاری نشست مشترک سفیر یمن در تهران با سفرای آمریکای لاتین کشور به حالت آماده باش درآمده است/ همه شاهراه‌های زمینی، هوایی و دریایی تحت کنترل است

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انقلاب تجاوز جمهوری اسلامی ایران دولت یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۷۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، لوکاشنکو در سخنانی در کنگره خلق بلاروس اظهار کرد: امروزه هر کسی می‌داند که اوکراین یک میدانی برای آزمون است و تحولات آن کشور به نحوی مشخص خواهد کرد که نظم جهانی در آینده چگونه خواهد بود.

وی با بیان اینکه «قدرت‌های بزرگ هسته‌ای عملا بطور غیرمستقیم در خاک با هم می‌جنگند» افزود: دولت اوکراین به توافقی با غرب دست یافته است که بر اساس آن جان مردم اوکراین با سلاح مبادله می‌شود.

لوکاشنکو تاکید کرد: این یک مساله دردناک است. اما بگذارید نگاهی فلسفی به تحولات بیندازیم. چه کسی در این دور جدید از تقابل میان شرق و غرب پیروز شده است؟ ما پیروز نشده‌ایم؟ آنها هم پیروز نشده‌اند.

رئیس جمهور بلاروس با بیان اینکه همه روسای جمهوری سابق اوکراین کشورشان را غارت کردند، گفت: اوکراین کشوری شکوفا با خاکی حاصلخیز و دارای نیمی از عناصر جدول مندلیف است. به ۲ دریا راه دارد و از معادن و غول‌های صنعتی با مردمی خلاق و سختکوش دارد.

لوکاشنکو اظهار کرد که مردم اوکراین باید آزاد زندگی کنند، شاد باشند و ثروتمند شوند. اما آنها ثروتمند نشدند بلکه فقط شمار معدودی از آنها ثروت کسب کردند. اولیگارش‌ها و افراد قدرتمند همه منابع را از آن خود کردند.

دیگر خبرها

  • ووشوکار پرافتخار ایران طلایی شد/موسوی بر سکوی قهرمانی ایستاد
  • اوکراین میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است
  • چینی‌ها ساخت ورزشگاه برای ایران را دبه کردند؟
  • پاسداران بیانات رهبری را برای خود حجت شرعی می‌دانند
  • برتری قاطع برابر قرقیزستان/ فوتسال ایران مسافر جام جهانی شد
  • رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان
  • تلاش ۸ تیم برای صعود به جام‌جهانی فوتسال / ایران مهیای غلبه‌ بر قرقیزستان
  • دیدار استاندار ایالت پنجاب پاکستان با رئیس جمهوری اسلامی ایران
  • آزمون: وظیفه ام را در برابر بولونیا انجام دادم
  • فوتبال بانوان زیر ۱۸ سال کافا؛ پیروزی دختران جوان ایران برابر ترکمنستان