Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روزنامه «الوطن» کویت، «منصور العتیبی» نماینده کویت در سازمان ملل روز گذشته (دوشنبه) نپیوستن رژیم اسرائیل به این پیمان را مانعی برای ایجاد منطقه عاری از هرگونه سلاح هسته ای و کشتارجمعی در خاورمیانه دانست.

العتیبی استقرار امنیت در منطقه را در گرو ریشه کنی کامل سلاح های کشتارجمعی دانست و خاطرنشان کرد که متاسفانه نبود جدیت و اراده سیاسی از سوی برخی کشورها و از سوی اسرائیل به طور مشخص باعث شده تا تمامی تلاش ها از جمله کنفرانس های ۱۹۹۵ و ۲۰۱۰ برای تشکیل منطقه عاری از سلاح های کشتار جمعی در خاورمیانه به شکست بیانجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده کویت در سازمان ملل هدف از ایجاد منطقه عاری از سلاح هسته ای و کشتارجمعی و نیز تحت نظارت قرار گرفتن تمامی برنامه های هسته ای از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی را تحقق امنیت و ثبات در منطقه خاورمیانه دانست.

ده ها کشور در سپتامبر ۲۰۱۷ (شهریور- مهر ماه ۱۳۹۶) پیمان منع گسترش سلاح هسته ای را در رای گیری مجمع عمومی سازمان ملل متحد تایید کردند، اما این پیمان تاکنون به دلیل مخالفت برخی کشورها ازجمله آمریکا، انگلیس و فرانسه اجرایی نشده است.

پنج کشور آمریکا، چین، روسیه، فرانسه، انگلیس سلاح اتمی در اختیار دارند و هند، پاکستان و رژیم اسرائیل این پیمان را امضا نکرده اند.

گزارش های بین المللی حاکی از ساخت دهها سلاح اتمی توسط رژیم صهیونیستی دارد.

310311 کد خبر 1322787

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: خلع سلاح هسته ای کویت سهمیه بندی بنزین بنزین تیم ملی فوتبال ایران مارک ویلموتس ایالات متحده آمریکا باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس واردات بنزین قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۹۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بعد از جنگ غزه کابینه نتانیاهو دچار فروپاشی خواهد شد

منصور براتی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در پیش بینی آینده منطقه غرب آسیا بیان کرد:  آینده منطقه تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد که یکی از این عوامل این است که جنگ در غزه با چه نتیجه‌ای به پایان برسد. اگر رژیم صهیونیستی منطقه را اشغال کند این درگیری‌ها را به صورت فرسایشی و ادامه دار خواهیم داشت، اما اگر رژیم صهیونیستی فکر کند به بخشی از اهداف خود رسیده است حاضر است به خارج شدن از نوار غزه هم فکر کند.

وی ادامه داد: بخش دیگری از آینده منطقه هم در دست انتخابات آمریکاست و اینکه بایدن یا ترامپ پیروز رقابت‌ها شوند. سیاست‌های بسیاری از کشور‌ها تحت تاثیر این اتفاق رقم خواهد خورد. اگر بایدن بماند همین سیاست فعلی ادامه خواهد داشت. سیاست بایدن در منطقه نوعی انجماد تنش‌ها بوده است و در تلاش بوده تا تنش‌ها افزایش نیابد. یکی از نمونه‌های تاثیرگذاری بایدن توافق بین ایران و عربستان در مارس ۲۰۲۳ بود که مستقیم تحت تاثیر این اقدام بود که بایدن سیاست فشار حداکثری ترامپ را تعدیل کرد.

براتی افزود: اگر بایدن بماند فشار‌هایی بر اسرائیل خواهد آورد که از غزه خارج شود و اجازه دهد تشکیلات خودگردان فلسطین وارد غزه شود و جنگ بزرگی در غرب آسیا ایجاد نخواهد شد. اما اگر ترامپ به قدرت بازگردد احتمالا شاهد سیاست فشار حداکثری بر ضد ایران خواهیم بود و شکل گیری همان گروه‌هایی که بر ضد ایران در حال فعالیت بودند.

کارشناس مسائل غرب آسیا بیان کرد: معتقدم که در سال ۲۰۲۴ تغییری هم در کادر رهبری رژیم صهیونیستی شاهد خواهیم بود و احتمالا بعد از جنگ غزه کابینه نتانیاهو دچار فروپاشی خواهد شد و مجبور است انتخابات زودهنگام برگزار کند و احتمالا هم در این انتخابات شکست خواهد خورد؛ بنابراین دور جدیدی در اسرائیل شکل خواهد گرفت که احتمالا مذاکرات جدی بین فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی شکل خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • عدم ایجاد منطقه حائل در اوکراین، به ضرر کی‌یف است
  • حمله سنگین رژیم صهیونیستی به سوریه همزمان با حمله تروریست‌ها
  • آمریکا انجام تحقیقات درباره اعدام دو غیرنظامی در غزه را خواستار شد
  • نتانیاهو تمدید مهلت طرح جنجالی جذب سرباز را از دادگاه رژیم صهیونیستی خواستار شد
  • حماس سازوکاری بین‌المللی را برای تضمین انتقال کمک‌ها به غزه خواستار شد
  • بعد از جنگ غزه کابینه نتانیاهو دچار فروپاشی خواهد شد
  • ترکیه به اسرائیل سلاح و مهمات صادر می‌کند؟
  • حماس خواستار پایان سکوت دادگاه لاهه دربرابر جنایات صهیونیست‌ها شد
  • درخواست سناتور آمریکایی برای مشروط کردن صادرات سلاح به تل آویو
  • پویش پیمان محمد(ص)؛ میثاقی برای قطع تجارت نفت و غذا با رژیم اسراییل