Web Analytics Made Easy - Statcounter

ممعاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: محیط زیست ایران قربانی توسعه شده‌ است، از این رو در حوزه محیط زیست باید مسائل زیربنایی را از سیاسی کاری جدا کنیم.

به گزارش ایرنا، عیسی کلانتری عصر سه شنبه در کارگروه احیای کشف رود در محل استانداری خراسان رضوی افزود: به موازات توسعه استان‌ها باید مطالعات زیست محیطی انجام شود و با تخلفات زیست محیطی نیز برخورد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: وقتی قوانین شوخی تلقی شود، ارزیابی‌های زیست محیطی در طرح های عمرانی انجام نمی‌شود و این وضعیت منجر به این می شود که در مرحله تحمیل مشکلات مجبوریم با چندین برابر هزینه در جهت رفع معضلات زیستی اقدام کنیم.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: محیط زیست از حقوق مردم است و نباید حفظ محیط زیست را شوخی تلقی کرد در حالی که هم اکنون برخی قوانین نظیر قانون آب، کارایی خود را از دست داده‌ است.

کلانتری افزود: به دلیل عدم رعایت استانداردها توسط کارخانه های خودروسازی، تیرماه امسال آلودگی گاز اُزُن در هوا آن قدر زیاد شد که باید ۱۱ روز تهران را تعطیل می‌کردیم.

وی ادامه داد: شهردار و استاندار خراسان رضوی گامی جدی در موضوع ساماندهی کشف رود برداشته‌اند که شایسته قدردانی است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مشابه کشف رود را در جنوب تهران و در منطقه شاه عبدالعظیم با ترکیب فلزات سنگین داریم که ۷۰ درصد سبزیجات شهر تهران نیز از آنجا تامین می‌شود.

کلانتری افزود: در تهران به دلیل عدم وجود انسجام در رفع این معضل زیست محیطی موفق نشدیم اما در مشهد هماهنگی وجود دارد.

وی ادامه داد: در بحث‌های محیط زیست پیشگیری انجام نمی‌دهیم و بعد با هزینه کلان باید به فکر درمان باشیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امروز که دادستان مشهد و استاندار خراسان رضوی دستور توقف چرمشهر را نمی‌دهند به دلیل جلوگیری از بیکارشدن عده‌ای است و اگر نه در چنین وضعیتی چرمشهر ساعتی نیز نباید فعال باشد.

کلانتری افزود: موضوع کشف رود موضوعی ملی است و استاندار خراسان رضوی درخواست خود در خصوص این طرح را در نامه‌ای به رئیس جمهور بیان کند چرا که رئیس جمهوری به مسائل زیست محیطی کمک خوبی می‌کنند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: عیسی کلانتری آلودگی هوا تعطیلی تهران ازن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۰۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان + فیلم

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان گفت: محیط‌بانان خدوم منطقه حفاظت شده اشترانکوه در ایام تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ با حضور موثر و پایش منطقه با استفاده از دوربین‌های جدید و با کیفیت بالای خود ، موفق به ثبت تصاویری از حضور خرس قهوه‌ای در این منطقه شدند.

علی سالاروند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در لرستان با بیان اینکه محیط‌بانان خدوم منطقه حفاظت شده اشترانکوه در ایام تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ با حضور مؤثر و پایش منطقه با استفاده از دوربین‌های جدید و با کیفیت بالای خود، موفق به ثبت تصاویری از حضور خرس قهوه‌ای در این منطقه شدند. اظهار کرد: این اولین ثبت تصویر این گونه ارزشمند در سال ۱۴۰۳ در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه است.

وی افزود: در سال گذشته نیز تصاویر حضور خرس قهوه‌ای و پلنگ به‌عنوان گونه‌های شاخص و در خطر انقراض در سایر مناطق طبیعی استان ثبت شد که نشان‌دهنده پویایی و افزایش جمعیت گونه‌های شاخص حیات وحش در استان به‌واسطه برنامه‌ریزی و تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران محیط‌بان و زحمتکشان عرصه محیط زیست لرستان و همچنین هوشمندسازی و افزایش تعداد نیروی محیط‌بان در مناطق تحت مدیریت استان طی دو سال گذشته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان ابراز امیدواری کرد: با ادامه روند فعلی و مشارکت‌های مردمی و کمک‌های دوستدار محیط زیست و حیات‌وحش بتوانیم، شاهد احیا بیش از پیش زیستگاه‌ها و حضور گونه‌های شاخص و ارزشمند حیات‌وحش در طبیعت لرستان باشیم.

سالاروند در پایان ضمن قدردانی از محیط‌بانان خدوم استان از همه دوستداران محیط زیست و حیات وحش استان خواست در صورت ثبت هر گونه تصاویری از حیات وحش استان تصاویر را در اختیار کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار دهند تا اطلاع‌رسانی لازم با رعایت مسائل حفاظتی و امنیتی برای گونه ثبت شده، صورت پذیرد.

به گزارش ایمنا، خرس‌ها پستانداران بزرگ جثه‌ای هستند که در زمره گونه‌های حمایت شده سازمان حفاظت محیط‌زیست و فهرست سرخ IUCN و ضمیمه II کنوانسیون CITES قرار دارند. حفاظت از آن‌ها یکی از اولویت‌های اساسی در برنامه‌های مدیریتی و حفاظتی در کشور به شمار می‌روند.

کد خبر 739583

دیگر خبرها

  • پهنه آبی تالاب‌های چالدران افزایش یافت
  • افزایش پهنه آبی تالاب های چالدران
  • یک واحد کشتارگاه دام در ایرانشهر اخطاریه زیست محیطی دریافت کرد
  • پایش محیط زیستی ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی
  • پایش زیست محیطی سه هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مرکزی
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی پایش شد
  • هشدارمحیط زیست گیلان/ از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی خود داری کنید
  • طرح‌های محیط زیستی چقدر وام گرفته اند؟