Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@22:27:35 GMT

چگونه ازیخ زدن کنتورآب جلوگیری کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۰۴۹۶

کاهش دما و موج سرما در کشور ضرورت رسیدگی به کنتورهای آب را دو چندان کرده و مشترکان باید نکاتی را در راستای جلوگیری از یخ زدن این کنتورها و ترکیدگی انشعاب آب، انجام دهند. ناطقان: از ابتدای هفته جاری شاهد آغاز بارش برف و باران و کاهش دما در نقاط مختلف کشور بودیم که ممکن است باعث یخ زدگی کنتورهای آب و در نهایت قطع شدن آب مشترکان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا  با قراردادن پشم‌شیشه، گونی کنفی و پوشال در محفظه کنتور و عایق‌کردن لوله‌های سطحی می‌توان از یخ‌زدگی انشعاب و کنتور تا حدود زیادی جلوگیری کرد.

مشترکان باید در صورت مشاهده یخ‌زدگی از حرارت دادن مستقیم و یا ریختن آب جوش روی کنتور و یا شبکه آب داخل ساختمان و یا بر افروختن آتش در مجاورت تاسیسات آبی خودداری کنند. در صورت بروز مشکل یخ‌زدگی با سامانه اطلاع‌رسانی ۱۲۲ شرکت آب و فاضلاب استان تهران تماس بگیرند تا گروه‌های عملیاتی در سریع‌ترین زمان ممکن در محل حاضر شوند.

گروه‌های عملیاتی آبفای استان تهران با استفاده از تجهیزات کامل همچون دستگاه یخ‌زدای انشعاب آب، آمادگی کاملی برای رسیدگی به مشکلات احتمالی دارند. دستگاه‌های یخ‌زدا با استفاده از مخزن آب، دمای آب داخل لوله را به میزان مورد نیاز افزایش می‌دهند و پس از آن با استفاده از خط اصلی، آب گرم به داخل کنتور و یا شیر انشعاب فرستاده می‌شود تا یخ موجود در لوله و کنتور بدون آسیب‌زدن به آنها آب شود.

در تهران در خانه‌هایی که جهت شمالی دارند به دلیل افزایش دمای هوا احتمال یخ زدگی کنتور بیش‌تر است و باید کنتور را با پوشال و پارچه بپوشانند تا گرم شود.

کهنه و نو بودن منازل مسکونی هیچ ربطی به یخ‌زدگی کنتورهای آب ندارد. جنس لوله‌های آب به گونه‌ای است که یخ نمی‌زند و فقط حوضچه نگهداری کنتور به دلیل وجود رطوبت یخ می‌زند. طبق آیین‌نامه اگر مشترکان از تاسیسات آب نگهداری نکنند در صورت بروز مشکل باید خسارت را پرداخت کنند. منبع: ایسنا برچسب ها: یخ زدن ، کنتور آب ، سرما

منبع: ناطقان

کلیدواژه: یخ زدن کنتور آب سرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۰۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ۵۳ درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند

      به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در استان واجد شرایط هوشمندسازی هستند که تاکنون ۸۸۲ فقره از این تعداد به کنتور هوشمند مجهز شده و ۷۶۳ حلقه چاه صنایع هنوز به کنتور هوشمند مجهز نشده اند.     محمد علی نعمت‌نژاد افزود: طبق مصوبه کمیته تخصصی کارگروه ملی سازگاری با کم آبی مقرر شده چاه های آب تمام صنایع استان خراسان رضوی تا پایان مهر امسال به کنتور هوشمند تجهیز شوند.     مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی ادامه داد: طبق این مصوبه، صنایع متخلف با قطع برق روبرو خواهند شد.   نعمت نژاد گفت: ۹۶ درصد چاه‌های کشاورزی در استان خراسان رضوی نیز برای جلوگیری از برداشت بی‌رویه و غیر اصولی آب از منابع زیرزمینی، به کنتور هوشمند مجهز شده است.   او افزود: فرو نشست زمین از تبعات برداشت غیر اصولی آب از منابع زیرزمینی است و طبق برآوردهای انجام شده، نرخ فرو نشست زمین در بخش مرکزی دشت مشهد بین ۱۵ تا ۱۷ سانتی‌متر در سال است، درحالیکه که ۵۰ درصد جمعیت استان در همین بخش ساکن هستند.   مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: عمده فشار برنامه‌های کنترل و مدیریت مصرف آب و تعادل آبخوان بر روی بخش کشاورزی است، بخش‌های شرب و صنعت نیز باید نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.   خراسان رضوی هفت درصد گستره کشور را داراست که ۷۶ درصد آن خشک و بقیه دارای اقلیم نیمه خشک است، ۳۷ حوضه آبریز در خراسان رضوی وجود دارد که به دلیل برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی، این آبخوانها دچار افت شدید شده و ۳۴ محدوده از ۳۷ محدوده در حالت ممنوعه و ممنوعه بحرانی قرار دارد.

دیگر خبرها

  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • احتمال پس‌زدگی روان آب‌ها از شبکه فاضلاب خانگی یزد
  • ۳۲۰۰ کنتور هوشمند روی چاه‌های آب در کرمانشاه نصب‌ شد
  • ذوق‌زدگی رژیم صهیونیستی از تصویب بسته کمکی در سنای آمریکا
  • شناسایی بیش از ۴ هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان
  • ۳۳۱۶ هزار فقره انشعاب جدید فاضلاب در استان مرکزی واگذار شد
  • افزایش ۶۷ درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان
  • جمع آوری بیش از ١١ هزار انشعاب غیر مجاز آب در اهواز
  • قطع گاز در رشت و خمام