Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@08:26:02 GMT

لاریجانی: سازمان نظام روان‌شناسی باید حمایت شود

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۷۳۴۷

لاریجانی: سازمان نظام روان‌شناسی باید حمایت شود

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره، «محمد حاتمی» رییس و جمعی از مشاروان این سازمان با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

سازمان نظام روان‌ شناسی و مشاوره در این دیدار گفت: روان‌ شناسی و مشاوره یک فرصت بزرگ در کشور برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی - روانی و نیازمند حمایت مجلس شورای اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید تاب‌آوری سلامت‌روان جامعه را افزایش داد، فضاهای مجازی را کنترل و سواد سلامت‌روان جامعه را افزایش دهیم.

سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره ادامه داد:‌ خواستار همکاری جدی صدا وسیما و برای نظارت و اجرای برنامه‌ها، نیازمند کمک و اختصاص بودجه مستقل برای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره هستیم.

حاتمی از رئیس مجلس شورای خواست تا موضوع بیمه سلامت روان‌شناسان و مشاوران و اجرای بند ج ماده 102 قانون برنامه ششم توسعه موضوع «مشمول بیمه پایه» و «بیمه تکمیلی» مراجعان به مشاورین و روان‌شناسان همانند پزشکان در نظر گرفته شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بطور قطع سازمان باید مورد حمایت قرار گیرد. مواردی را که بیان شد، مورد تایید است و باید پیگیری شود.

علی لاریجانی همچنین در این دیدار درخصوص بودجه و کمک مالی و بیمه سلامت روان‌شناسان و مشاوران و همکاری صدا و سیما با سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره دستورات لازم را صادر کرد.

شکوه نوابی‌نژاد نائب رئیس شورای مرکزی، فریبرز درتاج دبیر شورای مرکزی، حسین اسکندری نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری در شورای مرکزی، ناصر صبحی قراملکی عضو هیأت بازرسان و حسن احدی مشاور عالی رئیس سازمان در محل مجلس شورای اسلامی در این دیدار حضور داشتند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۷۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت روانشناسان بدون پروانه اشتغال حرفه‌ای تخلف تلقی می‌شود + فیلم

رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره گفت: تاکید موکد من بر این است که بیمه به کمک جامعه بیاید تا مردم بتوانند از خدمات روانشناسی بهره‌مند شوند.

علی فتحی آشتیانی، رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو _ فاطمه قدیری در رابطه با نبود اسامی برخی از روانشناسان در وبسایت انجمن روانشناسان اظهار داشت: این موضوع دارای اشکال است. انتظار می‌رود تمامی روانشناسان و مشاورانی که کارشناسی ارشد و دکترا دارند عضو سازمان روانشناسی شوند و مراحل دریافت پروانه تخصصی را طی کنند و با طیب خاطر و بدون دغدغه خدماتشان را انجام دهند. کسانی که این کار را نکرده‌اند، کارشان تخلف تلقی می‌شود.

وی تصریح کرد: البته باید در نظر داشت که اسامی یک تعدادی از روانشناسان و مشاوران ثبت نشده است. چراکه سایت سازمان نسبتا جدید است، پس اسامی کسانی که قدیمی هستند (به ویژه در ده سال اول) در سایت نیست. به عبارتی احراز صلاحیت نشده‌اند.

فتحی تاکید کرد: نبود اسامی افراد نامبرده به معنای عدم صلاحیت آن‌ها نیست. بلکه به این دلیل که در آن زمان سایتی وجود نداشت این اتفاق افتاد است. این افراد جزو پیشکسوتان روانشناسی و اعضای اولیه سازمان هستند.

وی افزود: از این دسته از روانشناسان که تعدادشان حدود ۲ الی ۳ هزار نفر است، درخواست می‌کنیم که سازمان مراجعه کرده و مراحل احراز صلاحیت را طی کنند.

رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره در رابطه با تعرفه‌های روانشناسی گفت: خدمات روانشناختی برخلاف خدمات پزشکی که با یک و یا دوبار مراجعه و دریافت یک سری دارو تمام می‌شود، نیاز به مراجعات متعدد دارد. از طرف دیگر هزینه‌های خدمات روانشناسی و مشاوره نسبتا بالاست.

وی افزود: به همین دلیل تاکید موکد من بر این است که بیمه به کمک جامعه بیاید و به مردم سرویس دهد تا مردم بتوانند از خدمات روانشناسی بهره‌مند شوند.

فتحی آشتیانی در رابطه با این موضوع که آیا سن ابتلا به اختلالات روانی و افسرگی کاهش داشته است اذعان داشت: ما پژوهشی در این رابطه نداریم که ثابت کند سن ابتلای به مشکلات روانشناختی پایین آمده باشد. اگر هم باشد در افواه است هیچ پشتوانه پژوهشی پشت آن نیست.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود
  • فعالیت روانشناسان بدون پروانه اشتغال حرفه‌ای تخلف تلقی می‌شود + فیلم
  • نماینده سابق مجلس عزادار شد /پیام لاریجانی
  • استقلال، خودشکوفایی و تعالی در گرو اوقات فراغت
  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • کنایه رئیس سازمان تأمین اجتماعی به مشاغل سخت! / جدّیت قالیباف به روایت یک عضو جبهه پایداری
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نمی‌شود
  • مشاوره؛ حریمی امن برای بازیابی، تقویت و پیشرفت
  • علیرضا گرشاسبی: برای 60 میلیون تحت پوشش و تنها 18 میلیون بیمه پرداز داریم / نیمی از بازنشستگی های 1400 پیش از موعد بود