Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@22:24:32 GMT

هشدار حماس به عربستان سعودی

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۰۳۹۲

هشدار حماس به عربستان سعودی

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که بازداشت فلسطینیان در عربستان به وجهه این کشور آسیب وارد می‌کند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، «صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس سه‌شنبه شب در واکنش به بازداشت اعضای خود و دیگر فلسطینیان در عربستان گفت که این اقدام اعتبار عربستان را زیر سوال می‌برد و به وجهه آن آسیب می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیدبان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در ششم دسامبر گذشته بیانیه‌ای صادر و در آن اعلام کرد که عربستان سعودی حدود ۶۰ فلسطینی را تحت بازداشت اجباری قرار داده، اموال آنها را صادر کرده و اجازه نمی‌دهد با خانواده یا وکیلشان تماس داشته باشند.

 العاروری در بخش دیگری از اظهاراتش به «معامله قرن» اشاره کرد و گفت که معامله قرن اکنون در بدترین شرایط خود به سر می‌برد و سرانجام آن شکست خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری عربی21، وی تصریح کرد، جنبش حماس در زمینه نظامی و فنی کمک زیادی به گروه‌های مقاومت فلسطین کرده است.

عضو ارشد جنبش حماس سه‌شنبه شب در گفت‌گوی تلویزیونی با شبکه ماهواره‌ای «الاقصی» گفت که شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری قانونی نیست. العاروی افزود:«نتانیاهو و ترامپ بهای جنایات خود در حق ملت فلسطین را خواهند پرداخت».

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا دوشنبه گذشته در حمایت از عملیات شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری گفت که واشنگتن سیاستش در قبال شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را تغییر داده و اعلام می‌دارد که این شهرک‌سازی‌ها «به خودی خود» نقض قوانین بین‌المللی به شمار نمی‌روند.

این تصمیم آمریکا که ادامه تصمیمات دولت کنونی این کشور در حمایت هرچه بیشتر از رژیم صهیونیستی است، با محکومیت و واکنش جهانی روبرو شده است. در همین راستا، مقاومت لبنان روز سه‌شنبه بیانیه‌ای صادر کرد و در آن مواضع آمریکا درباره شهرک‌سازی را «غیر قابل قبول» و «غیر قانونی» برشمرد.

جنبش مقاومت لبنان در بیانیه خود اظهارات مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در مشروعیت بخشی به شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: هشدار درباره خطرات استفاده از پهپادها برای حمله به اهداف نظامی و غیرنظامی در منطقه خلیج‌ فارس بن سلمان با گریفیتس دیدار و گفتگو کرد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عربستان سعودی جنبش حماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۰۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: آمریکا شریک جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که دولت آمریکا به رهبری بایدن، شریک جنایت‌های رژیم صهیونیستی است.

وی گفت: دولت آمریکا به رهبری بایدن، حقوق فردی و حق آزادی بیان را نقض و دانشجویان و اعضای هیأت علمی را به دلیل مخالفت با نسل‌کُشی فلسطینیان در نوار غزه به دست رژیم نئونازی صهیونیستی، بازداشت می‌کند.

وی افزود که دولت بایدن در جنگ وحشیانه علیه ملت فلسطین شریک است. بایدن نمی‌خواهد بپذیرد با افکار عمومی آمریکایی مواجه است که ماهیت رژیم نئونازی صهیونیستی را کشف و از ارزش‌های انسانی حمایت کرده و در طرف درست تاریخ ایستاده‌است.

الرشق تصریح کرد: دانشجویان امروز رهبران آینده هستند و سرکوب آن‌ها به این معناست که دولت بایدن دیر یا زود تاوان سنگینی به خاطر آن در انتخابات خواهد پرداخت.

بر اساس این گزارش، مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) در پاسخ به چندین دهه جنایات رژیم صهیونیستی عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل انجام دادند و این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، بطور وحشیانه اقدام به بمباران این منطقه تحت محاصره کرد و پس از مدتی، حملات زمینی خود را آغاز کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی از همان آغاز هدف اصلی خود از جنگ علیه نوار غزه را بازگرداندن اسیران صهیونیستِ در نزد مقاومت و نابودی جنبش حماس اعلام کرد اما در نهایت، بعد از ۴۸ روز مجبور شد که به آتش بس موقت تن داده و از راه مذاکره با همین جنبش حماس تعدادی از اسرای خود را در مقابل اسرای فلسطینی آزاد کند.

رژیم صهیونیستی سپس با آغاز مجدد جنگ علیه غزه اعلام کرد که هدف از این اقدام فشار بر جنبش حماس برای آزادی سایر اسیران صهیونیست و نابودی کردن این جنبش است اما جنبش حماس نیز در مقابل اعلام کرد که تا زمانی که یک آتش بس دائمی و پایدار برقرار نشود، اسیران صهیونیست آزاد نخواهند شد و آزادی آنها نیز از طریق تبادل با اسیران فلسطینی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیرو‌های مقاومت
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیروهای مقاومت
  • حماس: آمریکا شریک جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها است
  • حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد
  • حماس: تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • شمار نظامیان کشته شده اسرائیل در جنگ غزه به 606 نفر رسید
  • هشدار قاهره درباره یورش زمینی رژیم صهیونیستی به رفح
  • شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی در غزه
  • شهیدی که مغز متفکر مقاومت فلسطین بود