Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، ناصر چمنی درباره جزییات این جلسه گفت: در این نشست که با حضور نمایندگان دولتی وزارت اقتصاد، ‌ صمت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور نمایندگان گروه کارفرمایی و کارگری برگزار شد، نماینده مرکز آمار ایران نیز حضور داشت که گزارشی از اقلام سبد خانوارها ارائه کرد؛ اما یک گزارش کلی از سوی مرجع مربوطه بود و همان ارقام و اعداد و اطلاعاتی بود که روی سایتها قرار داشت در حالی که ما به دنبال تورم اقلام سبد معیشت خانوارهای کارگری بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش نماینده مرکز آمار تبدیل به هزینه کرد خانوارها نشده بود

وی ادامه داد: گزارشی که نماینده مرکز آمار ارائه کرد صرفا آماری بود و تبدیل به هزینه کرد خانوارهای نشده بود تا بتوانیم سر آن بحث و گفت وگو و تبادل نظر کنیم به همین دلیل نتیجه‌ای حاصل نشد.

نماینده کارگران در شورای عالی کار در پاسخ به این پرسش که آیا کارفرمایان گزارش خود را از هزینه اقلام سبد معیشت کارگران ارائه کردند یا نه؟ گفت: متاسفانه کارفرمایان گزارشی نیاورده بودند و در این جلسه هم نسبت به تاثیرگذاری برخی از اقلام دستمزد انتقاداتی داشتند. کارفرماها دیدگاه خاص خود را دارند و معتقدند برخی از اقلام نباید در سبد معیشت خانوارهای کارگری قرار بگیرد یا تاثیرگذار باشد.

کارفرمایان خواهان حذف بعضی از اقلام تاثیرگذار در سبد معیشت کارگران 

به گفته چمنی، در حال حاضر برخی از اقلام سبد معیشت بخش اعظمی از دریافتی کارگران را به خود اختصاص داده و هزینه مصرفی کارگران را بالا برده است و تاکید گروه کارفرمایی این است که تامین اقلام مذکور وظیفه دولت است و این اقلام باید از سبد هزینه کارگران منفک شود.

وی تصریح کرد: با توجه به آنکه در مورد برخی از اقلام مصرفی سبد معیشت کارگران با کارفرمایان اختلاف نظر داریم درخواست کردیم که جلسه شورای عالی کار هرچه سریع‌تر برگزار شود تا ماحصل جلسات کمیته‌های دستمزد را به شورا ارائه کنیم.

درخواست کارگران برای تشکیل جلسه شورای عالی کار 

نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان اینکه جلسات کمیته دستمزد هر دو هفته یکبار برگزار می‌شود، گفت: با توجه به اینکه تنها چهار ماه به پایان سال باقی مانده باید وارد مذاکرات مزد شویم و جلسه شورای عالی کار را تشکیل دهیم.

دومین نشست کمیته دستمزد که قرار بود با راهکارهای تقویت معیشت و پیشنهادات ترمیم و ارتقای قدرت خرید کارگران همراه باشد به دلیل اختلاف نظر میان گروههای کارگری و کارفرمایی بی نتیجه پایان گرفت.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: حقوق و دستمزد سبد كالا مسكن کمک معیشت اجاره بهاء کارگران شورای عالی کار دستمزد وزارت کار و رفاه اجتماعی کمیته دستمزد مرکز آمار ایران وزارت اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۹۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق ۱۴۰۳ بدون تغییر / حق مسکن کارگران افزایش نیافت

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، روز گذشته جلسه ای با حضور اعضای شورای عالی کار در وزارت کار برگزار شد و اخبار دریافتی بیانگر این بود که قرار است برخی آیتم های مزد ۱۴۰۳ مجدداً‌ مورد بررسی قرار گیرد و احتمال افزایش حق مسکن کارگران وجود دارد.

بیشتر بخوانید: حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر افزایش خواهد یافت؟

تشکیل این جلسه به دلیل نارضایتی نمایندگان کارگری قرار بود و مقرر بود شورایعالی کار با حضور گروه‌های سه جانبه تشکیل جلسه دهد و احتمال تجدید نظر دربرخی آیتم های مزدی ۱۴۰۳ وجود داشت.

در حالی علی باقری, نماینده کارگران در شورای عالی کار در باره این جلسه گفته، که موضوع در خصوص افزایش حق مسکن کارگران است اما علی اصغر آهنی ها، نماینده کارفرمایان بعد از پایان جلسه می گوید: جلسه خاصی امروز نداشتیم و بحثی در خصوص اصلاح دستمزد هم نشد. اینکه نماینده کارگران اعلام کرده بود حق مسکن افزایش پیدا می کند، ما اطلاعی نداریم.

از بین اعضای کارگری شورای عالی کار برخی در جلسه حضور نداشتند, و موضوع افزایش حق مسکن هم در جلسه روز گذشته مطرح نشده است و جلسه بدون خروجی مثبت برای کارگران پایان یافته است.

انتهای پیام/

زینب امینیان کد خبر: 1227291 برچسب‌ها حقوق

دیگر خبرها

  • احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ کارگران قوت گرفت؟/ اعلام جزییات
  • حقوق بگیران بخوانند/ مصوبه دستمزد کارگران تغییر می کند؟
  • بازنگری مصوبه دستمزد منع قانونی ندارد
  • ماجرای جنجالی شدن کف حقوق ۱۵ میلیونی کارگران | آیا حقوق ۱۵ میلیونی برای کارگران تصویب می‌شود؟
  • جدیدترین جزئیات دستمزد ۱۴۰۳ و حق مسکن کارگران ؛ سهم کارگر تقریبا هیچ !
  • دستمزد کارگران در سال جاری تغییر می کند؟
  • دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن افزایش نیافت
  • حقوق ۱۴۰۳ بدون تغییر / حق مسکن کارگران افزایش نیافت
  • نتیجه جلسه مهم شورای عالی کار؛ آیا دستمزد ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد؟
  • دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن کارگران افزایش نیافت