Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@09:01:22 GMT

شکل‌گیری شتاب‌دهنده‌های تخصصی کسب‌وکار

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۸۴۸۰

شکل‌گیری شتاب‌دهنده‌های تخصصی کسب‌وکار

به گزارش صدای ایران ، اسماعیل قادری‌فر با بیان این که در این چند سال اخیر به اندازه کل تاریخ ایران در حوزه کسب‌وکار اتفاقات جدید و قابل تامل افتاد و نسل جدیدی از کار در ایران تعریف شد، اظهار کرد: در این شیوه نوین، اساس کار بر فعالیت و حمایت از شتاب‌دهنده‌های تخصصی می‌چرخد.
به گفته رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برای تقویت زیست‌بوم نوآوری حمایت از شتابدهنده‌های تخصصی یکی از رویکردهایی است که ما در این معاونت به طور جدی مورد توجه قرار داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که شتاب‌دهنده‌ها که نقش واسطه‌های توسعه فناوری را به عهده دارند، از سال ۹۴ تا کنون مسیر ناهموار و سختی را طی کردند و توانستند در جای درست خود بایستند، تصریح کرد: نسل اول شتاب‌دهنده‌ها در کشور بیشتر به حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات مرتبط می‌شد؛ اما در دو سال اخیر اقبال شتاب‌دهنده‌ها به حوزه‌های مختلف فناوری افزایش یافته است.
قادری‌فر یادآور شد: حوزه‌های «آب و انرژی»، «محیط‌زیست»، «نانو»، «سلول‌های بنیادی» و «گیاهان دارویی» از جمله حوزه‌های تخصصی هستند که به نسل جدید شتاب‌دهنده‌ها تزریق شده‌اند؛ حوزه‌های جدید کسب‌وکار که تاکنون مغفول مانده بودند.
رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تعداد تقریبی شتاب دهنده‌ها در کشور را ۶۰ مورد دانست و گفت: از این تعداد حدود ۳۵ شتاب‌دهنده به صورت تخصصی در حوزه‌های جدید کسب‌وکار فعالیت می‌کنند.
وی اظهار کرد: حمایت از شتاب‌دهنده‌های تخصصی یکی از ماموریت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است؛ نهادی که با آمدن خود، زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کشور را به ثمر رساند و در این راه با کمک بازیگران این زیست‌بوم توانست با ۳۵ شتاب‌دهنده همراه و هم‌گام شود.
قادری‌فر گفت: امسال را می‌توان به نام شتاب‌دهنده‌های تخصصی نامید؛ سالی که از نیمه گذشته و در این مدت، از شکل‌گیری شتاب‌دهنده‌های تخصصی در کشور با آغوش باز استقبال کرده است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران فناوری محیط زیست گیاهان دارویی سلول های بنیادی آب و انرژی ایران ریاست جمهوری علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۸۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفری اشتغال استان همدان در سال ۱۴۰۳

یوسف شعبانی افزود: تعداد بیمه‌شدگان اجباری سطح استان همدان در ابتدای سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴۱ هزار نفر بود که در پایان سال گذشته این تعداد به ۱۴۹ هزار و ۷۰۰ نفر افزایش پیدا کرد.

وی در ادامه با اشاره به ثبت آمار در سامانه رصد تصریح کرد: ۹۱۷ طرح در استان در سامانه رصد قابل بررسی است. ضمن اینکه تمام طرح‌های قابل بررسی، باید با تعیین ضرب‌العجل تعیین تکلیف شود تا در راستی‌آزمایی دچار مشکل نشویم.

شعبانی همچنین بیان کرد: با توجه به وضعیت شهرستان بهار در حوزه کسب‌وکار، تزریق تسهیلات در بخش ایجاد توسعه و سرمایه در گردش به شهرستان ضرورت دارد و باید رفت و برگشت تسهیلات در حوزه شهرستان بهار متمرکز باشد تا ظرفیت‌های بالقوه به فعلیت برسد.

وی بیان کرد: شهرستان بهار در جذب اعتبار مشاغل خانگی با پرداخت ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، رتبه دوم استان را در سال گذشته به دست آورد. 

شعبانی ادامه داد: اعتبار تسهیلات مشاغل خانگی استان همدان در سال گذشته افزون بر ۱۶۲ میلیارد تومان بود که از این میزان اعتبار افزون بر ۱۱۴ میلیارد تومان آن پرداخت شد.

وی همچنین با اشاره به سیاست‌گذاری سال جدید گفت: امسال ۲۵ درصد تمام تسهیلات اشتغال در اختیار شهرستان‌ها، باید مختص به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باشد و ۴۲ درصد پیشرفت اشتغالزایی ما در فضای کسب‌وکار، با حضور فارغ‌التحصیلان دانشگاهی انجام شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان اضافه کرد: ایجاد کارگاه‌های جدید در قالب طرح‌های کارفرمایی در راستای اشتغال پایدار و بیمه‌های اجباری و جهش در فضای کسب‌وکار در سال‌جاری در اولویت خواهد بود.

وی ادامه داد: طبق سیاست‌ها، ۲۵ درصد کل تسهیلات باید به حوزه تعاون، تشکیل و توسعه تعاونی و رونق کسب‌وکار در تعاونی‌ها اختصاص یابد و در این رابطه به روستا‌های کانونی در این حوزه توجه ویژه شود ضمن اینکه طبق برنامه هفتم توسعه، در هر سال از برنامه، لحاظ دو درصد پیشرفت تعاونی‌ها ضروری است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • مخاطرات عدم سرمایه‌گذاری متوازن در زیست‌بوم هوش مصنوعی
  • وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان
  • تعهد ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفری اشتغال استان همدان در سال ۱۴۰۳
  • تاکید بر تعاملات بین المللی ایران در حوزه علمی فناوری با دانشگاه‌های جهان
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • داوری: در تولید بذر هیبرید خیار به رقم ۱۰ میلیون عدد در سال نزدیک شده‌ایم
  • «مراکز نوآوری» اولین حلقه زنجیره زیست بوم و فناوری/ رشد اقتصاد در گرو مسیر تکنولوژی است 
  • «مراکز نوآوری» اولین حلقه زنجیره زیست بوم و فناوری/ رشد اقتصاد در گروی مسیر فناوری است 
  • تلاش برای تکمیل زنجیره ارزش مشتریان به‌دست دانش بنیان‌ها