Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی شادنوش رئیس اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص پانسمان بیماران E.B، اظهار کرد: پانسمان‌های مخصوص بیماران E.B در برخی نقاط توزیع شده است و برای ماه‌های آینده هم کاملاً در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه بیماران E.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

B در بسته حمایتی بیماران صعب العلاج قرار می‌گیرند، گفت: این بیماران ظرف یک هفته با مراجعه به معاونت‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌توانند از خدمات مورد نیاز خود بهره‌مند شوند. دانشگاه‌ها اطلاعات و خدماتی را که در اختیار این نوع بیماران قرار داده‌اند، در سامانه‌ها ثبت می‌کنند و ما هم هزینه‌های آنها را پرداخت  خواهیم کرد. 

رئیس اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت بیان کرد: این نوع عارضه برای بیمار و خانواده او بسیار رنج‌آور و سخت است. ممکن است فرد مبتلا با گذشت زمان فرم دستانش را از دست دهد و دست‌ها باید با جراحی‌های مناسب به حالت قبل درآیند، البته نظارت‌ها و مراقبت‌ها باید ادامه‌دار باشند.

بیشتر بخوانید: تحریم‌های ظالمانه جان ١۵ بیمار «ای‌ بی» را گرفت/ هزینه ٢ میلیونی پانسمان بیماران پروانه‌ای

آمار مبتلایان به E.B در کشور 

شادنوش افزود: حدود ۷۰۰ بیمار از نوع E.B یا پروانه‌ای در کشور وجود دارند که با کمک پزشکان متخصص مورد بررسی قرار می‌گیرند و برای آنها پرونده تشکیل می‌شود. 

او گفت: طبق بررسی‌های موجود ممکن است برخی از بیماران نیازمند پانسمان باشند و بعضی از آنها اصلاً احتیاج نداشته باشند، به همین دلیل گروهی که به پانسمان‌ها احتیاج فراوانی داشته باشند به درب منازل آنها فرستاده خواهد شد تا مورد استفاده قرار گیرد.

شادنوش تصریح کرد: این بیماران در بسته حمایتی قرار گرفته‌اند اما نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که خانواده‌ها باید مراقبت‌ها و نظارت‌های ویژه‌ای داشته باشند تا پیشگیری صورت گیرد. زیرا خانواده‌هایی وجود دارند که ۴ عضو آنها مبتلا به بیماری E.B هستند و پیشگیری‌های لازم را انجام نداده‌اند.

او متذکر شد: باید آگاهی و اطلاع‌رسانی در سطح کل جامعه اتفاق بیفتد و با کمک یک سری آزمایش‌هایی قبل و حین بارداری از به دنیا آمدن این نوع بیماران جلوگیری کرد.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار پزشکی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۸۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه نگاری پروانه فروهر و مصدق به مناسبت سال نو

پروانه فروهر در نامه‌ای به مناسبت فرا رسیدن سال نو، خطاب به مصدق نوشت:

به گزارش عصرایران، در این لحظات که آخرین روز‌های سال سپری می‌شود با اینکه یاران من همه در بند دژخیم هستند مثل همیشه با سینه‌ای سرشار از آرزو و امیدو با قلبی آمیخته با مهر و احترام برای شما، سال نوین را به حضورتان شادباش می‌گویم و با همه دل آرزو دارم، سال‌های دراز از احساس گرمی سایه شما بر زندگی خود و هم رزمانم برخوردار باشم. باشد که سال نو، پایان تیرگیها، جدائی‌ها و شکست‌ها باشد و به جای اندیشیدن شب ما به دلیری‌ها و یا به مردیهایتان، دیدارتان به من ارزانی گردد.

می‌دانم همسرم داریوش هم که زندانی اهریمن است آرزو می‌کند سال نو، سال پیروزی ملت ایران و پیشوای عالیقدرش مصدق ارجمند باشد.

۲۹ اسفند ۱۳۴۱- پروانه فروهر

دکتر مصدق نیز در نامه‌ای به پروانه فروهر پاسخ داده است که متن این نامه بدین شرح است:

خانم محترم و عزیزم.

مرقومه محترمه عز وصول ارزانی بخشید و موجب نهایت امتنان گردید. نمی‌دانم از فرط افسردگی چگونه جواب عرض کنم، چون که یک عده دوستان و فداکاران حقیقی مملکت من جمله شخص قائم به ذات یعنی همسر محترم شما که به جرم پاکی عقیده و دوست داری وطن اکنون مدتی است در زندان به سر می‌برند و معلوم نیست این رفتار ظالمانه تا چه وقت ادامه پیدا کند، وضعیتشان به کجا منتهی گردد. بنده خود نیز سالهاست به این سرنوشت دچار شده ام. از خدا می‌خواهم سال ۱۳۴۲ سال فرج بعد از شدت باشد، آقایان دوستان عزیز هم از اسارت در آیند و در راه آزادی و استقلال ایران گام‌های بلند و موثر بردارند. از تاخیر عرض جواب که بی اطلاعی از آدرس بوده معذرت می‌طلبم، صحت و سلامت وجود محترم را خواهانم.

احمدآباد ۶ فروردین ماه ۱۳۴۲
امضا؛ دکتر محمد مصدق

دیگر خبرها

  • چگونه می‌توانیم به بیماران ای بی کمک کنیم؟
  • توزیع ۲۸۰۰ متخصص در مناطق محروم و کم‌برخوردار
  • افزایش میزان اشتغال در بخش صنعت گناباد
  • اشتغال صنعتی گناباد ۱۱۷ درصد افزایش یافت
  • سهمیه پانسمان بیماران پروانه‌ای افزایش یافت
  • صدور ۵۶۹ پروانه ساخت و پایان‌کار در منطقه ۴ شهرداری قزوین
  • افزایش میزان پانسمان تخصصی بیماران پروانه‌ای
  • نامه نگاری پروانه فروهر و مصدق به مناسبت سال نو
  • ۴۷ هزار واحد صنفی فعال در چهارمحال و بختیاری
  • اخذ پروانه ساختمانی پروژه ۵۰ واحدی مسکن حمایتی در شهر قرق