Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از النشره، «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان در دیدار با «یان کوبیچ»، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در لبنان در کاخ بعبدا تأکید کرد که به تلاش‌ها و تماس‌هایش برای تشکیل دولت جدید با آرایش سیاسی لازم مرکب از تشکل‌های سیاسی مختلف کشور و وزرای تکنوکرات صاحب تخصص و شایستگی و شهرت نیک و نیز نمایندگان جنبش مردمی ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عون تأکید کرد که به محض پایان رایزنی‌هایش با رهبران سیاسی مرتبط با تشکیل دولت که با هدف رفع موانع موجود در این مسیر و تسهیل روند مأموریت نخست‌وزیر مکلف برای جلوگیری از ایجاد خلأ حکومتی در کشور صورت می‌گیرد، زمانی را برای انجام رایزنی‌های پارلمانی مشخص خواهد کرد.

وی در این دیدار که با حضور «سلیم جریصاتی»، وزیر مشاور در امور ریاست جمهوری صورت گرفت، تأکید کرد که اوضاع اقتصادی و مالی تحت کنترل است و به تدریج مشکلات آنها حل می‌شود و آخرین وضعیت موجود در این زمینه، از سر گیری فعالیت بانک‌ها با هماهنگی بانک مرکزی لبنان پس از تأمین امنیت لازم برای کارکنان آنهاست.

رئیس‌جمهوری لبنان در زمینه دیگری نیز تأکید کرد که این کشور به اجرای قطعنامه شماره ۱۷۰۱ سازمان ملل با همکاری نیروهای بین‌المللی به منظور اجرای کامل آن به‌رغم تخلفات مستمر اسرائیل و نیز ادعاهای این رژیم نسبت به پرتاب موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی پایبند است.

کوبیچ با اشاره به اینکه سازمان ملل تحولات لبنان را از نزدیک پی گیری می‌کند، تأکید کرد که مواضع عون را به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان متحد و اعضای شورای امنیت در جلسه آینده منتقل خواهد کرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: میشل عون دولت لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۷۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آینده بشریت به روابط چین و آمریکا بستگی دارد

رئیس‌جمهوری چین تاکید کرد تا زمانیکه روابط پکن و واشنگتن براساس احترام متقابل باشد این روابط گسترش خواهد یافت،همچنین آینده بشر به این روابط بستگی دارد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهوری چین در دیدار با جمعی از تجار آمریکایی گفت: رفاه مردم چین و آمریکا و به روابط پکن و واشنگتن بستگی دارد که آیا آنها با هم همکاری خواهند کرد یا اینکه با هم مقابله می کنند.

وی افزود: تا زمانی که دو طرف به هم احترام بگذارند و برای همزیستی مسالمت آمیز و منافع متقابل همکاری کنند روابط پکن-واشنگتن روبه گسترش خواهد بود.

روابط چین و آمریکا در سال های اخیر با تنش های زیادی همراه بوده است. روابط واشنگتن با تایوان، مهمترین موضوعی است که تنش ها بین دو کشور را افزایش داده است.

آمریکا از چین به عنوان مهمترین رقیب اقتصادی خود یاد می کند و با بستن تعرفه های سنگین روی کالاهای چینی و جلوگیری از صادرات فناوری به این کشور، تلاش می کند مزیت اقتصادی خود را در مقابل این قدرت نوظهور اقتصادی حفظ کند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • قاچاق می‌تواند جهش تولید را با مشکل مواجه کند
  • آینده بشریت به روابط چین و آمریکا بستگی دارد
  • اخراج نمایندگان رژیم اسرائیل از تمامی سازمان‌های بین المللی
  • تأکید رئیسی بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی
  • منتخبان مجلس دوازدهم دعواهای سیاسی را وارد مجلس نکنند
  • منتخبین مجلس دوازدهم دعواهای سیاسی را وارد مجلس نکنند
  • تشکیل مجلس جدید با ۴ فراکسیون / جریان اصولگرایی رقابت‌ها را کنار بگذارند
  • تحریم‌های دولت انگلیس علیه چین
  • رئیسی: مشکلات با دستور حل نمی‌شود
  • دیدار هنیه با امیرعبداللهیان در تهران