Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- احمد بیگدلی گفت: کمبود منابع مالی مهمترین علت تاخیر در اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان است.
بسیاری از جامعه بازنشسته کشورمان با وضعیت نه چندان مطلوب اقتصادی کنونی امید دارند تا با افزایش حقوق بازنشستگی امورات زندگی خود را بگذرانند. از طرفی طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان که در دولت تدبیر و امید مطرح شد، پس از کش و قوس های فراوان همچنان به نتیجه نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین علت تاخیر این موضوع را از احمد بیگدلی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم جویا شدیم و تحلیل وی را دریافت کردیم.
احمد بیگدلی در خصوص تاخیر در اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان به خبرنگار آریا گفت: کمبود منابع مالی مهمترین علت تاخیر در اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان است، طبق اساسنامه ، صندوق بازنشستگی کشوری قرار نبود که وابسته به دولت باشد و قرار بر این شد که با تشکیل این سازمان و قرار دادن بودجه ای مناسب برای آن، این سازمان از طریق بیمه و سایر موارد، خودش به کسب درآمد بپردازد و مسائل بازنشستگان را از این طریق رسیدگی نماید. اکنون اما شاهد هستیم که عملکرد صندوق بازنشستگی ضعیف است و در واقع این صندوق تبدیل به یک بنگاه اقتصادی شده است که هزاران نفر در آن مشغول فعالیت هستند و سوددهی چندانی برای صندوق وجود ندارد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با اشاره به تلاش مجلس برای افزایش حقوق بازنشستگی در سال گذشته افزود: دولت در سال 97 حدود 1500 میلیارد تومان برای حقوق بازنشستگان پیشنهاد داده بود که مجلس شورای اسلامی آن را به 5000 میلیارد افزایش داد، علاوه بر این دولت برای تامین اعتبار و اجرای این طرح باید 15000 میلیارد تومان درآمد کسب کند که در مجموع می بایست 20000 میلیارد تومان اعتبار داشته باشد و این مبلغ برای دولت هزینه بسیار زیادی محسوب می شود، بنابراین دولت از پس تامین آن برنمی آید، علاوه بر این باید توجه داشت که این 20000 میلیارد تومان هرساله باید تکرار شود و دولت موظف است این مبلغ را برای اجرای آن تامین نماید. همچنین با توجه به اینکه ممکن است تا سال آینده 30 درصد به تعداد بازنشستگان افزوده شود، به نظر نمی رسد دولت منبع مالی پایدار و مطمئنی برای اجرای این طرح در اختیار داشته باشد.
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی، در خصوص راه حل مشکل تاخیر اجرای این طرح افزود: در حال حاضر صندوق بازنشستگی کشوری باید بتواند با منابع موجود بیشترین درآمدزایی را داشته باشد و افرادی که در این موضوع سررشته دارند باید با ارائه یکسری راه کارها به این صندوق کمک کنند زیرا دولت با وضع موجودی که دارد توان مدیریت آن را ندارد.
بیگدلی با اشاره به قانون مدیریت خدمات کشوری که در آن ذکر شده بود باید طی 3 تا 5 سال این طرح اجرا شود، افزود: در ماده ای از قانون مدیریت خدمات کشوری که از سال 86 به تصویب رسیده است، ذکر شده بود که این طرح بایستی طی 3 تا 5 سال اجرا شود اما کماکان خبری از اجرای آن داده نمی شود.
احمد بیگدلی در پایان با انتقاد از عملکرد صندوق بازنشستگی کشوری گفت: اکنون که بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر از حقوق بازنشستگی استفاده می کنند، 3 ماه و نیم است که صندوق بازنشستگی کشور بدون مدیر است و صندوق بلاتکلیف مانده است، بنابراین انتظاری نباید داشت که به حل مشکلات این قشر از جامعه به نحو مطلوب رسیدگی شود. اکنون آقای وزیر کار و رفاه اجتماعی باید بجنبد و محافظه کاری را کنار گذاشته و این مقدار از صبر و تحمل زمانی صبر بازنشستگان را به اتمام می رساند و طاقت بازنشستگان تمام می شود.


گفتگو: مهدی برازنده

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صندوق بازنشستگی وزیر کار مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۷۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سبا باشگاه خبرنگاران جوان ید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به تعطیلی روزهای هفته گفت: جزئیات لایحه به این صورت بود که به جز روز جمعه یک روز دیگر نیز باید تعطیل باشد. در کمیسیون اجتماعی مجلس نظرات مختلف بر سر تعطیلی پنجشنبه و یا شنبه وجود داشت. با توجه به اینکه عملا در تهران پنجشنبه‌ها تعطیل است نظر دولت بر تعطیل شدن پنجشنبه‌ها بود و بیشترین ارتباط هم با دنیا از طریق تهران است. همه وزارت خانه‌ها منتظر نظر مجلس هستند، اما دولت هم نظر رسمی خود را اعلام کرده است.

وی ادامه داد: دولت تا الان ۴۴ ساعت کاری را مبنا قرار داده بود، اما بعد پیشنهاد ساعت کاری دو ساعت و نیم را داد و بعد هم مجلس این ساعت را ۴۰ ساعت اعلام کرد که دولت هم با آن موافق است و حقوق افراد هم تغییری نخواهد کرد. اگر بخش خصوصی بخواهد اقدام خاصی انجام دهد مربوط به وزارت کار است.

حسینی افزود: در دولت دهم بحث‌هایی مطرح شد مبنی بر اینکه تعطیلی ما از همه جا بیشتر است، اما بعد از بررسی دیدیم که چنین موضوعی صحت ندارد و تازه اگر تعطیلی ما در هفته دوروز باشد تازه میتوان گفت که با برخی از کشورها یکی هستیم. حتی ساعات کاری ما نسبت به برخی ازکشورها بیشتر است. مردم علاوه بر کار زندگی خود را نیز دارند مخصوصا ما که تاکید بر ارتباط با خانواده داریم این تعطیلات کمک کننده است. حتی در دوران کرونا که ساعات کاری کم بود گاهی بازدهی بیشتری داشتیم.

کد خبر 847165 برچسب‌ها حقوق و دستمزد خبر مهم

دیگر خبرها

  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟
  • ۸ رفتار ناسالم که می‌تواند دوران بازنشستگی شما را به چالش بکشد
  • کنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگذارد
  • حاتم بخشی بیات از جیب کارکنان نفت؟
  • خطر بزرگ برای حقوق کارگران/ کاهش حقوق در موج شدید تورمی اتفاق می‌افتد؟
  • زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • واکنش معاون وزیر کار به مسأله کاهش حقوق/تکلیف حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه چیست؟
  • وعده شناسایی و رفع موانع واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان