Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@20:32:34 GMT

کارگردان «ستایش» سریال جدید می سازد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۰۳۷۸

«شعله شریعتی» نویسنده سریال «بوم و بانو» به کارگردانی سعید سلطانی درباره این سریال گفت: این سریال تاریخی برای دوره پهلوی اول است و یک زن نقاش نقش محوری را در این سریال ایفا می‌کند که ارتباط مستقیمی با آن دوره دارد.

اخبار فرهنگ و هنر - وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید در آن دوره حضور اجتماعی زنان در جامعه محدود بوده و اولین تحصیلکرده‌های زن از کشورهای خارجی به ایران می‌آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این دلیل که جامعه داشت به سمت مدرنیته می‌رفت، زن‌ها هم در جامعه محدودیت داشتند، اما ما به اندازه نیازمان از حضور این زن در قصه بهره بردیم.

نویسنده سریال «روزهای بیقراری» درباره اینکه آیا چنین زنی در آن دوره تاریخی حضور داشته است؟، گفت: چنین زن‌هایی در آن دوره زندگی می‌کردند و ما نقاش‌هایی را داشتیم که در دانشگاه فرانسه نقاشی خوانده بوده البته زن سریال ما کپی برداری از ‌آن شخصیت‌ها نیست. در کل باید بگویم افرادی که نقاشی مدرن را به تدریح پایه ریزی کردند، منبع الهامی برای من در نگارش بودند.

این نویسنده نیز گفت: دوره پهلوی اول از ۱۳۰۴ تا ۱۳۲۰ بوده است و قصه ما در سال‌های ۱۳۱۳ روایت می‌شود.

وی درباره اینکه قرار است این سریال ادامه‌دار باشد؟ نیز بیان داشت: فعلا صحبتی از ادامه این سریال نیست و همین یک فصل را باید به پایان برسانیم که حدود ۳۵ قسمت است که در حال نگارش دو قسمت پایانی هستم.

نویسنده این سریال نیز ادامه داد: نگارش سریال تاریخی مثل بوم و بانو کار ساده‌ای نیست و نیاز به تحقیق و مطالعه‌های فراوانی داشت که زمان زیادی را به خود اختصاص داد و به همراه اعظم بهروز این سریال را می‌نویسیم.

وی درباره اینکه آیا این سریال زنانه است، نیز عنوان داشت: نمی‌توان گفت این قصه زنانه است اما می‌توانم بگویم شخصیت قوی زن هم دارد. ما نیز به تناسب نیاز قصه به شخصیت‌های زن داستان می‌پردازیم. شاید به این دلیل که هر دو زن هستیم بهتر و بیشتر بتوانیم احساس‌های زنانه را در فیلم‌نامه منعکس کنیم اما هدفمان این نبود که قصه زنانه باشد.

شریعتی همچنین ادامه داد: این سریال شخصیت‌های محوری زن دارد و در کنار آنها یک شخصیت قوی زن نیز حضور دارد.

مهدی احمدی بازیگر نقش اصلی مرد «بوم و بانو» است و دیبا زاهدی نیز بازیگر نقش اصلی زن سریال است که هر دو نقاش هستند.

مهدی احمدی، مسعود رایگان، بهنام تشکر، فریبا متخصص، ساغر قناعت، دیبا زاهدی، شادی کرم رودی و ... از بازیگران این سریال هستند که مراحل تصویربردرای را سپری می‌کند.

در خلاصه داستان «بوم و بانو» آمده است: در ایامی که عشق رهروان محرم به مسلخ برده می شود و شورشان به یغما می رود، عشقی بی آلایش سر بر می‌آورد که در دل طوفان بلایای زمانه به ابتلا کشیده می‌شود و در سایه تزویر و فریب بدخواهان تا مرز نابودی می رود اما در واپسین لحظات چون سیمرغی از میان خاکستر برمی خیزد...

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سعید سلطانی ستایش 3 بوم و بانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۰۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی تشریح شد

نشست خبری و رونمایی از پوستر اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری برگزار و بخش‌های رقابتی و ترویجی و کارگاه‌های پیش‌بینی شده برای این رویداد تشریح شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت، نشست خبری رونمایی از پوستر اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری در سالن طاهره صفارزاده حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.


در این نشست، سعید لشکری معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی، احمد نوری رییس این جایزه و رییس حوزه هنری اصفهان و حبیب احمدزاده دبیر اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی،   میلاد عرفان پور مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، علی عباسی مشاوره علمی جایزه بازافرینی، الهام زارع زاده دبیر اجرایی این جایزه و جمعی از اصحاب رسانه حضور داشتند.

در ابتدای جلسه، احمد نوری رییس این جایزه ضمن خیر مقدم به حضار و اصحاب رسانه گفت: داستان، موضوع با اهمیتی است که در  قالب‌های مختلف هنری از سینما و تئاتر گرفته تا هنر‌های تجسمی نیز موثر است، لذا در گفتگو‌هایی که با دوستان ملی و کشوری نسبت به اهمیت داستان و بازآفرینی داشتیم، رفت و برگشت‌هایی انجام و نتیجه آن برگزاری اولین جایزه ملی داستان و بازآفرینی شد.

قلب حرکت فراتهران، مساله روایت است

در ادامه، سعید لشکری معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی با بیان اینکه حوزه هنری اصفهان به عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی هنر انقلاب محسوب می‌شود، گفت: مفتخریم که اصفهان پایگاه جایزه داستان و بازآفرینی است.


وی ادامه داد: قلب حرکت فراتهران، مساله روایت است، آن هم به تکیف قانونی و هنری حوزه هنری. روایت هویت انقلاب اسلامی که در دوره جدید حوزه هنری شکل گرفته است، روایت ایرانی است که هم در فرم و هم محتوا حرف‌هایی برای گفتن دارد.  


لشکری اظهار داشت: پایگاه گفتمان هنر انقلاب اسلامی و قله این اتفاق حوزه هنری است و ما در روایت آن را ادامه دادیم، البته آن را در داستان محدود نکردیم، به عنوان مثل  در کنسرت نمایش کنلل، ایران را از زاویه‌ای هنری و خلاقانه روایت کردیم. حال ما بنا داریم اتفاق جدیدی در  حوزه روایت داستان نیز رقم بزنیم.

 بازافرینی داستان انقلاب در یک جایزه ملی

در ادامه برنامه، میلاد عرفان پور بیان داشت: ما در دوره جدید حوزه هنری، شاهد نهضت تحولی هستیم. با حضور استاد دانشگر در حوزه ادبیات داستانی، داستان، رمان و در بحث روایت، تولید و ترویج آثار و تربیت هنرمندان ادبیات داستانی را پیش می‌بریم و این مساله مهم، در فراتهران نیز درخشش پیدا کرده است.
 ما هم در معاونت راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی، در حوزه داستان همین نگاه داریم که بنا نیست همه اتفاقات در تهران بیافتد مثلا هفته گذشته، نشست افتتاحیه مدرسه روایت در استان سمنان انجام شد.


وی در پایان سخنانش تاکید کرد:جایزه داستان و بازآفرینی، یک اتفاق ملی و بازافرینی داستان انقلاب است. ما تلاش داریم اتفاق نواورانه‌ای در  این رویداد بیافتد.

در ادامه، علی عباسی مشاوره علمی جایزه بازافرینی،   از مشهود بودن موارد نشانه شناسی در پوستر این جایزه حرف زد و افزود گفت: در اهمیت روایت می‌توان به جنایت غزه اشاره کرد، این جنابت حتما باید روایت شودآن هم به شیوه‌ای درست، تا ماجرا و مفاهیمش به درستی منقل شود. در تعریف بازآفرینی نیز کشف کنش یا سخن آغازین لحاظ می‌شود. بازآفرینی هم در پژوهش و هم در خلق اثر هنری بسیار اهمیت دارد.  

 بحث داغ جریان سازی در جایزه ملی داستان و بازافرینی

در ادامه الهام زارع زاده دبیر اجرایی این جایزه بیان داشت:  جامعه ما مصرف کننده جدی داستان است و در کارزاری هستیم که توسط داستان (استوری) به ما هجمه وارد می‌شود ما این به این نیاز و هجمه نمی‌توانیم  پاسخگو باشیم.


زارع زاده در ادامه افزود: همه توجه جایزه ملی داستان و بازافرینی است که  هنرمندان به این مهم ورود کنند که چطور می‌توان با گنجینه‌های ملی و تمدنی‌چون موسیقی، نگارکری، معماری، آیین‌ها و اسطوره‌ها زمینه داستان و بازآفرینی را فراهم آورد و ما در پی این هستیم که این جشنواره بتواند این جریان سازی را انجام دهد.
وی در توضیح ساختار جشنواره اظهار داشت: ما دو دسته فعالیت عمده را طراحی کردیم، شامل فعالیت‌های رقابتی و ترویجی.


در قسمت رقابیتی تولید و بررسی داستان پنج بخش رمان، داستان کوتاه، داستان کوتاه کوتاه، جستار نویسی و طرح داستان را لحاظ کرده‌ایم.

تشریح بخش‌های رقابتی- ترویجی جایزه

دبیر اجرایی جشنواره با اشاره به اینکه بخش حمایت از طرح‌های داستانی بخشی ویژه‌ای در راستای حمایت و تولید اثر است، گفت: بخش رقابتی از امروز شروع می‌شود، تا تیر ماه ادامه دارد و بنا به استقبال مخاطبان این زمان می‌توانند تمدید شود. اختتامیه آن احتمالا در پاییز ۱۴۰۳ خواهد بود و ما میزبان اصحاب رس
امین سلیمانی: انه در اصفهان خواهیم بود.


وی ادامه داد: بخش ترویجی شامل دو قسمت کارگاهی است؛ کارگاه‌های داستانی و علمی. کارگاه‌های داستانی در استان‌ها برگزار شده به توسط یکی از نویسندگان مهم رهبری می‌شود. در آن مخاطبان و هنرمندان با روش‌های بازآفرینی آشنا می‌شوند. کارگاه‌های علمی نیز در اصفهان با نظر علی عباسی برگزار می‌شود و زمینه مطالعه و پژوهش پژوهشگران را ایجاد می‌کند. درضمن هیات داوران متعاقبا اعلام می‌شود و مخاطبان می‌توانند از طریق سایت جشنواره با ما در ارتباط باشند.


بر اساس این گزارش، در پایان این برنامه، رونمایی پوستر اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی انجام شد.

دیگر خبرها

  • چرا سریال رمضانی حشاشین، جهان عرب را درنوردید؟
  • جزئیات اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی تشریح شد
  • چرا «نون خ» و «زیرخاکی»، «پایتخت» نشدند؟!
  • یک قصه خیالی به روایت فراری
  • از کارگردان و تهیه‌کننده تا منتقد در برابر اتهام بی اخلاقی به هنرمندان سینما
  • سوژه‌‎های فوتبالی در قاب تصویر
  • قصه یک معدن پرماجرای طلا! | آمار عجیب محبوبیت نون خ
  • عکس| طناز طباطبایی در فیلم جدید کارگردان یاغی
  • اتفاق عجیب در قسمت آخر «گناه فرشته»
  • سریال‌های طنز همیشه حساسیت‌ برانگیز هستند/ ادامه «نون خ»؟ هنوز معلوم نیست