Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@03:03:12 GMT

سامان کشف‌رود در سایه مدیریت واحد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۷۹۷۵

سامان کشف‌رود در سایه مدیریت واحد آغاز شد

استاندار خراسان رضوی روز سه شنبه در مراسمی که به همین مناسبت برگزار شد گفت: یکی از وظایف حکومت و دولت‌ها حفظ سلامت، بهداشت و محیط زیست برای مردم است.
علیرضا رزم حسینی افزود: امروز در سایه همدلی مدیران و مسئولان استانی اقدامی بزرگ در استان و مشهد کلید خورد البته نافی خدمات گذشتگان در موضوع کشف رود نیستیم اما ساماندهی کشف رود کار نیمه تمامی است که به همت مدیران استانی می‌خواهیم به اتمام برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: معضل زیست محیطی کشف رود فاجعه‌ای است که می‌کوشیم در حد بضاعت این معضل را رفع کنیم.
استاندار خراسان رضوی گفت: ساماندهی کشف رود یک اقدام ملی است و تلاش می‌شود این محدوده به یک منطقه گردشگری تبدیل شود.
رزم حسینی افزود: ساماندهی کشف رود کار مشترکی بین شورای شهر و شهرداری به عنوان نهاد مردمی دولت و نظام است و همه دستگاه‌های دخیل نظیر آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی، فرمانداری و محیط زیست باید به وظایف خود عمل کنند.
وی ادامه داد: با به خطر افتادن سلامت و بهداشت، امنیت در جامعه به خطر می‌افتد و در هر کجا امنیت و معیشت مردم به خطر افتاد دستگاه قضا باید دخالت پیشگیرانه داشته‌باشد و حکومت و دولت نیز باید پاسخگو باشد.
استاندار خراسان رضوی گفت: وزرات نیرو نیز باید طول مسیر کشف رود را به جای پایش، پیمایش کند تا ساماندهی ادامه مسیر نیز در دستور کار قرار گیرد.
رزم حسینی افزود: دستگاه‌های نظارتی هم برای نظارت بر روند ساماندهی کشف رود مشخص شده اند و به دنبال مچ گیری نیستیم اما تمام دستگاه‌های مرتبط در این موضوع باید به وظیفه خود عمل کنند.

وی ادامه داد: ساماندهی کشف رود کاری تمدنی است یعنی تمدن‌هایی در اطراف کشف رود بوده و هست که باید این تمدن حفظ شود.
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه اگر آرامش و امنیت نباشد آهنگ آبادانی و سازندگی سرعت نمی‌گیرد گفت: خوشبختانه با همراهی مدیران، مردم و رسانه‌های استان، امنیت خوبی در این خطه حاکم است.
رزم حسینی افزود: هیچ هویتی جز خدمت به امام رضا (ع) نداریم و مردم خوبی هم داریم که به هر شکلی پای نظام ایستاده‌اند.
وی ادامه داد: برخی به دنبال ایجاد اختلاف در کشور و خراسان رضوی هستند که باید این وضعیت را مراقبت کنیم و اگر به مردم در خصوص وضعیت زیر پوست شهر مشهد در حوزه فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی اطلاع رسانی کنیم برای رفع این معضلات همراهی خواهند کرد.


ضرورت هماهنگی همه دستگاه‌ها
شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: موضوعات میان بخشی جز با مدیریت واحد قابل انجام نیست.
محمد رضا کلایی افزود: در موضوع ساماندهی کشف رود، با درایت استاندار همه دستگاه‌های مرتبط در کنار هم قرار گرفتند و امیدوارم ساماندهی کشف رود برگ زرینی از این مدیریت هماهنگ باشد.
وی ادامه داد: باید این معضل زیست محیطی حل و به فرصتی مولد تبدیل شود که برای تحقق این مهم همراهی و حمایت همه دستگاه‌های مرتبط ضرورتی انکارناپذیر است.
معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: با توجه به معضلات زیست محیطی در کشف رود، جاری بودن فاضلاب در این رودخانه و کشت سبزیجات با استفاده از این فاضلاب وضعیت این منطقه خطری جدی برای شهروندان بود.
مهدی یعقوبی افزود: در سال‌های گذشته فعالیت‌هایی برای ساماندهی کشف رود صورت گرفت اما این اقدامات جزیره‌ای بود و اثربخشی لازم را نداشت.
وی ادامه‌ داد: با تدبیر استاندار خراسان رضوی طرح مدیریت واحد کشف رود رقم خورد و تفاهم‌نامه همکاری بین دستگاه‌های مرتبط شامل آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی، محیط زیست، فرمانداری، دادستانی و شهرداری مشهد منعقد و مدیریت واحد این طرح نیز به شهرداری مشهد واگذار شد.
معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد گفت: از امروز عملیات ساماندهی و احیای کشف رود به طول تقریبی ۸۰ کیلومتر از محدوده پل شاهنامه تا شهرک صنعتی چرمشهر آغاز شد.
یعقوبی افزود: در سال‌های گذشته نیز ۱۶۰ هکتار از حریم و بستر کشف رود درختکاری شده‌ است.
وی ادامه داد: مطالعات ساخت تصفیه خانه چرمشهر نیز آغاز شده است و برای تکمیل تصفیه خانه سپتاژ نیز به زودی فراخوان داده می‌شود.
او اضافه کرد: احداث این تصفیه خانه اولویت است و با تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی این تصفیه خانه در بازه زمانی کوتاهی ساخته می‌شود.

تاکید دستگاه قضایی مشهد بر التزام همه ارگانها به مدیریت واحد کشف رود
معاون دادستان مشهد نیز در این مراسم اقدام استاندار خراسان رضوی در زمینه هماهنگ سازی دستگاه‌های مختلف برای ساماندهی کشف رود را اقدامی شایسته توصیف کرد و افزود: آزادسازی بستر و حریم این رودخانه توسط شرکت آب منطقه‌ای استان انجام شده‌ است.
فرزاد بهشتی گفت: شهرداری مشهد از امروز مسئولیت خطیری را پذیرفته و مسئولیتی خارج از وظایف ذاتی اش به این دستگاه سپرده‌ شده‌ است از این رو همه دستگاه‌های مرتبط باید همکاری لازم را داشته‌ باشند و به وظایف مشخص شده در توافقنامه عمل کنند.
وی ادامه داد: کشف رود از مسائل مهم مشهد است و برای دادستانی اهمیت دارد و در این زمینه پرونده‌هایی هم در دستگاه قضا وجود دارد و امیدواریم با کلید خوردن این طرح از ورود پرونده‌های مرتبط با کشف رود به دادگستری مشهد  با موضوعاتی نظیر تجاوز به حریم و بستر رودخانه، حفر چاه‌های غیرمجاز و تخلیه نخاله پیشگیری شود.
معاون دادستان مشهد گفت: توانمندسازی جوامع در اطراف کشف رود نیز باید مورد توجه باشد.
بهشتی تصریح کرد: اگر دستگاهی با مدیریتی واحد در ساماندهی کشف رود همکاری نداشته‌ باشد، پذیرفتنی نیست و اگر گزارشی مبنی بر عدم همکاری به دادستانی ارسال شود ابتدا با تذکر و در نهایت با تشکیل پرونده قضایی اقدامات لازم انجام خواهد شد.
وی تاکید کرد: از طرح مدیریت واحد ساماندهی کشف رود حمایت می‌کنیم.


کشف رود بزرگترین معضل زیست محیطی مشهد
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: بزرگترین معضل زیست محیطی مشهد پس از آلودگی هوا معضل کشف رود است.
محمد حاجیان شهری افزود: طی دو دهه اخیر اقدامات خوبی در خصوص ساماندهی کشف رود صورت گرفته ولی نتیجه موثری نداشته‌ است و اقدام اخیر استاندار خراسان رضوی در خصوص ساماندهی کشف رود با مدیریت واحد جای قدردانی دارد.
وی ادامه داد: شهرداری در خصوص موضوع کشف رود مسئولیت قانونی ندارد اما مدیریت شهری و شورای شهر برای ساماندهی کشف رود اتفاق نظر دارند و امیدواریم با این اقدام در کوتاه مدت گام‌های اساسی برداشته‌ شود.
شعبه ای از کشف رود به عنوان یکی از سرمایه‌های طبیعی کلانشهر مشهد از کوه‌های هزارمسجد و شعبه دیگر آن از کوه‌های بینالود سرچشمه گرفته و از شمال شهر مشهد می‌گذرد.
این رود ۲۹۰ کیلومتری که پرآبی آن تنها در خاطره‌ها باقی مانده از غرب به شرق مشهد جریان دارد و پس از ادامه مسیر در محل پل خاتون به رودخانه هریرود می‌پیوندد و از آنجا به بعد "رود تجن" نام گرفته و به سوی ترکمنستان ادامه یافته و در ریگزارهای کشور همسایه فرو می‌رود.
حدود ۲۰ سال است که این رودخانه دستخوش تجاوز انسان شده و فاضلاب‌های آلاینده صنعتی، خدماتی و خانگی به کشف رود ریخته و زمین‌های کشاورزی اطراف آن نیز با همین آب آلوده آبیاری می‌شود.
با آغاز فعالیت دولت یازدهم ساماندهی این رودخانه و جلوگیری از کشت و زرع با فاضلاب در آن به طور جدی مورد توجه قرار گرفت و ساماندهی مسیر ۲۷ کیلومتری حریم کانال کشف رود از نیمه دوم سال ۱۳۹۳ آغاز شد.
۱۴ آبان ماه امسال فرمانداری و شهرداری مشهد، شرکتهای آب منطقه‌ای و شهرکهای صنعتی، سازمان جهاد کشاورزی و اداره‌کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی به عنوان دستگاههای اجرایی و مسئول توافقنامه‌ای مشترک را با هدف ساماندهی کشف‌رود در حومه مشهد تحت نظارت استاندار خراسان رضوی منعقد کردند.
با تصمیم استاندار و مدیران مرتبط با این حوزه در استان طی روزهای اخیر مدیریت واحد ساماندهی کشف رود به شهرداری مشهد واگذار شد.

برچسب‌ها کشف رود شهرداری مشهد دولت یازدهم علی‌رضا رزم‌حسینی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی محمد حاجیان شهری خراسان رضوی تركمنستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشف رود شهرداری مشهد دولت یازدهم اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی خراسان رضوی تركمنستان کشف رود شهرداری مشهد دولت یازدهم اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی خراسان رضوی تركمنستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۷۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی محدوده پل میر بهاءالدین زنجان آغاز شد

دریافت 18 MB کد خبر 6086967

دیگر خبرها

  • ساماندهی محدوده پل میر بهاءالدین زنجان آغاز شد
  • یک کشته در برخورد تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان
  • توقیف ۱۱۵ دستگاه خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی
  • نقش هوش مصنوعی در تسهیل امور مردم در پنجره واحد مدیریت زمین
  • آغاز مسابقات مهارت لوازم اندازه گیری منطقه ای خراسان رضوی در حوزه نصب کنتور تکفاز
  • تزریق اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد آغاز شد
  • تزریق اتوبوس به ناوگان حمل ونقل عمومی مشهد آغاز شد
  • پلمب ۴ واحد صنفی پوشاک در مشهد
  • اختصاص دستگاه تخصصی آنژیوگرافی عروق قلبی به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد
  • آغاز عملیات ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال در خراسان رضوی