Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، رهبر انقلاب در دیدار جمعی از تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی فرمودند: هم دوستان و هم دشمنان بدانند، ما در عرصه‌ی جنگ نظامی و سیاسی و امنیتی دشمن را عقب زدیم؛ همین کارهای این چند روز کارهای امنیتی بود، مردمی که نبود.

ایشان افزودند: در عرصه‌های مختلف دشمن را عقب زدیم و به توفیق الهی در عرصه‌ی جنگ اقتصادی هم به‌طور قاطع دشمن را عقب خواهیم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: رهبر انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۳۹۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقایسه ابرقدرت‌های اقتصادی در عرصه صادرات در ۱۵۰ سال اخیر

در طول قرن نوزدهم، بریتانیا ثروتمندترین و پیشرفته‌ترین اقتصاد جهان بود. این اقتصاد صنعتی‌ترین اقتصاد جهان نیز بود و یک‌سوم جمعیت آن در بخش تولید مشغول به کار بودند.

به گزارش روزیاتو، از لحاظ تاریخی، بزرگترین اقتصاد‌های جهان آن‌هایی بوده‌اند که بر تجارت بین المللی خارج از کشور نیز تسلط داشته‌اند.

این اینفوگرافی که با استفاده از داده‌های موسسه پترسون برای اقتصاد بین‌الملل (PIIE) و سازمان تجارت جهانی تهیه شده، نشان می‌دهد که چگونه سهم صادرات جهانی از نظر ارزش در ۱۵۰ سال گذشته برای برخی از قدرت‌های برتر جهان تغییر کرده است.

سهم صادرات کالا بین سال‌های ۱۸۷۰ تا ۲۰۲۲

در طول قرن نوزدهم، بریتانیا ثروتمندترین و پیشرفته‌ترین اقتصاد جهان بود. این اقتصاد صنعتی‌ترین اقتصاد جهان نیز بود و یک‌سوم جمعیت آن در بخش تولید مشغول به کار بودند.

در نتیجه، کالا‌های نهایی بریتانیا به قدری کارآمد و ارزان تولید می‌شد که به طور گسترده در سراسر جهان خرید و فروش و تقریباً در هر بازار دیگری به راحتی یافت می‌شد.

علاوه بر این، امپراتوری بریتانیا از مستعمرات خود سود می‌برد و هند تا پایان قرن، ۴۲ درصد از صادرات آن را به خود اختصاص می‌داد.

در آن دوره، بریتانیا بر صادرات کالا تسلط داشت و پس از آن آلمان:

پس از جنگ جهانی دوم، ایالات متحده در صادرات از بریتانیا و آلمان پیشی گرفت.

برخلاف اروپا و بسیاری از نقاط دیگر جهان که به دلیل جنگ دچار ویرانی و مشکلات اقتصادی شدند، ایالات متحده که از نظر تخریب فیزیکی نسبتاً خسارت‌ندیده باقی مانده بود با پایگاه صنعتی شدیداً تقویت‌شده‌ای ظهور کرد.

رشد آسیایی‌ها از دهه ۱۹۸۰ تاکنون

در طول دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰، ژاپن رشد سریع صادرات را عمدتاً توسط کالا‌های الکترونیکی تجربه کرد و به یکی از بزرگترین شرکای تجاری ایالات متحده تبدیل شد.

امروزه چین بر بازار تجارت تسلط دارد و تقریباً ۱۵ درصد از کل کالا‌ها را به خود اختصاص داده است.

صنعت تولید چین در ساخت تقریباً هر چیزی، از اقلام معمولی خانگی گرفته تا قطعات یکپارچه در تولید خودرو به «پیشگام» تبدیل شده است.

برخی از محصولات اصلی تولیدی چین عبارتند از:

- ابزار‌های دقیق

- نیم‌رسانا یا نیمه‌هادی‌ها

- ماشین آلات صنعتی کامپیوتر و گوشی‌های هوشمند

- از سال ۱۹۴۸، صادرات کالا‌های جهانی از ۵۹ میلیارد دلار به ۲۴.۳ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۲ رسیده است.

دیگر خبرها

  • مقایسه ابرقدرت‌های اقتصادی در عرصه صادرات در ۱۵۰ سال اخیر
  • دنیا ظهور یک ابرقدرت جهانی را با چشم خود دید
  • پیام معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در پی پاسخ قاطع جمهوری اسلامی به جنایت رژیم صفا‌ک صهیونیستی
  • جنبش صدر عراق به عرصه سیاست بازمی‌گردد؟
  • مشارکت مردم در تولید تنها راه مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان
  • امنیت روز عید به خوبی تامین شد
  • پیام ویژه تهران به تل‌آویو | رویکرد دو وجهی ایران در عرصه بین‌المللی
  • دستگاه‌های انتظامی و امنیتی تلاش خود را برای رصد تحرکات دشمن افزایش دهند
  • واکنش معاون امنیتی وزیر کشور به یک پیامک جعلی؛ رژیم صهیونیستی دست به هر اقدامی می زند
  • رعایت عفاف و حجاب جهاد با دشمنان اسلام است