Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

حیدر نعمتی روز سه شنبه در نشست روزانه ستاد تنظیم بازار استان ایلام اظهار داشت: سهمیه بندی بنزین فرصتی مناسب برای ساماندهی برخی صنوف است.

وی یادآور شد: برخی از صنوف نظیر باربری ها، خودروهای مسافربر بین شهری و روستایی، برخی آژانس ها و سرویس های مدارس می توانند به کمک این طرح ساماندهی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: مردم هنوز به طور کامل از ظرفیت های طرح سهمیه بندی بنزین مطلع نیستند و همین مساله موجب نگرانی آنها شده است.

وی از همه مدیران دستگاه ها خواست: علاوه بر بازرسی مستمر نسبت به ساماندهی، دسته بندی و بررسی مصداقی مشکلات بپردازند.

وی تاکید کرد: با توجه به برگزاری نشست ستاد تنظیم بازار در کشور هر گونه مشکلی که از عهده استان برنیاید و در اختیار ما نباشد به مرکز اطلاع می شود.

مدیرکل تعزیرات ایلام نیز در این نشست گفت: با حضور مستمر بازرسان مجالی برای گران فروشی و تخلف در بازار باقی نمی ماند.

لطفی اظهار داشت: پس از بازرسی هر مورد خلاف بلافاصله تشکیل پرونده شده و جرایم قضایی و قانونی برای فرد متخلف اعمال می شود.

وی اضافه کرد: نباید کسی از فرصت سهمیه بندی بنزین سو استفاده کند و اقدام به گران فروشی کند.

وی افزود: هدف ما پیشگیری از ایجاد نارضایتی و اجحاف در حق مردم است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام نیز گفت: نباید اجازه دهیم سلیقه های غیر اقتصادی بهانه ای برای افزایش قیمت باشد.

یاراله نصیری اظهار داشت: عملکرد گشت های بازرسی بسیار خوب بود و همه حوزه ها با حضور به موقع از افزایش قیمت کالا وخدمات جلوگیری کردند.

وی اضافه کرد: برخی مسافربرهای شخصی، آژانس ها ،فروشندگان میوه و تره بار و آهن الات اقدام به گران فروشی کردند که با آنها برخورد شد.

وی افزود: ۱۳۰ قلم کالا و ۱۹ قلم کالای اساسی نیز پیگیری و رصد قیمتی شده اند.

تشکیل ۱۰ پرونده برای آژانس ها، شش مورد گران فروشی خشکبار، هفت مورد افزایش قیمت آهن الات و امتناع از فروش، ۱۵ مورد میوه و تره بار و ۱۵ فقره سایر کالاها از جمله پرونده های امروز نظارت بر بازار ایلام بوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ستاد تنظیم بازار سهمیه بندی بنزین گرانی بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۰۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر باک بنزین معادل قیمت 9 بار شارژ کامل خودروی برقی!

تین نیوز

در سال های اخیر، کنترل قیمت سوخت به یکی از بزرگ ترین چالش های دولت تبدیل شده است. بر همین اساس خودروهای تمام برقی با هزینه شارژ معقول درحال ورود به ناوگان حمل ونقل کشور هستند؛ اما با بودجه 100 هزار تومان چند بار می توان خودروهای برقی را شارژ کرد؟

 

به گزارش تین نیوز به نقل از تجارت نیوز، در سال های اخیر با توجه به پیامدهای منفی افزایش قیمت سوخت، دولت ناچار شده علی رغم میل باطنی، نرخ بنزین را ثابت نگه دارد. بر همین اساس بحث ورود خودروهای برقی به ناوگان حمل ونقل کشور از ابتدای سال جاری و با ورود عباس علی آبادی به ساختمان وزارت صمت با جدیت بیشتری دنبال می شود. طی همین فاصله، خودروسازان بخش خصوصی و داخلی از محصولات تمام برقی خود رونمایی کردند که قرار است در آینده ای نزدیک وارد بازار شوند.

یکی از اصلی ترین پرسش مصرف کنندگان این است که از لحاظ قیمت سوخت، شارژ خودروهای برقی به صرفه تر خواهد بود یا پر کردن مخزن سوخت یک خودروی بنزینی؟

برای مقایسه هزینه سوخت خودروهای بنزینی و برقی، باید در نظر داشت که طبق گفته مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر، تعرفه شارژ خودروهای برقی تا اطلاع ثانوی به ازای هر کیلووات ساعت، 547 تومان بوده و هر زمانی که تعرفه برق واحدهای تجاری تغییر کند، تعرفه شارژ خودروهای برقی هم تغییر خواهد کرد.

بنابراین هزینه شارژ شش محصول تمام برقی که ورودشان در آینده نزدیک به بازار ایران تأیید شده، به شرح زیر است.

اطلس برقی با کمترین ظرفیت باتری نسبت به محصولات دیگر با حدود 19 هزار تومان می تواند کامل شارژ شود. جک E50A کرمان موتور با 27 هزار تومان، ری را برقی، آریزو 5 ev و هونگچی EQM5 با حدود 29 هزار تومان و اسکای ول ET5 با بیشترین ظرفیت باتری می تواند تنها با پرداخت 39 هزار تومان به صورت کامل شارژ شود.

البته باید این نکته را نیز درنظر داشت که ظرفیت باتری هایی که خودروسازان اعلام می کنند، غالباً به صورت اسمی بوده و علاوه بر آن، باید مقاومت باتری و کابل های شارژ هم به ظرفیت فوق اضافه شود. بنابراین نرخ های اعلامی به صورت تقریبی محاسبه شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • حراج‌های خرده فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین برگزار می‌شود
  • گران‌فروشی کالاهای اساسی تخلف است؛ برخورد می‌کنیم
  • برخورد با ۹۰ مورد گران‌فروشی در چهارمحال و بختیاری
  • هر باک بنزین معادل قیمت 9 بار شارژ کامل خودروی برقی!
  • توسعه شبکه کاسبان امین در قم
  • خالص فروشی در استان با درصد قابل قبولی در حال انجام است
  • خالص فروشی در استان با درصد قابل قبولی در حال انجام است/انتشار
  • تعلیق دستور مقابله با گران فروشی بلیت هواپیما
  • پلمب ۱۵ واحد صنفی به دلیل گران‌فروشی
  • صدور احکام رتبه بندی برای بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش