Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از wiki How، وقتی دمای هوا خیلی پایین می‌آید، زندگی و کار کردن می‌تواند آزاردهنده و سخت شود. با به‌کارگیری ترفندهایی که در ادامه می‌آید، می‌توانید با وجود سرمای هوا، همچنان گرم بمانید.

۱- زیرپوش بپوشید

پوشیدن زیرپوش یکی از راه‌های آسان گرم ماندن است بدون این‌که کار زیادی انجام دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرپوش‌ می‌تواند شما را مدت زیادی گرم نگه دارد. لباس‌های زیر یا زیرپوش‌های رایج شامل جوراب‌شلواری، انواع ساق پا و دست، زیرپوش‌های تی‌شرتی و شلوار زیرهای بلند است.

هنگام پوشیدن این نوع لباس‌ها به این نکته توجه کنید که اگر به عنوان مثال در دفتر کارتان که دمای مطلوبی دارد مدتی بمانید، شرایط آزاردهنده خواهد شد.

۲- بارانی یا کاپشن ضد آب بپوشید

در فصول پاییز و زمستان که شاهد بارش برف و باران هستید، پوشیدن لباس ضد آب کاملا ضروری است. اگر آب داخل لباستان نفوذ کند، بیشتر سردتان شود.

زمانی که کت می‌خرید، دنبال جنسی باشید که بسیار گرم و ضد آب باشد. 

۳- لباس محافظ گرما بپوشید

صرف نظر از خشک ماندن، مسلما برای گرم ماندن بهتر است لباس‌هایتان مثل عایق عمل کند. احتمالا در مورد پشم گوسفند شنیده‌اید، اما این جنس پارچه برای همه مناسب نیست. اگر می‌توانید جنس پشمی بپوشید. یکی از بهترین عایق‌های گرما به حساب می‌آید. این جنس حتی اگر گران باشد، انتخاب خوبی است.

۴- از سر و دست‌های خود محافظت کنید

این حرف که شما ایکس درصد از گرمای بدنتان را از طریق سر خود یا پای خود و یا هر بخش دیگری از دست می‌دهید پای علمی دقیقی ندارد؛ اما به هر حال نپوشاندن این نواحی، گرم ماندن را برایتان سخت می‌کند. زمانی که بیرون هستید سعی کنید سر، دست‌ها و پاهایتان را با شال و کلاه و دستکش و جوراب‌های ضخیم و چکمه بپوشانید.

بهتر است زیر لباستان دو لایه لباس زیر یا شلوار بپوشید. مسلما با این پوشش چندان رو مد نخواهید بود، اما گرم خواهید ماند. این‌که کلاه و دستکشتان ضد آب باشد، نکته مهمی است، چون دقیقا خیس یا سرد شدن را ابتدا در این نواحی‌ احساس می‌کنید.

۵- از خودتان در برابر سرما محافظت کنید

تا جایی که می‌توانید از قرار گرفتن در معرض باران، برف، چاله‌های آب، یخ و باد دور بمانید. این عوامل بسیار در سرد شدنتان تاثیرگذارند.

از بین ساختمان‌ها سریع حرکت کنید، اگر امکان دارد از ماشین استفاده کنید و اگر پیاده هستید سعی کنید زیر یک سایبان راه بروید.

۶- وسایل گرم‌کننده همراهتان داشته باشید

اگر فکر می‌کنید احتیاج به گرم شدن پیدا خواهید کرد، می‌توانید منبع گرمای کوچکی با خودتان همراه داشته باشید. مثلا می‌توانید وسایل کوچکی مانند گرمکن‌های دستی قابل استفاده مجدد را در جیبتان قرار دهید. این وسایل برای زمان‌هایی که دستکش به اندازه کافی گرمتان نمی‌کند، کمک‌کننده هستند. حتی اگر نتوانستید گرمکن دستی‌ با قیمت مناسب پیدا کنید، می‌توانید خودتان آن را بسازید. سایت‌های زیادی آموزش ساخت این گرمکن‌ها را دارند و می‌توانید خودتان با مواد اولیه خوب آنها را بسازید.

۷- لباس‌های سایز مناسب و ترجیحا کمی گشاد بپوشید

مسلما می‌خواهید خوش‌تیپ به نظر برسید، اما این‌که اسکیموها آن کت‌های بزرگ و شلوارهای آزاد را می‌پوشند دلیل دارد. زمانی که لباستان خیلی چسبان و تنگ است، نمی‌تواند خیلی گرم و راحت نگه‌تان دارد. پوشیدن لباس گرم آزاد باعث می‌شود یک لایه محافظ از هوای گرم بین پوست و محیط شما در طرف دیگر پارچه به وجود بیاید.

۸- تحرک داشته باشید

اگر لباس‌هایتان نمی‌توانند گرمتان کنند، کاری کنید خود بدنتان گرما تولید کند. تحرک داشتن باعث سوزاندن انرژی در بدنتان و تولید گرما می‌شود.

۹- لایه‌لایه لباس بپوشید تا بتوانید خودتان را با محیط‌های مختلف منطبق کنید

اساسی‌ترین کاری که می‌توانید هم برای گرم ماندن در خیابان و هم داخل خانه یا محل کار انجام دهید، این است که لایه‌لایه لباس بپوشید. افرادی که در مناطق سردسیر مثل آلاسکا و نروژ زندگی کرده‌اند همیشه می‌گویند: لایه‌لایه لباس بپوشید. با این روش در طول روز که بدنتان باید با هوای سرد بیرون منطبق شود، لباس مناسبی به تن خواهید داشت و در عین حال نیز زمانی که به محل کار گرم و نرمتان می‌رسید می‌توانید لباس‌هایتان را دربیاورید و با دمای هوای دفتر کارتان منطبق شوید.

برای لایه‌لایه پوشیدن می‌توانید از جوراب‌شلواری، شلوار جین، پیراهن آستین‌بلند، پیراهن دکمه‌دار تا بالا، ژاکت و کت استفاده کنید. با استفاده از این لباس‌ها یا ترکیبی از این‌ها می‌توانید داخل یک کلاس درس گرم، یک دفتر خنک، یک مغازه با دمای معمولی یا دمای منجمدکننده بیرون احساس راحتی داشته باشید. کد خبر 463692 برچسب‌ها زمستان لباس و پوشاک مهارت‌های زندگی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: زمستان لباس و پوشاک مهارت های زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۰۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راکد ماندن ۱۰ ساله ساخت استخر شنای سرپوشیده آموزش و پرورش بردسکن

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر آموزش و پرورش بردسکن گفت: این طرح در  حد فنداسیون اجرا و اسکلت آن نیز حمل  شد ولی هنوز نصب نشده است و ده سال پیش برای اجرای آن یک و نیم میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

علی اکبر چراغیان افزود :  این طرح  با توجه به جمعیت بیش از ۱۷ هزار نفری دانش آموزی بردسکن یکی از ضروریات است و در این رابطه پیگیری‌هایی از طریق نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مکاتباتی با اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس صورت گرفته است که امیدواریم در اعتبارات امسال این طرح در ردیف طرحهای کددار قرار بگیرد.

چراغیان افزود برای تکمیل این طرح حداقل بیش از ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که امیدوارم در سال جاری با مشارکت دولت و خیران در یک اقدام جهادی با تخصیص اعتبارات لازم شاهد عملیات اجرایی مجدد این طرح باشیم.

دیگر خبرها

  • راکد ماندن ۱۰ ساله ساخت استخر شنای سرپوشیده آموزش و پرورش بردسکن
  • نارضایتی شهروندان تهرانی از لایه روبی نشدن مسیل رودبار + فیلم
  • ۴ گزینه اصلی هدایت بارسلونا
  • رنگین کمانی زیبا با قدمت ۱۵ میلیون سال در شمال شرقی تبریز + فیلم
  • جواد خیابانی در لباسی متفاوت!
  • ستاره بایرن: به جدایی فکر هم نمی‌کنم
  • یک ترفند نانویی برای افزایش ظرفیت باتری‌ها
  • راهنمای جامع خرید کابل برق
  • ترفند نانویی که می‌تواند ظرفیت باتری‌ها را افزایش دهد
  • زنده ماندن در گرو شکست طلسمی به نام عطایی