Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور آمریکا فرمان استقرار ۳۰۰۰ نظامی آمریکایی در عربستان سعودی را صادر کرد و مراتب را به کنگره اطلاع داد. ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۳ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بعد از ظهر روز سه‌شنبه به وقت محلی ضمن صدور فرمان استقرار 3000 نظامی آمریکایی در عربستان، مراتب را رسماً به کنگره نیز اطلاع داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در نامه‌ای رسمی به کنگره آمریکا اعلام کرد که نیروها و تجهیزات اعزامی به عربستان شامل نیروهای حمایت‌کننده از عملیات جنگنده‌های آمریکایی از خاک عربستان، دو اسکادران هواپیمای جنگنده و 3000 نیروی نظامی خواهد بود.

وی با اعلام اینکه اولین مرحله از اعزام این نیروها و تجهیزات به منطقه ظرف چند هفته آینده انجام خواهد شد، هدف از اعزام آنها به منطقه را «مقابله با اقدامات خصمانه ایران و گروههای نیابتی آن» اعلام کرد.

در اوایل ماه اکتبر (اواسط مهرماه) مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا که کشورش پس از حمله پهپادهای یمنی به تأسیسات نفتی شرکت نفتی سعودی آرامکو به‌شدت تحت فشار قرار گرفته بود، اعلام کرد علاوه بر نیروها و تجهیزاتی که قبلاً آمریکا به منطقه اعزام کرده است، دو اسکادران هواپیمای جنگنده و پرسنل وابسته، سامانه‌های دفاعی پاتریوت و تاد و همچنین 3000 نیروی نظامی به عربستان سعودی اعزام خواهد شد.

بامداد روز شنبه 23 شهریورماه دست‌کم 10 پهپاد تهاجمی یمنی به تأسیسات نفتی شرکت سعودی آرامکو حمله کردند و بر اثر این حمله تولید نفت عربستان به‌میزان 5.7 میلیون بشکه در روز کاهش یافت.

در پی این حمله غیرمنتظره که به افزایش بیش از 14درصدی بهای نفت در معاملات روز دوشنبه بازارهای جهانی منجر شد، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور و تنی چند از مقامات آمریکایی در اظهارات خود تلاش کرده‌اند که ایران را عامل حمله به تأسیسات نفتی عربستان معرفی کنند و اوضاع را به‌گونه‌ای جلوه دهند که ایران تهدیدی برای بازار نفت و اقتصاد جهانی است.

در ادامه مقامات عربستان سعودی و همچنین سران تروئیکای اروپایی (آلمان، انگلیس و فرانسه) نیز مانند دولتمردان آمریکایی بدون ارائه شواهد و مدارک قابل‌قبول مدعی شدند که ایران عامل حمله به تأسیسات نفتی شرکت سعودی آرامکو بوده است.

جمهوری اسلامی ایران بارها ادعاهای عربستان و آمریکا درباره دست داشتن در این حملات را به طور قاطع رد کرده و نسبت دادن این حملات به ایران را نشانه‌ای از ناتوانی ائتلاف سعودی و حامیان غربی آن در جنگ یمن و تلاش آنها برای سرپوش گذاشتن بر ضعف‌های نظامی خود در برابر نیروهای یمنی خوانده است.

پنتاگون 200 نیروی پیاده‌ و یک فروند پاتریوت به عربستان اعزام می‌کندرویترز مدعی شد: آمریکا نیروهای بیشتری به عربستان اعزام می‌کندپنتاگون: 1000 نظامی آمریکایی از سوریه به عراق منتقل می‌شوندواکنش ترامپ به حملات پهپادی گسترده به تاسیسات نفتی عربستان

انتهای پیام/.

R1535/P/S8,90,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط نظامیان آمریکایی کنگره آمریکا اخبار "عربستان سعودی" اخبار "آمریکا" دونالد ترامپ

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نظامیان آمریکایی کنگره آمریکا اخبار عربستان سعودی اخبار آمریکا دونالد ترامپ نظامیان آمریکایی کنگره آمریکا اخبار عربستان سعودی اخبار آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۰۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدارک نتانیاهو برای اعزام هیاتی به آمریکا با محور عملیات در رفح!

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیستی گزارش داد که بنیامین نتانیاهو هفته آینده هیئتی را برای گفت‌وگو درباره عملیات رفح به واشنگتن اعزام می‌کند.

پیش از این نیز، شبکه آمریکایی NBC به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، کاخ سفید را از تمایل خود برای از سرگیری برگزاری جلسه لغو شده درباره رفح مطلع کرده است.

در خبری مرتبط، پیشتر برخی منابع خبری گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با عقب نشینی از تصمیم قبلی خود در رابطه با لغو سفر هیئت اسرائیلی به واشنگتن درصدد است تا رون درمر، وزیر امور راهبردی و سخی هنگبی، مشاور امنیت داخلی این رژیم را در هفته آتی به واشنگتن اعزام کند.

منابع خبری گزارش دادند که هدف از سفر این هیئت صهیونیستی هماهنگی با مقامات کاخ سفید درباره جییات طرح حمله ارتش اسرائیل به رفح عنوان شده است.

این درحالی است که روز دوشنبه نتانیاهو سفر همین افراد به واشنگتن را در اعتراض به وتو نکردن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد که خواستار آتش بس در غزه و آزادی گروگان‌های حماس بود، لغو کرد.

پیامدهای ناشی از سفر لغو شده و بن بست در مذاکرات مربوط به گروگان گیری به روابط پیچیده میان نتانیاهو و دولت بایدن دامن زد.

نتانیاهو پیش‌تر رأی ممتنع آمریکا به این قطعنامه را «عقب‌نشینی آشکار» واشنگتن از مواضعش توصیف کرد و رأی ممتنع واشنگتن را مانعی بر سیاست‌های وی در ادامه فشار به گروه‌های فلسطینی در غزه برای آزادی اسرای صهیونیستی نزد حماس خواند.

کد خبر 6063882

دیگر خبرها

  • فنلاند: معاهده دفاعی با آمریکا حاکمیت ما را تضعیف خواهد کرد
  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • ایتالیا: با اعزام نیروی ناتو به اوکراین مخالفیم
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • تدارک نتانیاهو برای اعزام هیاتی به آمریکا با محور عملیات در رفح!
  • کی‌یف: احتمال استقرار نظامیان اروپایی در اوکراین وجود دارد
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور