Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رسانه‌های ترکیه در روز سه‌شنبه، خلوصی آکار در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: گشت‌زنی مشترک نیروهای ما و روسیه در شمال سوریه طبق توافق سوچی ادامه دارد. البته مشکلاتی وجود دارد که می‌کوشیم از طریق مذاکره با طرف روس، آنها را حل کنیم.

وی با اشاره به حادثه روز گذشته برای خودروهای روسیه در عین‌العرب سوریه گفت: تدابیر لازم در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر مسائل جدیدی نیز باشد، آنها را با مذاکره حل خواهیم کرد.

گفتنی است دیروز حامیان گروه ی.پ.گ/پ.ک.ک هنگام گشت‌زنی مشترک ترکیه و روسیه در کوبانی کوکتل مولوتف به سمت خودروهای این کشور پرتاب کردند.

آنها مقابل این خودروها ایستاده و با گذاشتن بلوک بتنی در جاده‌ها قصد داشتند مانع ادامه عملیات گشت‌زنی شوند. یکی از این خودروها آتش گرفت، اما پس از توقفی کوتاه به راه خود ادامه داد.

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز دیروز دوشنبه با اشاره به عدم پایبندی آمریکا و روسیه به توافقات خود با ترکیه در شمال سوریه گفت: آمریکا و روسیه تمامی موارد مورد توافق با آنکارا را در خصوص سوریه بجای نیاورده اند.

مولود چاووش اوغلو  در سخنانی در نشست مجلس ملی ترکیه، گفت: توافق با روسیه و آمریکا از روی متن تهیه شده از سوی ترکیه با انجام مذاکره حاصل شد.

وزیر خارجه ترکیه با طرح این سوال که آیا آمریکا و روسیه تمامی موارد مورد توافق با آنکارا در مورد سوریه را بجای آورده اند یا خیر؟ گفت : این دو کشور تمامی موارد توافق را بجای نیاورده اند ولی می باید این را بجای آورند.

چاووش اوغلو گفت: ترکیه در زمینه توافق، آنچه را که برعهده اش بود انجام داده است، در مواردی که تجاوزی صورت گرفته، ترکیه آنچه را که می باید انجام دهد، انجام داده و بعد از این نیز انجام خواهد داد و در صورتی که از این مساله نتیجه ای حاصل نشد، همانگونه که در بعد از توافق بی نتیجه قبلی با آمریکا اقدام به عملیات نظامی کردیم، اقدام لازم را صورت خواهد داد.

وی با انتقاد از افرادی که از سیاستهای ترکیه در مورد سوریه انتقاد می کنند، گفت: نه بهار عرب، نه مساله مصر، نه مساله تونس، نه مساله سوریه را ترکیه آغاز نکرده است.

لازم به ذکر است بعد از مداخله نظامی ترکیه در شمال سوریه ، دولت آنکارا با واشنگتن و روسیه در مورد یک منطقه امن در ورای مرزهای ترکیه و در خاک سوریه و عقب کشیدن نیروهای مخالف کرد در سوریه تا 30 کیلومتری مرزهای ترکیه با سوریه به توافق رسید.

ترکیه در قبال تعهد این کشورها قبول کرده است که درصورتی که توافق بطور کامل اجرا شود، نیروهای خود را به مرزهای بین المللی عقب بکشد.

برچسب‌ها روسیه منطقه امن شمال سوریه سوریه ایالات متحده آمریکا خلوصی آکار چاووش اوغلو ترکیه پروندهٔ خبری اقدام نظامی ترکیه در خاک سوریه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه منطقه امن شمال سوریه سوریه ایالات متحده آمریکا خلوصی آکار چاووش اوغلو ترکیه روسیه منطقه امن شمال سوریه سوریه ایالات متحده آمریکا خلوصی آکار چاووش اوغلو ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۷۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه حمله به بخش کنسولی سفارت ایران را در سوریه محکوم کرد

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا؛ وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد حمله رژیم صهیونیسیتی به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه مغایر با قوانین بین المللی است و احتمال تداوم تنش‌های منطقه‌ای را بالا برده است.
وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد حمله اسرائیل به کنسولگری (بخش کنسولی سفارت) ایران در سوریه اقدامی مغایر با قوانین بین المللی است و در عین حال احتمال تداوم تنش‌های منطقه‌ای را بالا می برد.
در این بیانیه آمده است ترکیه ضمن پیگیری نزدیک اوضاع، از تمام طرف‌ها می‌خواهد تا ضمن خویشتنداری از اقداماتی که به درگیری بزرگتر منجر می شود؛ خودداری کنند.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است اولویت مجامع بین المللی باید متوقف کردن قتل عام غزه و تامین صلح پایدار در منطقه از طریق تاسیس دولت فلسطین باشد.

دیگر خبرها

  • السودانی:لزوم توقف فوری جنگ غزه/ اردوغان دوشنبه در عراق است
  • هشدار روسیه درباره برنامه غرب برای ترور زلنسکی/سقوط بمب‌افکن استراتژیک ارتش روسیه
  • ترکیه حمله به بخش کنسولی سفارت ایران را در سوریه محکوم کرد
  • امضای توافق‌نامه اقتصادی و فرهنگی میان کره شمالی و بلاروس 
  • همکاری اقتصادی و فرهنگی کره شمالی و بلاروس 
  • ایران یکی از بزرگ‌ترین حملاتی را که جهان به چشم دیده، علیه اسرائیل انجام داد
  • آمریکا سیاست دوگانه خود در قبال تروریسم را کنار بگذارد
  • مدودف: آمریکا در اعتراضات گرجستان دست دارد
  • قطر: مذاکرات آتش‌بس غزه در مرحله حساسی است
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است