Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@07:57:26 GMT

شهرستان دماوند ۱۵۴ هکتار بافت فرسوده دارد

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۳۹۶۵۷

شهرستان دماوند ۱۵۴ هکتار بافت فرسوده دارد

جواد فلاح روز سه شنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که با حضور اعضا این جلسه در فرمانداری دماوند برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان دماوند با داشتن ۹۳ هزار و ۲۰۱ نفر جمعیت و پنج شهر، در سطح استان تهران از لحاظ مساحت، چهارمین شهرستان، از لحاظ رتبه بندی بافت فرسوده در رتبه دهم و از لحاظ نسبت بافت فرسوده به مساحت شهر با ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ دهم درصد، در رتبه سیزدهم قرار داد.

وی با بیان اینکه هم اکنون هیچ کدام از شهرهای شهرستان دماوند، مطالعات بافت فرسوده ندارد، خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۵۹ قانون برنامه ششم توسعه، دولت موظف است، سالانه ۲۷۰ محله در قالب مطالعات بازآفرینی شهری را بررسی و اجرایی کند که در مدت ده سال، دو هزار و ۷۰۰ محله می باشد.

این مقام مسئول گفت: استان تهران در افق ۱۴۰۰، ۶۳ محله را مصوب و تعیین نموده که چهار محله مصوب آن مختص شهرستان دماوند است و دارای محورهای خاصی است که با محوریت شهرداری و مشارکت دیگر نهادها اجرایی شود.

محمد تقی زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران نیز در این جلسه اظهار داشت: بازآفرینی شهری، اقدامی فرآیندی است و تنها به مباحث کالبدی و فیزیکی شهر محدود نمی‌شود بلکه در اجرای این مهم، باید نگاه همه جانبه‌ای به محلات مختلف و توسعه اقتصادی، زیست محیطی، اجتماعی و فرهنگی داشت.

وی با بیان اینکه طرح باآفرینی شهری با هدف ارتقا کیفیت زندگی مردم در نظر گرفته شده است، افزود: رویکرد ما در حوزه باز آفرینی، حفظ هویت های محلی، بومی، ارزش های اجتماعی و سنتی مربوط به هر منطقه و شهر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه اجرای بازآفرینی شهری به پروژه‌های محرک توسعه‌ای نیاز دارد، تصریح کرد: برای تحقق این مهم نیاز به مشارکت همه جانبه دستگاه های متولی، بخش خصوصی و مردم دارد که می توان در از بسته های تشویقی و شرایط تسهیل گری برای مردم از سوی شهرهای ها و دستگاه های اجرایی فراهم کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با بیان اینکه شهرستان دماوند و شهر دماوند از جمله شهرهای قدیمی و مورد توجه استان تهران است، گفت: اجرای این طرح در شهرستان دماوند می تواند یک الگو برای دیگر شهرستان ها باشد که هم اکنون شهر دماوند و رودهن در این طرح مطرح شده و دیگر شهرها نیز می توانند با تعیین محدوده هدف، در سال های آینده از این طرح استفاده کنند.

تقی زاده یکی از بسته های تشویقی در این طرح را تجمیع قطعات ریزدانه و همچنین تراکم تشویقی و یا تخفیف در عوارض و پرداخت انشعابات و ... دانست و گفت: آنچه در اجرای این طرح بسیار مورد توجه است علامه بر بهداشت روانی، نگاه و منظر اجتماعی آن است زیرا عمدتا در بافت های فرسوده، ناهنجاری های اجتماعی نیز مطرح است.

وی یکی از موانع امر نوسازی و بازآفرینی در بافت فرسوده را عدم داشتن اسناد رسمی توسط مالیکن دانست و بیان داشت: عمده این اراضی یا به صورت قول نامه ای و یا مشائی هستند که ممکن است برای تفکیک، تجمیع و یا اخذ تسهیلات با مشکل مواجه شود که می توان شرایط مطلوب را با کمک دستگاه های متولی فراهم کرد.

این مقام مسئول ضمن تاکید بر همکاری و مشارکت دستگاه ها در فراهم سازی زیرساخت های بخش خدماتی، پرداخت تسهیلات، افزود: شهرداری ها می توانند با استفاده از بودجه های تخصیصی از محل ارزش افزوده این مهم را محقق کنند.

علی شیوا، معاون فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند نیز در این جلسه تاکید کرد: برای تحقق اهداف بازآفرینی شهری لازم است مدیریت واحد شهری نیز صورت گیرد چراکه در صورت عدم تحقق این مهم با ناکارآمدی بیشتر شهری و ناکافی بودن اعتبارات مواجه می شویم.

شهر دماوند ۴۰ هکتار بافت فرسوده دارد

عباس صفری، شهردار دماوند نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهر دماوند ۴۰ هکتار بافت فرسوده دارد، اظهار داشت: برای ساماندهی این مهم نیازمند طرح هستیم تا پروژه های مورد نیاز در مناطق ۵ گانه شناسایی شده، محقق شود.

وی ادامه داد: البته شهرداری با وجود نداشتن طرح مشخص، اقدامات ارزشمندی همچون توسعه شبکه معابر، ایجاد فضاهای عمومی، اصلاح میادین، روشنایی معابر و ... را در بافت فرسوده اجرا نموده است.

برچسب‌ها شهرستان دماوند بازآفرینی شهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان دماوند بازآفرینی شهری شهرستان دماوند بازآفرینی شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۹۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی یک هکتار از جنگل‌های تالش

سیدمازیار رضوی گفت: در پی وزش باد گرم در گیلان، یک هکتار از جنگل‌های بخش آق اولر شهرستان تالش، در منطقه میشل به صورت سطحی آتش گرفت که با تلاش نیرو‌های یگان حفاظت شهرستان مهار شد.

وی با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر وزش باد گرم تا فردا و کاهش شدید رطوبت هوا، از شهروندان و مسافران خواست تا حدامکان از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی و مراتع خودداری کرده و در صورت روشن کردن ، قبل از ترک محل ، از خاموش بودن کامل آن مطمئن شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • نوسازی بیش از ۶۰۰ پلاک بافت فرسوده در منطقه ۱۷
  • ابلاغ آئین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها/ افزایش ارزش اسقاط خودروهای فرسوده
  • آتش سوزی یک هکتار از جنگل‌های تالش
  • مشارکت مردمی در نوسازی بافت‌های فرسوده پررنگ می‌شود
  • رکورد ۱۰ ساله صدور پروانه در منطقه ۱۰ شکسته شد
  • آسفالت‌ فرسوده خیابان های سراوان دردسر ساز شد
  • میزبانی از یک میلیون گردشگر تا پایان نوروز در قلب تهران
  • رکورد ۱۰ ساله صدور پروانه ساخت در منطقه ۱۰ شکسته شد
  • اولویت هلال‌احمر در سال جدید، توسعه خدمات و امیدآفرینی بیشتر میان اعضا و کارکنان است
  • نام گذاری عجیب سال ۱۴۰۳ در دماوند