Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@12:02:07 GMT

وزیر خارجه بحرین فردا به مسکو می‌رود

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۹۴۸۱

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، احمد عبدالرحمان الساعاتی، سفیر بحرین در روسیه اعلام کرد، خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه، وزیر خارجه این کشور در سفری رسمی و به دعوت سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به مسکو سفر خواهد کرد و فردا (چهارشنبه) با همتای روس خود به بررسی روابط دوجانبه، راه‌های توسعه آن، وضعیت سیاسی منطقه و تحولات آن، روابط میان دو کشور و توسعه چشمگیر آن طی سال‌های اخیر بنا به دستورالعمل‌های حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواهد پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الساعاتی در ادامه افزود: وزیر خارجه بحرین همچنین در همایش روسیه و جهان اسلامی در ۲۷ نوامبر شرکت خواهد کرد و در آن رئیس شورای عالی امور اسلامی بحرین حضور خواهد داشت و طی این همایش در مورد روابط میان روسیه و بحرین و نیز جهان اسلامی رایزنی خواهیم کرد. طرح‌های مشترکی نیز میان دو کشور در حال حاضر در زمینه‌های تجاری و اقتصادی وجود دارد.

وزارت خارجه روسیه پیشتر اعلام کرد که لاوروف در مسکو با همتای بحرینی خود به بررسی مسائل مربوط به توسعه روابط دوجانبه خواهد پرداخت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بحرین روسیه روابط بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۹۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم شناسایی ظرفیت‌های فعالان اقتصادی اصفهان در سن‌پترزبورگ

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شناسایی ظرفیت‌های فعالان اقتصادی این کلان‌شهر در روسیه و سن‌پترزبورگ بسیار حائز اهمیت است و با شناسایی و هدف‌گذاری آن، توسعه روابط بیشتر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد نورصالحی امروز _شنبه یکم اردیبهشت_ در دیدار با «آن دری ژیلتسوف» سرکنسول فدراسیون روسیه در اصفهان با بیان اینکه امیدواریم با حضور سرکنسول روسیه روابط ایران با کشور روسیه و اصفهان با شهر سن‌پترزبورگ بیش از پیش رونق گیرد، اظهار کرد: این دو شهر و به طور کل این دو کشور ظرفیت بالایی برای توسعه روابط خود با یکدیگر دارند و در شرایط فعلی که ایران و روسیه توسط آمریکا و دیگر کشورهای غربی تحریم شدند، فرصت خوبی است تا از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: اصفهان شهری تاریخی و صنعتی است و بستری مناسب برای برقراری ارتباط این دو کشور در زمینه‌های مختلف دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه نقش سرکنسول روسیه در اصفهان در فعال کردن این ظرفیت‌ها بسیار مهم است، تصریح کرد: طی سال‌های اخیر روابط بین کشور ایران و روسیه توسعه خوبی پیدا کرده، اما به‌طور قطع کافی نبوده است.

نورصالحی خاطرنشان کرد: ما سفر استاندار و رئیس مجلس قانون‌گذاری سن‌پترزبورگ به اصفهان را به فال نیک می‌گیریم و باید به‌طور مشترک برای استفاده بیشتر از این ملاقات و دیدار برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در زمینه گردشگری نیز شهروندان اصفهانی تمایل بسیاری برای سفر به سن‌پترزبورگ را دارند و به‌طور قطع شهروندان سن پترزبورگ نیز مایل به سفر به شهر اصفهان خواهند بود، از این‌رو سرکنسولگری و دفتر وزارت خارجه در اصفهان باید بستر لازم را برای ایجاد این ارتباط فراهم کنند.

اصفهان در حوزه روابط اقتصادی دارای بیش از ۸ هزار فعال صنعتی و عضو اتاق بازرگانی است

نورصالحی با بیان اینکه اصفهان در حوزه روابط اقتصادی دارای بیش از ۸ هزار فعال صنعتی و عضو اتاق بازرگانی است، گفت: این کلان‌شهر پس از تهران که پایتخت کشور ایران است، دارای بیشترین فعالان اقتصادی، صنعتگران و تولیدکنندگان است، همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان بسیاری در این کلان‌شهر وجود دارد، از این‌رو نقش سرکنسولگری روسیه در اصفهان در گسترش این روابط با توجه به علاقه‌مندی فعالان اقتصادی بسیار حائز اهمیت بوده است و شهرداری این کلان‌شهر نیز آمادگی لازم برای هرگونه بسترسازی در این زمینه را دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در بخش‌های خصوصی این دو شهر یعنی اصفهان و سن‌پترزبورگ نیز می‌تواند منجر به توسعه ارتباط این دو شهر با یکدیگر، همچنین توسعه ارتباط کشور ایران با روسیه باشد، گفت: فعال شدن سرمایه‌گذاران این دو شهر در این بخش باید در زمینه گردشگری متمرکز شود، چراکه در توسعه این ارتباط بسیار مؤثر است.

نورصالحی با اشاره به شناسایی نیازها و ظرفیت‌های اصفهان گفت: شناسایی ظرفیت‌های فعالان اقتصادی این کلان‌شهر در روسیه و سن‌پترزبورگ نیز بسیار حائز اهمیت است و با شناسایی و هدف‌گذاری آن توسعه روابط بیشتر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از صنعت توریسم، حمل‌ونقل عمومی و برنامه‌های زیست‌محیطی که منجر به رفع آلودگی‌ها شود، برای توسعه روابط این دو شهر و کشور دارای اهمیت ویژه‌ای است.

کد خبر 746314

دیگر خبرها

  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • دلار تقریبا از مبادلات تجاری مسکو و پکن حذف شد
  • گامی برای توسعه روابط پرمنفعت تهران و اسلام آباد
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود
  • چرا جنگ آینده می‌تواند میان روسیه و چین باشد؟
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با چاشنی هشدار و تهدید/ واشنگتن نگران رابطه تسلیحاتی پکن و مسکو است
  • بلینکن با موضع تهدید به چین می‌رود
  • سفر «سیسی» به ترکیه در دستور کار قرار گرفت
  • لزوم شناسایی ظرفیت‌های فعالان اقتصادی اصفهان در سن‌پترزبورگ