Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد علی شایق رئیس اداره پیشگیری اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، با بیان اینکه از ۲۲ تا ۲۸آبان به عنوان هفته پیشگیری از اعتیاد نامگذاری شده است ، گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نوظهور و رفتار‌های پر خطر در دانش آموزان وظیفه اصلی آموزش و پرورش وسایر نهاد‌های مرتبط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه  آگاه سازی دانش آموزان، خانواده‌ها و معلمان که خط قرمز آموزش و پرورش  است، افزود: نمایشگاه پوستر، کارگاه نقاشی با موضوع آسیب‌های اجتماعی نوظهور و کلاس‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای دانش آموزان و اولیای آن‌ها برگزار شد.

شایق  ادامه داد: دوره آموزشی ویژه دانش آموزان جلسه پرسش و پاسخ با کارشناسان و مشاوران معاونت اجتماعی ناجا و دانشگاه علوم پزشکی یزد، پیشگیری از آسیب‌های واقعی در فضای مجازی از موضوعات مطرح  شده این  نمایشگاه بود.

رئیس اداره پیشگیری اداره کل آموزش و پرورش استان یزد هدف از برگزاری این کارگاه را شناخت و آگاه سازی دانش آموزان در زمینه اعتیاد، رفتار‌های پرخطر و آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.

او گفت: اجتماعی کردن مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی آموزش‌ها از مراحل ابتدایی تحصیل در خانه دوم دانش آموزان صورت می گیرد و لزوم بهره برداری مناسب از این برنامه‌ها اجرایی مستمرو هدفمند است.

اختتامیه نمایشگاه در هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی همزمان باسراسر کشور در مدرسه دخترانه رادمنش برگزار شد.

انتهای پیام/ی

 مبارزه با اعتیاد و ظیفه اصلی آموزش و پرورش و سایر نهاد‌های مرتبط

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۷۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساده‌زیستی در میان دانش‌آموزان استان قزوین ترویج شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: ترویج ساده‌زیستی با توجه به مقتضیات زمان به ویژه در سطح دانش‌آموزان با استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، نقی سیاهکالی‌مرادی، امروز -چهارشنبه هشتم فروردین- در نشست اعضای شورای معاونان با مدیران تاکستان، آوج، اسفرورین، خرمدشت، ضیاءآباد و شال اظهار کرد: توجه به آموزش و پرورش توجه به اصل نظام است، اگر این حوزه درست شود حوزه‌های دیگر در جامعه روان‌تر کار خواهند کرد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خیلی تلاش می‌کند و رهاوردهای بسیار خوبی هم دارد که باید در سطح جامعه تبیین شود، اضافه کرد: دقت کنید در ستادها و مراکز اسکان نوروزی هنگام پذیرش میهمانان این ایام حرمت ماه مبارک رمضان و مسائل شرعی و حدود الهی حفظ شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان همچنین شعار سال مقام معظم رهبری را چراغ راه همه مسئولان و مردم توصیف کرد و گفت: تقویت روحیه کار و در هنرستان‌ها علاوه بر آن روحیه تولید هم مدنظر قرار گیرد، اولویت اول ما تقویت روحیه کار باشد، پشت میز نشینی و رخوت و سستی شتاب اقتصادی ایجاد نخواهد کرد.

سیاهکالی‌مرادی ادامه داد: پرهیز از مصرف‌گرایی در تمام حوزه‌ها مورد توجه واقع شود، ادارات باید پرچمدار این امر باشند، همچنین ترویج ساده‌زیستی با توجه به مقتضیات زمان به ویژه در سطح دانش‌آموزان با استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان در دستور کار قرار گیرد.

وی با ذکر اینکه استفاده از کالای ایرانی در تمام زمینه‌ها از جمله در بحث اهدای جوایز مسابقات استانی و شهرستانی سرلوحه امور باشد، گفت: توجه به تقویت حس وطن‌پرستی و روشنگری اهداف دشمن در بحث تحریم‌ها باید در صدر کارهای شما باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با تأکید بر لزوم تعامل با مسئولان شهرستانی، هم‌اندیشی مدیران و رؤسای نواحی و مناطق با همدیگر افزود: آموزش و پرورش استان عملکرد قابل قبولی داشت که حاصل تلاش‌های شما عزیزان در نواحی و مناطق بود و تداوم این تلاش‌ها و توفیقات مورد انتظار است.

کد خبر 739566

دیگر خبرها

  • اعتکاف علمی دانش آموزان کنکوری لرستان
  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • اعلام نتایج «پویش مهر» از اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود/ ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • ساده‌زیستی در میان دانش‌آموزان استان قزوین ترویج شود
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • سازمان دانش‌آموزی، بستری برای حضور اجتماعی ومسئولیت‌پذیری دانش آموزان
  • تمرین‌های تمرکزی باید جایگزین تمرین‌های عادی شود