Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@14:23:08 GMT

استولتنبرگ به «مرگ مغزی ناتو» واکنش نشان داد

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۹۴۳۲

استولتنبرگ به «مرگ مغزی ناتو» واکنش نشان داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز سه‌ شنبه در سخنانی به موضع گیری اخیر رئیس جمهوری فرانسه درباره «مرگ مغزی ناتو» واکنش نشان داد.

دبیرکل ناتو در این خصوص گفت که هفته آینده در سفر به فرانسه و دیدار با امانوئل ماکرون از رئیس جمهوری فرانسه خواهد خواست تا درباره اظهراتش پیرامون «مرگ مغزی ناتو» توضیح دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ینس استولتنبرگ» در این خصوص گفت: ناتو با مرگ فاصله دارد یا دست کم مغز این سازمان هنوز زنده است. اتحاد اروپایی‌ نمی‌ تواند جایگزین اتحاد ناتو شود و ما به هر دو نیاز داریم.

وی در ادامه افزود: باید این موضوع را بدانیم که به خصوص پس از برگزیت، اتحادیه اروپا نمی‌تواند به تنهایی از اروپا دفاع کند.

این درحالیست که امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه سه شنبه گذشته در سخنانی به انتقادها از وی در خصوص موضع گیری خود درباره ناتو واکنش نشان داد.

رئیس جمهور فرانسه در مجمع صلح که در پاریس برگزار شد در این خصوص گفت: آن‌ هایی که حاضر نیستند ناکارآمدی سازمان‌ های بین المللی را ببینند، رفتاری تصنعی و ریاکارانه دارند. ما به همکاری‌ های بیشتر نیاز داریم. برخی از سازمان‌ های بین المللی کارآیی و سودمندی خود را از دست داده اند و هیچکس نمی‌ داند که در چه مسیری گام بر می‌دارند.

گفتنی است، ماکرون در هفته های گذشته در مصاحبه ای اعلام کرد که به دلیل اقدامات آمریکا ناتو دچار مرگ مغزی شده است. این سخنان ماکرون با واکنش های منفی زیادی از سوی کشورهای مختلف از جمله آلمان مواجه شد.

کد خبر 4776414

منبع: مهر

کلیدواژه: ینس استولتنبرگ ناتو امانوئل ماکرون رژیم صهیونیستی ایالات متحده آمریکا فلسطین عراق سوریه ایران ترکیه روسیه دونالد ترامپ لبنان بولیوی ایوو مورالس فرانسه استیضاح ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۹۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاستمدار فرانسوی: تسلیم باج‌خواهی ناتو نشوید

رهبر حزب میهن‌پرستان فرانسه گفت: برای اوکراین، رئیس‌جمهور ولادیمیر زلنسکی به پایان رسیده است.

به گزارش ایسنا، فلوریان فیلیپو، رهبر حزب میهن‌پرستان فرانسه گفت: همه چیز برای اوکراین زلنسکی تمام شده است. زلنسکی در شرایط سختی به سر می‌برد. در نتیجه، ناتو بیش از حد هیجان‌زده است با نظرسنجی‌های نادرست برای اینکه مردم باور کنند که «۵۱ درصد از جوانان فرانسوی می‌خواهند بروند و در اوکراین بجنگند!»

به نقل از پراودا، فیلیپو در رابطه‌با اظهار نظر فرمانده کل ارتش اوکراین «الکساندر سیرسکی» در مورد بدتر شدن قابل‌توجه اوضاع در جبهه شرقی و نتایج تحقیقات انجام شده توسط مؤسسه مطالعات استراتژیک دانشکده نظامی (IRSEM)، اعلام کرد: تقسیم‌بندی جوانان در رابطه‌ با کشورهای دوست و متخاصم مستقیماً با منافع ژئواستراتژیک اتحاد آتلانتیک شمالی که در استراتژی این بلوک «ناتو ۲۰۳۰» توصیف شده است، مطابقت دارد.

فیلیپو همچنین افزایش تنش‌ها در منطقه غرب آسیا را یادآور شد. به گفته وی، ناتو می‌تواند پس از «شکست عظیم» در اوکراین توجهات را در منطقه از خود دور کند.

این سیاستمدار در پایان گفت: «اجازه ندهید شما را تحت‌تأثیر این تبلیغات نظامی قرار بدهند! بر کاهش تنش و برقراری صلح در همه‌جا پافشاری کنید و تسلیم باج‌خواهی ناتو نشوید!»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش تازه ماکرون به حمله ایران | به درخواست اردن موشک‌ها و پهپادها را زدیم
  • واکنش مکرون به احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس
  • ماکرون: به درخواست اردن موشک‌های ایرانی را رهگیری کردیم
  • ماکرون خواستار جلوگیری از تنش‌ها در منطقه شد
  • ماکرون: باید از تشدید تنش در خاورمیانه اجتناب کنیم
  • واکنش مکرون به حمله ایران علیه اسرائیل
  • ماکرون: با شرکا برای کاهش تنش همکاری می‌کنیم
  • واکنش رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به حمله ایران علیه مواضع رژیم صهیونیستی
  • سیاستمدار فرانسوی: تسلیم باج‌خواهی ناتو نشوید
  • فرانسه به حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل واکنش نشان داد