Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-23@08:30:29 GMT

احداث پایانه محصولات کشاورزی در قزوین

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۹۰۴۶

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در بازدید استاندار قزوین از اولین پایانه محصولات کشاورزی استان در اراضی روستای زاغه از توابع شهرستان آبیک گفت: این پایانه با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن انبار ذخیره، انبار‌های بهداشتی و سورت و بسته بندی محصولات کشاورزی توسط بخش خصوصی درحال احداث است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته خمسه، مرحله اول این پایانه ۴.۵ هکتار است که در فاز‌های بعدی به وسعت ۱۶ هکتار خواهد رسید.

وی اضافه کرد: با آغاز به کار این پایانه زمینه اشتغال ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۶۰ نفر بصورت غیر مستقیم در استان فراهم خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: استان قزوین با توجه به ظرفیت بالای تولید محصولات کشاورزی برنامه ریزی لازم را برای صادرات بخش عمده این محصولات دارد.

خمسه افزود: ظرفیت بسیار بالایی برای صادرات محصولات کشاورزی در استان داریم که متاسفانه بسیاری از صادر کنندگان استان محصولات کشاورزی خود را بخاطر نبود پایانه صادراتی بناچار از دیگر استان‌ها صادر می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: با توجه به اینکه بخش اعظمی از نهاد‌های کشاورزی و دامی مورد نیاز استان از بنادر و سایر استان‌ها وارد می‌شود وجود پایانه صادراتی در روندحمل و جابجایی نهاد‌های مورد نیاز بخش کشاورزی تاثیر گذار خواهد بود.

خمسه تصریح کرد: جهاد کشاورزی مجوز‌های مربوط را صادرکرده است و هیچ مشکلی در زمینه تکمیل این طرح مهم نیست.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان کشاورزی محصولات کشاورزی صادرات محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۹۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسه‌دار شدن محصولات و مزارع شیلاتی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ رئیس سازمان شیلات ایران از آغاز شناسنامه‌دار کردن مزارع شیلاتی و شناسه‌دار شدن محصولات شیلاتی کشور در سال جاری خبر داد.

سیدحسین حسینی معاون وزیر جهاد کشاورزی در این باره گفت: عملیات شناسنامه‌دار کردن مزارع و شناسه‌دار کردن محصولات شیلاتی توسط تشکل‌های بخش، در سال جاری انجام خواهد شد.

وی افزود: همچنین استفاده از ظرفیت‌های برون سازمانی برای پیشبرد اهداف، تحقق برنامه پنج ساله هفتم، پیگیری سیاست‌های اقتصاد دریامحور، توسعه سواحل مکران و سایر برنامه‌ها، با مشارکت مردم انجام می‌شود.

حسینی خاطرنشان کرد: همچنین امسال استفاده از ۱۵ هزار پایاب کشاورزی در حوزه آبزی‌پروری، توسعه تولید در قفس‌های دریایی، استفاده از تجهیزات پیشرفته از جمله نانو حباب مدنظر است و در این راستا لازم است مشارکت مردم بازتعریف مجدد شود.

دیگر خبرها

  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی
  • اجرای 200 کیلومتر خط انتقال برای آبرسانی به روستاهای همدان
  • تمامی وزارتخانه‌ها برای سند الگوی کشت باید پای کار آیند
  • یک نفر بر اثر ریزش ساختمان در کلوان جان باخت
  • تولید سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در مرکزی
  • مرکز فناوری هسته‌ای کشاورزی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود
  • فرهنگ گیاهان دارویی ایران را به دنیا صادر خواهیم کرد
  • گفتمان و مشارکت مردم جزو اولویت‌های بخش کشاورزی استان قزوین است
  • شرق مازندران نیازمند پایانه صنعتی دام است
  • شناسه‌دار شدن محصولات و مزارع شیلاتی