Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-29@10:25:39 GMT

برقراری تدریجی اینترنت در کشور

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۸۰۱۸

برقراری تدریجی اینترنت در کشور

سخنگوی دولت با بیان اینکه گازوئیل با برای روستاییان گران نکردیم تا هزینه حمل و نقل برای این قشر افزایش نیابد، از برقراری تدریجی اینترنت در برخی استان‌های کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی در دوره آموزشی مدیریت پروژه‌های اشتغال‌زایی روستایی و کاهش فقر اظهار کرد:‌ این عادلانه نبود که پول یارانه بنزین از طریق قاچاق سوخت به کشورهای همسایه برود یا به افرادی پرداخت شود که ۳۳ برابر از دهک‌های پایین جامعه بیشتر یارانه بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نظام تأمین مالی خرد را مهم دانست و افزود: این نظام باید در کشور گسترش یابد و شورای پول و اعتبار این موضوع را در دستور کار خود قرار بدهد.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: امروز توسعه زنجیره اشتغال و بازار در روستاها نیازمند همکاری و دانش بیشتر است و ما روی اشتغال زنان روستایی متمرکز شده‌ایم تا از طریق فعالیت‌های آن‌ها به توسعه اشتغال روستایی کمک شود.

به گفته ربیعی، ۶۶ درصد اشتغال در سال گذشته متعلق به زنان بوده و زنان سهم بزرگی از بازار اشتغال را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در عین حال همکاری صندوق کارآفرینی امید و تعدادی از بانک‌های کشور در طرح اشتغال روستایی را مورد اشاره قرار داد و گفت: زنان روستایی ۴۰ درصد سهم دریافت تسهیلات را به خود اختصاص داده‌اند و امروز نرخ مشارکت اقتصادی زنان در بحث اشتغال از ۱۲ درصد به ۱۸ درصد و در حوزه روستایی از ۱۸ درصد به ۲۳ درصد رسیده است.

سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنان خود درباره قطع اینترنت در کشور و مشکلاتی که برای برخی از مشاغل به ویژه دانشجویان ایجاد شده گفت: طبیعی است که در این شرایط بسیاری از مشاغل و بانک‌ها از جمله مشاغل اینترنتی دچار مشکل شده باشند ولی ما سعی کردیم که این مشکل را حل کنیم. البته بعضی مشاغل و کارهای دانشجویان باقی مانده که می‌پذیریم.

ربیعی تصریح کرد: شورای عالی امنیت کشور این تصمیم را گرفته و براساس آنچه که اطلاع دارم در برخی از استان‌ها که آرام آرام این اطمینان ایجاد شود که سوءاستفاده از اینترنت صورت نمی‌گیرد این برگشت صورت خواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرد: تصمیم‌گیری درباره بازگشت اینترنت و برقراری آن با کسانی است که باید آن را اعلام کنند.

به گفته سخنگوی دولت با اینکه مردم دچار سختی شدند و برخی مشاغل به این دلیل برایشان مشکل ایجاد شده اما نگرانی بزرگ‌تر حفظ آرامش و ثبات کشور است.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۸۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۵ درصد تعهد ایجاد اشغال در شهرستان کرمانشاه طی سال ۱۴۰۲ محقق شد

محمدرضا آمویی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: براساس سند اشتغال در ابتدای سال ۱۴۰۲، تعداد ۱۲ هزار و ۵۱۹ فرصت شغلی به عنوان تعهد ایجاد اشتغال در شهرستان کرمانشاه پیش بینی شده است، که تا اسفندماه تعداد ۱۴ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی رصد ثبت شده است.

وی افزود: ۵۵ درصد تسهیلات ۱۶۵ میلیارد تومانی سهم استان کرمانشاه به میزان ۹۳ میلیارد تومان با پیش بینی ۸۵۰ فرصت شغلی در شهرستان کرمانشاه جذب شده است.

فرماندار کرمانشاه تصریح کرد: در سال گذشته چهار هزار و ۲۰۰ پرونده شکایات کارگری در مراجع تشخیص و حل اختلاف شهرستان کرمانشاه حل و فصل شده و میانگین رسیدگی در این مراجع به کمتر از ۳۰ روز رسیدگی است.

وی ادامه داد: سالانه بیش از ۱۰ هزار بازرسی کار از بنگاه‌های اقتصادی مشمول قانون کار در راستای صیانت از نیروی کار و ایمنی محیط کار در کرمانشاه انجام می‌شود.

آمویی خاطرنشان کرد: ۱۸۰۰ شرکت تعاونی با پیش بینی ۱۰ هزار فرصت شغلی در شهرستان کرمانشاه فعال بوده و نقش مهمی در مَردمی کردن اقتصاد و تحقق شعار سال دارند.

کد خبر 6063964

دیگر خبرها

  • بازدید معاون رئیس جمهور از فعالیت زنان روستایی در تولید خوراک دام
  • زنجان پیشتاز نرخ مشارکت اقتصادی در کشور
  • ۱۰۵ درصد تعهد ایجاد اشغال در شهرستان کرمانشاه طی سال ۱۴۰۲ محقق شد
  • تعیین کلان پروژه‌های هوش مصنوعی در کشور/جزئیات ۵ طرح پایش مبتنی بر فناوری روز دنیا
  • مشارکت زنان روستایی در تولید کشور با سهم ۱۲ درصدی
  • اشتغال صنعتی گناباد ۱۱۷ درصد افزایش یافت
  • ایجاد مشاغل خانگی و طرح‌های تولیدی روستایی در اولویت دهیاران قرار گیرد
  • اشتغال بوشهری‌ها در پارس‌جنوبی به ۴۲ درصد رسید
  • نشست تخصصی «الگوی مردم پایه مشاغل برتر» برگزار می‌شود
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید