Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش خبرگزاری " آپا " جمهوری آذربایجان، مراسم آغاز ساخت این خط جدید با حضور  " آسکار مامین " و "علی اسداف"  نخست وزیران  قزاقستان و جمهوری آذربایجان و جمعی از مقامات اقتصادی دو کشور برگزار شد.

  ساخت خط فیبر نوری جدید میان جمهوری آذربایجان و قزاقستان از طریق بستر دریای خزر به طول ۴۰۰ کیلومتر در سال ۲۰۲۱ میلادی به پایان خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  قابلیت انقال اطلاعات  از طریق این خط  جدید که ارتباط مخابراتی میان قاره های اروپا و آسیا برقرار می کند، ۴ الی ۶ ترابایت در ثانیه خواهد بود.

    شرکت دولتی "AzerTelecom" جمهوری آذربایجان که مبتکر اصلی ساخت  این طرح مخابراتی است، مدتی پیش قرارداد ساخت این خط فیبر نوری میان دو کشور را با دو شرکت قزاقستانی "Transtelecom" و " KazTransCom "  امضا کرده است.

برچسب‌ها باکو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: باکو باکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۹۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح نصب فیبر نوری به زودی در شهرستان سیاهکل

نشست بررسی مشکلات حوزه ارتباطات شهرستان سیاهکل امروز با حضور میثم عابدی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات برگزار شد.

او در این نشست گفت: ارائه خدمات به شهروندان و افزایش سرعت اینترنت یکی از شاخصه‌های مهم مدیریتی و اجرایی در دولت است که با اعتبارات ملی در گیلان به ویژه این شهرستان اجرا خواهد شد.

امین بابایی، فرماندار شهرستان سیاهکل هم با اشاره به اهمیت موضوع فناوری اطلاعات و ارتباطات در زندگی امروزی گفت: امروزه بسیاری از مشاغل و درآمد‌های مردم از طریق اتصال به اینترنت و سامانه‌های متصل به شتاب انجام می‌شود و سرعت اینترنت برای پاسخگویی به این شبکه‌ها اهمیت زیادی دارد.

او افزود: زیرساخت‌های اجرایی طرح‌های ارتباطی از جمله فیبر نوری در شهرستان سیاهکل آماده است و برای تأمین اعتبار به حمایت استانی و کشوری نیاز داریم.

فرماندار سیاهکل همچنین با اظهار خرسندی از حضور معاون وزیر ارتباطات برای حل مشکلات حوزه ارتباطات این شهرستان تصریح کرد: به زودی اجرای طرح نصب فیبر نوری به طول ۷ کیلومتر در سیاهکل و دیلمان آغاز خواهد شد.

شهرستان سیاهکل در ۴۰ کیلومتری مرکز استان گیلان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • اجرای طرح نصب فیبر نوری به زودی در شهرستان سیاهکل
  • آخرین وضعیت فیبر نوری در کشور
  • آغاز عملیات اجرایی فیبر نوری در شهر بیرجند
  • شورای شهر شاکی؛ «های‌وب» در کرمان چه می‌کند؟
  • دستور وزیر ارتباطات برای راه‌اندازی فیبر نوری در یک ماه
  • آغاز عملیاتی اجرایی فیبر نوری در بیرجند تا ۱۰ روز آینده
  • امسال، سال طلایی طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • ۱۴۰۳، سال طلایی پروژه فیبر نوری
  • امسال سال طلایی پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهاست
  • ۱۶ کیلومتر فیبرنوری در گناوه اجرا شد