Web Analytics Made Easy - Statcounter

در یکصد و چهل و دومین جلسه شورای شهر بندرعباس کلیات طرح تاسیس اداره کل حقوقی شهرداری این شهر به تصویب رسید. ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶ استانها هرمزگان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، یکصد و چهل و دومین جلسه شورای شهر بندرعباس با دستور کار ارائه گزارش شهرداری از وضعیت تنظیف منطقه 3 شهرداری و همچنین طرح کمیسیون نظارت، ارزیابی و حقوقی شورای شهر در مورد چارت تشکیلاتی اداره کل حقوقی شهرداری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای شهر بندرعباس در این جلسه اظهار داشت: پس از انصراف پیمانکار، شهرداری منطقه 3 تلاش خوبی برای جمع‌آوری زباله داشته که قابل تقدیر است. 

فاطمه جراره گفت: بیشترین ناراحتی مردم مسئله دپو زباله است شهرداری منطقه 3 امکانات کافی برای جمع‌آوری سریع زباله را در اختیار ندارد به همین علت جمع‌آوری زباله دپو شده طول می‌کشد و از همین مسئله مردم نارضایتی دارند و باید سریع‌تر با انتخاب پیمانکار جدید برطرف شود. 

شهرداری برای حمایت از تاکسیران‌های تهران لایحه دهدستاری: اگر شهرداری‌ها فضا را فراهم می‌کردند صاحب 30 درصد درآمد تاکسی‌های اینترنی می‌شدندتمهیدات شهرداری تهران برای حفاظت از شاخه‌های درختان
فیصل دانش دیگر عضو شورا در این جلسه ابراز داشت: پیمانکار تنظیف شهرداری منطقه 3 با قرارداد یک میلیارد و هشتصد میلیون تومانی کار می‌کرد اما خواستار افزایش رقم قرار به دو میلیارد و 300 میلیون بود اما شهرداری احساس کرد پیمانکار می‌خواهد سوءاستفاده کند از این رو این درخواست را قبول نکرد و قرارداد ملغی شد. 

وی افزود: پس از انصراف پیمانکار شهرداری منطقه 3 خود جمع‌آوری زباله را بر عهده گرفت و هر چند ایراداتی هم در بحث دپو زباله که در دید و نظر مردم است و بوی بد  وجود دارد اما این شهرداری در مجموع خوب عمل کرده است.

سخنگوی شورای شهر بندرعباس گفت: باید انصراف پیمانکار از سوی شهرداری به شورا اعلام می‌شد در این صورت اعضای شورا هم با راحت با مردم در این رابطه صحبت می‌کردند.

دیگر عضو شورای شهر بندرعباس در این جلسه اظهار داشت: یکی از اعتراضات مردم دپوی زباله به‌ویژه در کوی ملت است، برای مهار و جلوگیری از دپوی پسماند که موجب بروز بیماری می‌شود باید ترتیبی اندیشده شود. 

اسماعیل بواشه افزود: مسئله دیگر این است که وضعیت قرارداد پیمانکاران در مناطق 1 و 2 به چه شکل است، شهرداری منطقه 3 بسیار در مسئله تنظیف تلاش می‌کند و نسبت به سایر شهرداری‌ها قوی‌تر عمل کرده است. 

رضا حیدری‌زاده عضو دیگر شورای شهر بندرعباس در این جلسه گفت‌: یک هفته مردم ساکن در منطقه 3 تحمل کنند با تعیین پیمانکار وضعیت بسیار بهتر و مشکلات مردم هم کاهش می‌یابد.

مجید عسکری‌زاده در این جلسه گفت: زباله معضل جدی برای شهر بندرعباس است، 3 هکتار زمین از زمین‌های شهر به بحث دفع غیراصولی زباله اختصاص یافته که موجب ورود 2 اینچ شیرآبه زباله به دریا می‌شود. 

روح‌الله مرادی‌زاده شهردار منطقه 3 در این جلسه اظهار داشت: از روز 13 آبان‌ماه شهرداری منطقه 3 پس از انصراف پیمانکار، کار جمع‌آوری زباله‌ها را با 12 دستگاه خاور، 6 دستگاه کامیون و یک لودر آغاز کرد و بر حسب تناژ به طور متوسط روزانه 115 تن زباله جمع‌آوری کردیم. 

وی افزود: 2 پیمانکار فعلی به علت نداشتن تجهیزات لازم نمی‌توانند با ما قرارداد جدید ببندند و مشکلات فعلی با تعیین پیمانکار جدید در چهارم آذرماه کاهش می‌یابد. 

پس از ورود شورا به دستور کار دوم در مورد طرح تاسیس اداره کل حقوقی شهرداری، رئیس کمیسیون معاملات و حقوقی شورای شهر بندرعباس اظهار داشت: بندرعباس از سال گذشته به کلانشهر تغییر یافته از این رو نیاز است در چارت سازمانی به‌ویژه در حوزه امور حقوقی تغییراتی ایجاد شود. 

وی افزود: زمانی می‌توان عملکرد شهرداری را مطلوب دانست که کمترین پرونده به واحد حقوقی ارجاع و ساختار حقوقی اصلاح نیز شود. 

کیانوش جهانبخش گفت: هر سازمان تابعه شهرداری یک واحد حقوقی دارد که بر اثر تفسیر سلیقه‌ای گاهی مشکلاتی را پیش می‌آورند که باید از جیب شهروندان و شهرداری هزینه شود اما اگر وحدت رویه باشد بسیاری از مشکلات کنونی در حوزه حقوقی به‌وجود نخواهد آمد. 

وی ادامه داد: شورا باید میان مردم و شهرداری میانداری کند که حقی ضایع نشود در نهایت بعد از چندین جلسه و حدود 300 نفر ساعت بررسی و به جمع‌بندی رسیدیم که اداره کل حقوقی شهرداری بندرعباس فوریت دارد مصوب و اجرایی شود.

رئیس کمیسیون معاملات و حقوقی شورای شهر گفت: وقتی بندرعباس به کلانشهر تبدیل شده لذا نیاز است تصمیمات شهرداری و شورای شهر نیز در حد کلانشهر باشد، شهردار موظف است طرح‌های ما در شورا را اجرا کند، شورا حق قانونی دارد خلأها را رصد و آنها را پوشش دهد. 

وی با بیان اینکه اگر شهرداری مخالف اجرای این طرح بود مخالفت خود را اعلام می‌کرد گفت: اگر شهرداری مخالف بود نماینده نهاد در مخالفت حرف می‌زد اما نماینده حقوقی شهرداری موافق در این جلسه حاضر و با طرح نیز موافق است.

در نهایت پس از بحث‌های فراوان و چکش‌های زیاد کلیات طرح تاسیس اداره کل حقوقی شهرداری بندرعباس به تصویب رسید و مقرر شد برخی اصلاحات در چارت سازمانی این اداره کل اعمال شود.

انتهای پیام/861/ح

R7555/P/S6,58/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۰۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلیات «طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی» تصویب شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۸ فروردین ماه) مجلس و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در خصوص طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی، با کلیات این طرح موافقت کردند.

کد خبر 6079707 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • نخستین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • اولین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • تصویب کلیات سند ملی محتوا در شورای ملی فضای مجازی کشور
  • ضریب دادن به پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری یک ضرورت است
  • ساخت کارخانه زباله‌سوز ساری مهم‌ترین دغدغه برای رفع معضل زباله است
  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال بلاتکلیفی به تصویب رسید
  • کلیات اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی کیفری تصویب شد
  • طرح اصلاح مجازات سرقت‌ها و جرایم زیر ۲۰ میلیون تومان تصویب شد
  • طرح اصلاح مجازات سرقت‌ها و جرائم زیر ۲۰ میلیون تومان تصویب شد
  • کلیات «طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی» تصویب شد