Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان تأکید کرد که از نظر دولت فدرال آلمان، شهرک‌سازی اسرائیل در کرانه باختری نقض قوانین بین‌المللی قلمداد می‌شود. ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان روز سه‌شنبه اعلام کرد دولت متبوعش همچنان شهرک‌سازی اسرائیل در کرانه باختری را نقض قوانین بین‌المللی می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان یک روز پس از آن‌که «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن شهرک‌سازی اسرائیل در کرانه باختری را مغایر با قوانین بین‌المللی نمی‌داند، در بیانیه‌ای تصریح کرد: «موضع ما در قبال شهرک‌سازی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی [کرانه باختری] تغییر نکرده است. دولت فدرال آلمان این فعالیت‌های شهرک‌سازی را نقض قوانین بین‌المللی می‌داند. این کار چشم‌انداز صلح را تضعیف و راهکار دوکشوری که مذاکراتی در مورد آن صورت گرفته است را دشوار می‌کند.»

وی افزود: «برلین و شرکایش در اتحادیه اروپا همچنان به تلاش خود از طریق مذاکره برای یافتن یک راهکار مورد قبول طرفین برای حل مناقشه اسرائیل-فسطین که بتواند دغدغه‌های مشروع دو طرف را در برگیرد، ادامه می‌دهد.»

روز دوشنبه مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد کشورش از این پس شهرک‌سازی اسرائیل در کرانه باختری را مغایر با قوانین بین‌المللی نمی‌داند؛ اقدامی که مورد استقبال بنیامین نتانیاهو واقع شد و وی بلافاصله در پیامی توئیتری مدعی شد که آمریکا «یک اشتباه تاریخی» را اصلاح کرده است.

پامپئو: آمریکا به معافیت‌های هسته‌ای تأسیسات فردو پایان می‌دهد/ شهرک‌های کرانه باختری را قانونی می‌دانیمخوشحالی نتانیاهو از تغییر سیاست آمریکا در قبال شهرک‌سازی اسرائیل در کرانه باختریواکنش‌ها به اظهارات پامپئو؛ تاکید بر بی‌اعتبار بودن آمریکا و غیرقانونی بودن شهرک‌های صهیونیستی

انتهای پیام/.

R1535/P/S8,89,90,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کرانه باختری اسرائیل شهرک سازی اخبار "آلمان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کرانه باختری اسرائیل شهرک سازی اخبار آلمان کرانه باختری اسرائیل شهرک سازی اخبار آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۹۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: کرانه باختری و قدس اشغالی علیه اشغالگران به پا خیزند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، عبدالحکیم حنینی از رهبران جنبش حماس با اشاره به تداوم عملیات های ضدصهیونیستی علیه اشغالگران اعلام کرد: عملیات ضدصهیونیستی صبح امروز در قدس اشغالی تاکیدی جدید بر عزم مقاومت و ماندن بر سرعهد و پیمانش است.

وی افزود: زمان عملیات و مکان آن نکته های زیادی به همراه دارد زیرا همزمان طرحهای شهرک سازی و اقدامات ددمنشانه اشغالگران است.

حنینی تاکید کرد: تحولات اخیر در کرانه باختری و قدس و عملیات های ضدصهیونیستی گواهی بر میزان خشم و انتفاضه نهفته نزد ملت ماست.

وی افزود: از فلسطینی های ساکن کرانه باختری و قدس می خواهیم که علیه اشغالگران به پا خیزند.

گفتنی است که رسانه‌های عبری زبان از وقوع یک عملیات ضدصهیونیستی در قدس اشغالی خبر دادند.

بر اساس این گزارش، عملیات مذکور از طریق زیر گرفتن عناصر صهیونیست در محله رومیما واقع در قدس اشغالی انجام شد.

در این عملیات ۲ صهیونیست زخمی شده اند. رسانه‌های صهیونیستی اذعان کردند که عاملان این عملیات موفق شدند از محله مذکور به سلامت بگریزند.

کد خبر 6085549

دیگر خبرها

  • کرانه باختری، میدان وحدت در جبهه مقاومت
  • شهادت زن جوان فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها در الخلیل
  • مخالفت هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • واکنش هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • حمله‌های بامدادی اشغالگران صهیونیست به کرانه باختری
  • چرا اردنِ «هاشمی» مخالف تسلیح کرانه باختری است؟
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
  • خیزش مقاومت در کرانه باختری
  • آلمان: تشدید حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان نگران‌کننده است
  • حماس: کرانه باختری و قدس اشغالی علیه اشغالگران به پا خیزند