Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@11:14:33 GMT

نمی‌خواهیم برنامه اربعین را دولتی کنیم

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۹۶۱۲

نمی‌خواهیم برنامه اربعین را دولتی کنیم

ایسنا/زنجان معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: دستگاه‌ها باید خدمات‌رسانی به زائران اربعین را تسهیل کنند و قصد ما دولتی کردن این گردهمایی نیست.

خدابخش مرادی‌نافچی شامگاه امروز در جلسه ستاد اربعین استان زنجان، اظهار کرد: راهپیمایی اربعین به عنوان راهبرد جمهوری اسلامی محسوب می‌شود و باید برای جلب و جذب مشارکت‌های مردمی، واحدهای صنفی و هیئت‌های مذهبی، تسهیل‌گری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما به عنوان مدیران و خدمت‌گزاران نظام موکلف هستیم بستری برای خدمات‌رسانی به زائران استان، زائران عبوری از زنجان و کسانی‌که در راهپیمایی بزرگ اربعین در کشور عراق شرکت می‌کنند را فراهم کنیم و قصد ما این نیست که بخواهیم راهپیمایی اربعین را دولتی کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان یادآور شد: ستاد اربعین به بازه زمانی اعزام زائران محدود نمی‌شود؛ بلکه اتمام این راهپیمایی، شروع فعالیت ستاد برای برنامه اربعین سال آینده است و باید مجموعه اقدامات و فعالیت‌ها آسیب‌شناسی شود.

این مسئول به آسیب‌شناسی و بازنگری در حوزه اعزام، اسکان، حمل و نقل، بهداشت، مشارکت‌های مردمی و سایر کمیته‌های این ستاد تاکید کرد و افزود: باید نقشه راه و برنامه عملیاتی خدمت‌رسانی به زائران اربعین سال آینده از هم‌اکنون تدوین شود.

مرادی تصریح کرد: زائران باید پیش از سفر، با قوانین و مقررات کشور عراق آشنا شوند تا در این گردهمایی دچار مشکل نشوند. همچنین از ظرفیت هیئت‌های مذهبی برای تبادل فرهنگ دینی و بهره بردن از برکات معنوی این سفر استفاده شود.

سرپرست اداره امنیتی و انتظامی استانداری زنجان نیز در ادامه این جلسه، تعداد زائرانی که از استان زنجان برای شرکت در راهپیمایی اربعین امسال در سامانه سماح ثبت‌نام کرده بودند را بیش از ۳۸ هزار نفر برشمرد و گفت: این رقم رشد ۲ برابری نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد که ۲۱ هزار و ۱۷۲ نفر از این افراد با ۱۵۰ دستگاه اتوبوس تا مرزها جابه‌جا شده بودند.

حسین همپا ادامه داد: ۲۱ موکب از استان زنجان برای مراسم اربعین خدمات‌رسانی کردند که ۱۵ موکب در نجف و حومه، ۴ موکب در کربلا و ۲ موکب در سامرا مستقر شدند. همچنین کمیته‌های بهداشت و درمان نیز در آماده‌باش کامل بودند و ۵۰ دستگاه آمبولانس ۵۴ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در آمادگی به سر می‌بردند و ۶ دستگاه آمبولانس اعزام شد.

این مسئول بیان کرد: هزینه‌های اعلام شده از سوی عتبات عالیات برای موکب‌ها بیش از ۲ میلیارد تومان است و تاکنون بیش از ۴۳۰ میلیارد تومان کمک‌های نقدی جمع‌آوری شده است. همچنین ۵۰ مبلغ و مبلغه به شکل تخصصی در موکب‌ها حضور داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سامانه سماح راهپیمایی اربعین زنجان استانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۹۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مسئول محفل قرآنی گفت: این آیین معنوی هر هفته پنج شنبه‌ها ساعت ۱۷ تا ۱۸:۲۰ در گلزار مطهر شهدای شهر یاسوج برگزار می شود.
جمالفرد افزود: محفل قرآنی این هفته فردا پنج شنبه ۳۰ فروردین همراه با قرعه کشی سفر اربعین ویژه شرکت کنندگان ماه مبارک رمضان در گلزار شهدای معظم شهر یاسوج برگزار می شود.
وی با بیان اینکه این برنامه از اربعین سال قبل آغاز شده ادامه داد: در این برنامه ۱۵ دقیقه حزب خوانی قرآن، ۲۰ دقیقه تدبر در قرآن، ۲۰ دقیقه روایتگری شهدا و ۱۵ دقیقه پخش فیلم و تیزر با موضوع قرآن، دفاع مقدس و مناسبت های هفته اجرا می شود.
مسئول محفل قرآنی گلزار مطهر شهدای یاسوج با دعوت از مردم برای شرکت در این مراسم گفت: فردا علاوه بر اجرای برنامه های قرآنی از همه بانیان و همکاران و خیران قدردانی و به قید قرعه به ۱۲ نفر از شرکت‌کنندگان کمک هزینه زیارت اربعین به مبلغ هر نفر ۲۰٬۰۰۰٬۰۰۰ریال اهدا می شود.

دیگر خبرها

  • قدردانی از خادمین و خیرین موکب باب الحسین (ع) بخش تنکمان
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • ایجاد پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در مرز مهران
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج
  • زائران حج تمتع از ۲۱ ایستگاه پروازی اعزام می‌شوند
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود
  • لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای بهتر راهپیمایی اربعین سال جاری
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان