Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@00:16:26 GMT

وزیر دفاع کره جنوبی عازم ریاض شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۷۷۵۱

وزیر دفاع کره جنوبی عازم ریاض شد

سئول یک ناوشکن را به مکان توقیف کشتی کره جنوبی توسط انصارالله، فرستاد. وزیر دفاع کره جنوبی نیز در سفری رسمی عازم عربستان شد.

به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع کره جنوبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: جئونگ کیونگ دو، وزیر دفاع کره‌جنوبی امروز (سه‌شنبه) عازم ریاض شده و قرار است در جریان این سفر با مسئولان برجسته عربستان درخصوص راه‌های تقویت روابط نظامی میان دو کشور به بحث و تبادل‌نظر بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع کره جنوبی همچنین اعلام کرد: قرار است در جریان این سفر وزیر دفاع کره جنوبی با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و مسئولان امنیتی و نظامی برجسته عربستان به بررسی راه‌های توسعه روابط دوجانبه در زمینه دفاعی بپردازد.

این سفر که پنج روز به طول می‌انجامد به درخواست ریاض و در پاسخ به سفر ولیعهد عربستان به کره جنوبی در ماه ژوئن گذشته انجام می‌شود.

عربستان شریک تجاری بزرگ کره جنوبی در خاورمیانه و منبع اول نفت خام برای سئول است.

دولت کره جنوبی یک ناوشکن به نام "کانگ- کام –چان" که وظیفه آن مبارزه با دزدان دریایی در سواحل سومالی بود، به مکان توقیف کشتی این کشور توسط انصارالله فرستاده است و پیش‌بینی می‌شود که این ناوشکن روز (پنجشنبه) به مکان مورد نظر برسد.

پیشتر محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن تصریح کرد: یک کشتی که مورد ظن ما واقع شد، تحت کنترل درآوردیم و اگر پس از اتمام تدابیر قانونی، مشخص شود که این کشتی متعلق به کره جنوبی است، آن را آزاد خواهیم کرد./ایسنا

 

بیشتر بخوانید/شاهدخت سعودی مفقود شد

  11:50 :: 1398/8/28

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۷۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام زائران عمره به عربستان از ۱۱ ایستگاه پروازی

زائران عمره مفرده از ۱۱ ایستگاه پروازی عازم عربستان می‌شوند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ساعاتی پیش نخستین کاروان زائران عمره مفرده پس از 9 سال انتظار در قالب دو کاروان 85 نفره (170نفر) وارد مدینه منوره شد؛ طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سازمان حج و زیارت عملیات اعزام زائران از امروز تا 13 اردیبهشت و عملیات بازگشت آنها به کشور تا 23 اردیبهشت یعنی یک روز پیش از آغاز اعزام زائران حج تمتع خواهد بود. 

زائران عمره با پروازهای هواپیمایی ایران ایر رهسپار سرزمین وحی می‌شوند و به مدت 5روز در مدینه منوره و 5 روز در مکه مکرمه اقامت خواهند داشت، 4 هتل در مکه و 6 هتل در مدینه  نیز پذیرای آنها خواهد بود.

عملیات عمره در ماه شوال با انجام 44 پرواز رفت‌وبرگشت از 11 فرودگاه کشور از شهرهای تهران، مشهد، شیراز، بندرعباس، ساری، کرمان، زاهدان، اهواز، یزد، اصفهان انجام خواهد شد و در این بازه زمانی 5700 زائر عمره عازم عربستان می‌شوند. 

نخستین کاروان عمره مفرده پس از 9 سال انتظار عازم مدینه شد

به گزارش تسنیم، خبر ازسرگیری اعزام زائران ایرانی به عمره مفرده به‌صورت جدی در سال گذشته مطرح و از  22 آذر ماه ثبت‌نام از اولویت‌های یک تا 600 که  نزد بانک‌های ملی و ملت ودیعه‌گذاری کرده‌ بودند، آغاز شد اما با طولانی شدن زمان صدور مجوز برای ورود هواپیماهای ایران به عربستان، اعزام زائران عمره به طور کلی لغو شد و وجوه پرداختی به آنها بازگردانده شد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • برقراری پرواز‌های حج از خرداد امسال به مقصد عربستان
  • (ویدئو) تصاویری پر بازدید از صحرای بزرگ عربستان با عنوان «حومه آخرالزمانی ریاض»
  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • اعزام زائران عمره به عربستان از ۱۱ ایستگاه پروازی
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟