Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:14:50 GMT

جایگاه قم در سطح ملی و بین‌المللی تبیین شود

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۸۸۲۶

جایگاه قم در سطح ملی و بین‌المللی تبیین شود

به گزارش عصر سه شنبه روابط عمومی شهرداری قم، وی در دیدار شهردار قم با اذعان بر شهرت شهر قم به‌واسطه حضور علما و محدثان و جنبه‌های مذهبی و فرهنگی این شهر، افزود: حضور حضرت فاطمه معصومه(س) در این شهر به اعتبار آن افزوده است.

وی همچنین با اشاره به لزوم اعلام ویژه‌برنامه‌های روز قم برای عموم مردم، تصریح کرد: لازم است که شهر قم، مردم آن، سوابق و جنبه‌های تاریخی قم، علما و محدثینی که در قم بودند، میراث فرهنگی و معنوی و جایگاه علم و فقاهت در این شهر به شکل ویژه‌ای معرفی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار قم نیز در این دیدار ضمن تشریح ویژه‌برنامه‌های روز قم گفت: معرفی ظرفیت‌های بسیار زیاد شهر قم در ابعاد مختلف از اهداف اصلی برگزاری ویژه‌برنامه‌های این روز می‌باشد.

سید مرتضی سقائیان نژاد از پیگیری انتخاب شهر قم به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام خبر داد و افزود: در تلاش هستیم با همکاری و تعامل دیگر دستگاه‌ها و نهادهای استانی و ملی این مهم را تحقق‌بخشیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در خصوص انتخاب قم به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال‌های گذشته گفت: مسئولان یونسکو در سال‌های گذشته جلسه‌ای را در استان داشتند و به نظر می‌رسید که آن‌ها دنبال این هستند که قم پایتخت فرهنگی نباشد و شهر دیگری از ایران انتخاب شود که هیچ شهری با قم قابل‌مقایسه نیست.

وی با اشاره به این نکته که رضایت مردم در شهرداری قم در راس همه امور است گفت: تمام تلاش مجموعه شهرداری قم خدمت به زائران و مجاوران شهر کریمه اهل‌بیت و جلب رضایت ایشان است.

با تصویب شورای فرهنگ عمومی قم ، ۲۳ ربیع‌الاول سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به این شهر مقدس به نام «روز قم» نام‌گذاری شده است.

برچسب‌ها حوزه علميه آیت الله صافی گلپایگانی شهرداری قم قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه آیت الله صافی گلپایگانی شهرداری قم قم حوزه علميه آیت الله صافی گلپایگانی شهرداری قم قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۸۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، سیدانور رشیدی عصر پنج شنبه در آئین افتتاحیه برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی هفته سنه که در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: روز و هفته فرهنگی سنه را به همه مردم کردستان به ویژه مردم شهر سنندج، شهر دارالاحسان، شهر خلاق موسیقی جهان، شهر فرهنگ و هنر تبریک عرض می‌گویم.

وی با بیان اینکه سنندج، سرزمین طبیعت، تاریخ و فرهنگ و خاستگاه مشاهیر، مفاخر و هنرمندان بزرگی است، افزود: سنندج نام و نشان‌شان شهره جهانی دارد و در طول تاریخ همواره مامن و خاستگاه مردان و زنانی است که با شجاعت، جسارت، عشق و ایمان خشت بر خشت نهاده و میراثی این چین گرانبها و گنجینه‌ای پر از هنر و دانایی و خرد از خویش به یادگار گذاشته‌اند.

شهردار سنندج از تدوین ۱۹ عنوان برنامه شاخص شهرداری سنندج به مناسبت هفته فرهنگی سنه خبر داد و اظهار کرد: شهرداری در راستای رسالت اجتماعی و فرهنگی خود در طول سال برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کند که مورد استقبال مردم است.

رشیدی بیان کرد: در تمامی برنامه‌های فرهنگی به ویژه برنامه‌های هفته سنه به هنرهای گوناگون و رده‌های مختلف سنی توجه شده و در رویدادها و محتواهایی که در این هفته طراحی شده هنرهایی از جمله موسیقی، هنرهای تجسمی، عکاسی مورد توجه قرار گرفته است.

شهردار سنندج از برپایی نمایشگاه کتاب با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های استان کردستان، دومین جشنواره ورزش پهلوانی، اکران فیلم کارگردان‌های سنندجی به مدت یک هفته اجرای تئاتر خیابانی، برپایی کارگاه و نمایشگاه نقاشی و برپایی ایستگاه نقاشی دیواری کودکان و برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران و نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج به عنوان بخشی از برنامه‌های هفته سنه یاد کرد.

رشیدی همچنین، رونمایی از کتاب و پنل تخصصی موسیقی، کارگاه حکایت‌گویی، قصه‌گویی، موسیقی کودک و نقاشی کودک، همایش مستوره اردلان، مراسم مولودی‌خوانی سنتی و تجلیل از خاندان قرآنی، دومین جشنواره عکاسی و برپایی نمایشگاه به صورت ملی و بین‌المللی با موضوع هفته فرهنگی (سنه) را از دیگر برنامه‌های هفته سنه در شهر فرهنگی سنندج دانست.

وی به ظرفیت‌های شهر سنندج در حوزه ورزش به ویژه ورزش‌های پهلوانی پرداخت و گفت: با توجه به اینکه سنندج همواره زادگاه ورزشکاران و قهرمانان ورزشی است در ویژه برنامه‌های هفته سنه به این مهم توجه خاصی صورت گرفته و در همین راستا دومین جشنواره ورزش‌های پهلوانی و زورخانه ای طراحی و برگزار می‌شود.

شهردار سنندج برپایی جشنواره مولودی‌خوانی سنتی و تجلیل از خاندان قرآنی، رونمایی از سردیس استاد نام آشنای کردستان استاد عباس کمندی نامگذاری خیابانی با عنوان آرمان بنفشی را نیز از برنامه‌های این هفته در سنندج دانست.

کد خبر 6088741

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • شب شعر «به یاد کمال» با حضور شاعران کشوری در منطقه ۳ اصفهان
  • فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار
  • برگزاری رویداد «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • اجرای ۳۰ برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان/ برگزاری جشنواره «نون و نمک» در فرهنگسرای کوثر
  • برگزاری ۴۰ ویژه‌برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۲
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت 
  • تبیین سیاست‌های فرهنگی تأثیرگذار بر بازآفرینی شهری