Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سکینه الماسی» روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس،  وزیر نیرو حضور پیدا کرد و به ۴ فقره سوال نمایندگان کرمانشاه، چابهار، اهر و هریس پاسخ گفت.

 وی افزود: مبلغی غیر قانونی از مردم شهرستان چابهار برای هزینه برق توسط اداره برق آن شهرستان اخذ شده بود که در این راستا نماینده چابهار از وزیر سوال به عمل آورد که  وزیر نیرو دستور داد تا دو هفته آینده جلسه‌ای با حضور مسئولان اداره برق چابهار برگزار شود تا مبلغ اخذ شده غیرقانونی از مردم این شهر، هرچه سریع‌تر بازگردانده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تشریح دومین سوال هم گفت: بیت الله عبدالهی نماینده اهر و هریس وزیر نیرو را مورد سوال قرار داد که "چرا ماده ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران در نیروگاه سیکل ترکیبی هریس اجرایی نمی‌شود"؟ که وزیر نیرو آماری را از جذب نیروهای بومی ارائه داد ولی به دلیل کافی نداستن توضیحات وزیر، این سوال تا دو هفته جهت بررسی نیروهای بومی و سایر موارد در انتظار اخذ آمار دقیق تر محفوظ است.  

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ماده ۴۷ برنامه ششم توسعه در خصوص جذب و به کارگیری نیروهای بومی است، خاطرنشان کرد: طبق ماده ۴۷ قانون برنامه ششم تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارتخانه نیرو و سازمان انرژی اتمی و بنگاه‌های اقتصادی و نهادهای عمومی و غیردولتی مکلفند در طول اجرای قانون برنامه ششم توسعه، در طرح‌های (پروژه‌های) خود و در شرایط برابر، به پیمانکاران بومی واجد شرایط استانی، اولویت دهند.

به گفته الماسی مقرر شد تا دو هفته آینده از نیروگاه سیکل ترکیبی هریس بازدید به عمل آید و در آن محل آمار و ارقام استخراج و اقدامات مقتضی صورت گیرد، بر اساس آماری ۸۰ درصد نیروهای شاغل نیروگاه را نیروهای بومی تشکیل می دهد ولی نماینده مردم هریس و اهر این آمار را نپذیرفت.

 وی گفت: دو سوال بعدی از سوی سیدقاسم جاسمی، نماینده مردم کرمانشاه پرسیده شد که یکی از سوالات در خصوص علت عدم توجه به تولیدکنندگان داخلی صنعت آب و برق بود. ارکانیان در توضیح به سوال نخست نماینده کرمانشاه گفت؛ وزارت نیرو سال قبل ۱۱ هزار میلیارد تومان بدهی خود را به بخش خصوصی تسویه کرده‌ است، اما این توضیحات برای جاسمی قانع‌کننده نبود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تشریح دومین سوال نماینده کرمانشاه نیز گفت: سوال دوم سیدقاسم جاسمی درباره علت عدم وجود مدیریت علمی بر منابع آب و برق بود که وزیر نیرو در پاسخ گفت، ایران قدرت اول برق در منطقه و قدرت چهاردهم برق در جهان است و مطالعات کلانی در این حوزه صورت گرفته است.

نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سیدقاسم جاسمی نماینده کرمانشاه از پاسخ‌های وزیر به هر دو سوال خود درخصوص  "علت عدم توجه به تولیدکنندگان صنعت آب و برق" و  "علت عدم وجود مدیریت علمی بر منابع آب و برق" قانع نشد و به همین دلیل این دو سوال به صحن ارجاع گردید.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی كرمانشاه هریس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی سید قاسم جاسمی چابهار برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران رضا اردکانیان وزارت نیرو سکینه الماسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی كرمانشاه هریس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی چابهار برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران رضا اردکانیان وزارت نیرو سکینه الماسی مجلس شورای اسلامی كرمانشاه هریس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی چابهار برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران رضا اردکانیان وزارت نیرو سکینه الماسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۹۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: فرونشستِ اصفهان جدی است؛ وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است؟

 نماینده مردم اصفهان در مجلس، گفت: فرو نشست اصفهان جدی است و ابنیه تاریخی اصفهان مورد آسیب قرار گرفته است و در این شرایط تغییرات پی در پی مدیریت میراث فرهنگی اصفهان را زمین گیر کرده است.

به گزارش ایلنا، عباس مقتدایی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: نامه ای را در معرض دید همکاران، افکار عمومی، رسانه ها قرار می دهم که ده ها نفر از نمایندگان مجلس از رئیس جمهور خواستند با توجه به اینکه اصفهان جایگاه ویژه ای در حوزه گردشگری، فرهنگ، هنر، صنعت، علم و کشاورزی دارد به این خطه رسیدگی ویژه ای شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: آقای رئیس جلسه! الان هم کشاورزان اصفهان حرف هایی دارند که بعضا شنیده نشده و مورد بی مهری قرار گرفته اند. البته موضوع آب اصفهان هم که باید در کانون توجه قرار می گرفت قرار نگرفته است.

وی افزود: فرو نشست اصفهان جدی است و ابنیه تاریخی اصفهان مورد آسیب قرار گرفته است و در این شرایط تغییرات پی در پی مدیریت میراث فرهنگی اصفهان را زمین گیر کرده است و این سوال وجود دارد که آقای وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرونشست اصفهان ۴۰ برابر نرخ جهانی فرونشست زمین در ایران ۹۰ برابر میانگین کشور‌های توسعه یافته

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: فرونشستِ اصفهان جدی است؛ وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است؟
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس
  • انتخاب ۴۵ نماینده در دور دوم انتخابات مجلس
  • بدهی وزارت نیرو به تولید کنندگان برق ۱۰۰ همت است
  • اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی توسط وزارت نیرو
  • رای مجلس به برخورداری سپند از امتیازات و تخفیفات صنایع دفاعی و سایر مراکز تحقیقاتی
  • بهره مندی سازمان سپند از تخفیف های صنایع نظامی
  • شغل عجیب پسر معاون اول سابق قوه‌قضائیه از زبان خودش | در خیابان به من دستبند زده‌اند، شانم رعایت نشد!
  • ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی صنعت برق تسویه شد