Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان داریوش بهنود قاسمی در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ با بیان اینکه در مواقع بحرانی برخی افراد سودجو به دنبال ایجاد مشکلاتی در زنجیره تامین و توزیع کالا هستند، گفت: سازمان حمایت با تشدید اقدامات کنترلی در سراسر کشور با بازرسی صنوف، اتحادیه‌ها و بازار در ابعاد خرد و کلان، بازرسی‌هایی انجام و پرونده‌هایی را به سازمان تعزیرات ارجاع داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه عمده تخلفات مربوط به گرانفروشی، درج نکردن قیمت و رعایت نکردن میزان سود بوده است تصریح کرد: بیشتر این تخلفات هم در خصوص اقلام اساسی مصرفی نظیر موادغذایی، بهداشتی، شوینده ها، پروتئینی و لبنی بوده است.

بهنود قاسمی ادامه داد: طی اجرای این طرح ۴۷ هزار مورد بازرسی انجام و بیش از ۳ هزار پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع دادیم که گواه آنها، پرونده‌های موجود است.

او گفت: تلاش کردیم در ادامه اجرای طرح تشدید نظارت، انبارها، سردخانه‌ها و بازار را در کنترل خود داشته باشیم.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در ادامه برنامه، به تشریح اقدامات سازمان تعزیرات پرداخت و گفت: از همان ساعات اولیه شروع طرح مدیریت مصرف سوخت، برای رسیدگی به تخلفات وارد عمل شدیم.

او افزود: بر همین اساس طرحی به سراسر کشور ابلاغ و طی آن مقرر کردیم که شعب ویژه به تخلفات افزایش قیمت اختصاص یابد و این شعب، رسیدگی خود به پرونده‌ها را یک هفته‌ای انجام دهند و به استحضار هموطنان برسانند.

بیشتر بخوانید: اعلام زمان واریز اولین مرحله یارانه معیشتی/ افزایش قیمت بنزین در قیمت کالا‌ها اثری ندارد

رایگانی تاکید کرد: البته این نظارت‌ها در تمام ایام سال وجود داشته، اما در این طرح جدید، تمام بضاعت خود را به کار گرفته و گشت‌های مشترک را به دو برابر افزایش دادیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افزایش قیمت بنزین گرانفروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۹۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی قم اعلام شد

استاندار قم گفت: گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی اعلام شده که اداره کل گردشگری موظف است نظارت‌ها را از این مجتمع‌ها افزایش دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سیدمحمد آقامیری در پنجمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان اظهار داشت: این کارگروه مطابق مصوبه هیات وزیران اختیار دارد در راستای مدیریت، تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش نرخ تورم روی کالاها قیمت‌گذاری کند.

وی ضمن تأکید بر اجرای طرح ناظران افتخاری در استان افزود: یکی از بهترین‌ راه‌های شناسایی سودجویان و گران‌فروشان این است که مردم خود بر بازار نظارت کنند.

استاندار قم گفت: بعد از تلاش‌های فراوان و توسعه زیر ساخت‌های سامانه 124، این سامانه آماده دریافت گزارشات مردمی‌ بوده و بازرسان حداکثر ظرف 24 ساعت برای برخورد با واحد صنفی متخلف به آنجا اعزام خواهند شد.

وی بیان کرد: واحدهای صنفی موظف هستند کالاهای خود را به نرخ مصوب شده فروش برسانند و اگر فروشنده‌ای بر خلاف این موضوع اقدام کند با جریمه‌های سنگین تعزیرات مواجه خواهد شد.

آقامیری همچنین با بیان اینکه نظارت‌ها بر مجتمع‌های بین راهی نیز باید افزایش داشته باشد، تصریح کرد: گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی اعلام شده که اداره کل گردشگری موظف است نظارت‌ها را از این مجتمع‌ها افزایش دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نظارت بر بازار یکی از عوامل کاهش تورم محسوب می‌شود، عنوان کرد: ما از همان اول بنا را بر این گذاشتیم که قم با به عنوان شهر ارزان در کشور معرفی کنیم و الحمدلله ماهانه به این موضوع نزدیک می‌شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران
  • گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی قم اعلام شد
  • طرح ویژه بازرسی از بازار لاستیک خودرو
  • آغاز طرح نظارت بر واحد‌های مشاور املاک
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • پرونده ۲ هزار نانوایی متخلف به تعزیرات حکومتی البرز ارجاع شد
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد
  • عدم درج قیمت و گرانفروشی بیشترین تخلفات گزارش شده به تعزیرات
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود