Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: به بهانه افزایش قیمت بنزین، اجازه داده نمی شود سایر کالاها گران شود تا به مردم فشار اقتصادی تحمیل گردد.

به گزارش خانه‌ ملت، اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در نشستی با حضور وزیر اقتصاد و دارایی دلایل افزایش قیمت بنزین و تبعات آن را مورد بررسی قرار دادند.

«فرهاد دژپسند» ابتدا گزارشی از مراحل نشست‌های برگزار شده جهت افزایش کارشناسانه قیمت بنزین با حضور دستگاه‌های مربوطه اعم از وزارتخانه‌های اقتصاد و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و نفت و سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس ارائه کرد که در نهایت نتیجه بررسی‌های صورت گرفته در نشست سران قوا مطرح شده و مصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از نکاتی که در این نشست مطرح شده، این بوده که اجازه داده نشود به بهانه افزایش قیمت بنزین سایر کالاها نیز گران شوند، بنابراین در شرایط کنونی به طور جدی مراقبت می‌شود تا چنین مشکلی ایجاد نشده و به مردم فشار اقتصادی تحمیل نشود.

وزیر اقتصاد و دارایی یادآور شد: ما در وزارتخانه برای صادرکنندگان خانم تبعیض یا تفکیک جنسیتی اعمال نمی‌کنیم، ضمن اینکه یک نوار سبز برای تجار دارای شناسنامه تنظیم می‌کنیم که در آن سهمی برای زنان در نظر خواهیم گرفت.

این عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: موضوع بند (ز) تبصره (۱۶) و درخواست برای افزایش افزوده بیمه عمر را پیگیری خواهیم کرد، ضمن اینکه بررسی تراکنش‌ها موضوع جدیدی نیست و به طور قطع اجرا می‌شود، همچنین پرونده‌های مالیاتی تا ۱۰ سال قبل و مالیات مستقیم تا ۵ سال قبل نیز قابل بررسی است. از سوی دیگر به دنبال راهکاری برای تسهیل امور هستیم تا فرار مالیاتی صورت نگیرد کما اینکه سال گذشته ۵ هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از فرار مالیاتی را اخذ کردیم.

دژپسند اظهار کرد: هم‌اکنون تیم سی نفره از متخصصان برای بررسی موضوع مالیات بر عایدی سرمایه تشکیل شده تا در این مورد لایحه تدوین کنند.

وی ضمن اینکه از سیده فاطمه حسینی نماینده تهران خواست تا جلسه‌ای تشکیل دهد که برای حمایت از سهامداران خرد تصمیم‌گیری شود، تأکید کرد که موضوع ارزش افزوده صنف طلافروشان و نحوه دریافت تضامین برای اعطای تسهیلات وام دو میلیون تومانی را پیگیری خواهند کرد و در آخر نیز به معاون پارلمانی این وزارتخانه دستور داد تا بخشنامه‌ای برای کمک به جابه‌جایی منطقه‌ای کارمندان بدون ارتقاء پست تهیه شود، از سوی دیگر به این نکته اشاره کرد که انتقادات پیرامون فرآیند گمرکات بیشتر فضاسازی است.

دژپسند در مورد انتقاد نمایندگان از نحوه به کارگیری مدیران زن در این وزارتخانه عنوان کرد: ما در سال ۹۷ در سطح مدیران میانی ۱۲۵ مدیر زن منصوب کردیم که تا مردادماه همان سال تعداد ۸۱ نفر به آن اضافه شد. همچنین در سطح مدیران پایه ۲۰۲۴ مدیر زن در این وزارتخانه فعالیت داشتند که تا مردادماه ۸۹۵ نفر به آن اضافه شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزیر اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۸۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت افزایش اعتبار برای مبارزه بامواد مخدر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رضا نجاتی با اشاره به اهمیت کار‌های فرهنگی اظهار کرد: برای رسیدن به همه شرایط مطلوب باید کار فرهنگی انجام شود. در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز ابتدا باید کار فرهنگی و اجتماعی و سپس کار مقابله‌ای انجام شود.

وی با بیان اینکه با کار فرهنگی، اقدامات کم هزینه‌تر و جامعه سالم‌تر خواهد بود، افزود: نباید اجازه دهیم به دلیل آگاهی کم و آموزش کم، فردی در جامعه معتاد شود و بعد سراغ جمع‌آوری معتاد متجاهر یا مقابله با قاچاقچیان برویم.

نجاتی بیان کرد: میزان اعتبارات در مقابل کار‌هایی که انجام می‌شود ناچیز است و تلاش برای افزایش اعتبارات در حال انجام است البته باید توجه شود که اعتبارات در محل خود هزینه شوند.

‌دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان با اشاره به تاثیر مستقیم جمع‌آوری معتادان متجاهر در کاهش آمار سرقت، گفت: در مقابله با مواد مخدر، اولویت ما انجام کار فرهنگی است و نیازمند مشارکت مردم در این زمینه هستیم. جمعیت هدف ما دانش‌آموزان و اولیا هستند که باید ارتباط اولیا با مسئولان فرهنگی امر مبارزه با مواد مخدر نزدیک‌تر شود تا نوجوانان و جوانان مصون بمانند.

وی افزود: کار فرهنگی در توسعه اقتصادی و اجتماعی و سایر ابعاد به ما کمک می‌کند. برنامه متمرکز ما امسال در حوزه آموزش و پرورش و فرهنگیان و اولیا است. باید از همه ظرفیت‌ها استفاده و در این کمیته راهکار‌ها ارائه و سیاست‌گذاری خوبی انجام شود و امیدواریم بتوانیم در ادامه راه با برنامه‌ریزی، کار‌های فرهنگی خوبی در زمینه مبارزه با مواد مخدر در خوزستان انجام دهیم.

دیگر خبرها

  • چالش‌های تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • افزایش قیمت کالاها بدون مجوز قانونی نیست
  • چاپ اسکناس‌های درشت‌ تورم‌زا است؟
  • توزیع اسکناس درشت، با اقتصاد ایران چه می‌کند؟
  • بررسی موانع آغاز به کار واحدهای جدید استحصال یُد در نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان
  • نامه مجمع کارآفرینان به رئیس‌جمهوری؛ چالش‌های گمرکی را برطرف کنید
  • اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد
  • وزیر ارشاد از راه‌اندازی موزه تئاتر و اختصاص بودجه ویژه برای بخش موسیقی خبر داد
  • ضرورت افزایش اعتبار برای مبارزه بامواد مخدر
  • افزایش تعاونی‌ها به حل مشکلات استان‌ها کمک می‌کند