Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شبکه تلویزیونی "آی ۲۴" رژیم صهیونیستی، این جلسه با هدف توافق بر سر تشکیل کابینه ائتلافی با حضور دو حزب کنست؛ یعنی "لیکود" و آبی و سفید که بیشترین کرسی‌های پارلمان رژیم صهیونیستی را کسب کردند، برگزار شد که بدون نتیجه‌ به پایان رسید.

این نشست تنها ساعاتی پیش از پایان مهلت ۲۸ روزه " رووین ریولین" رئیس رژیم صهیونیستی به گانتس برای تشکیل کابینه صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر حزب آبی وسفید اول آبان ماه و پس از شکست دوباره نتانیاهو در تشکیل کابینه، از سوی ریولین" مأمور تشکیل کابینه شد.

در این جلسه یک ساعت و ۳۰ دقیقه‌ای که در دفتر نتانیاهو در قدس برگزار شد، هیچ یک از رؤسای احزاب لیکود و آبی و سفید نتوانستند بیانیه‌ مشترکی در اختیار رسانه‌ها قرار دهند.

این رسانه صهیونیستی تصریح کرد، "یائیر لاپید" رهبر حزب "یش آتید" (آینده‌ای هست)، موشه یعلون" رئیس حزب "تلم"  و "گابی اشکنازی" رئیس ستاد مشترک اسبق رژیم صهیونیستی که با گانتس ائتلاف احزاب "آبی و سفید" را تشکیل داده‌اند حاضر به پیوستن به دولت ائتلافی به ریاست نتانیاهو نشدند.

نتانیاهو در پایان دیدار با گانتس گفت: این آخرین فرصت برای اتخاذ یک تصمیم تاریخی بود، تصمیمی که پیامدهای آن امنیت اسرائیل و آینده آن را تحت‌الشعاع قرار می‌داد، اما متأسفانه امروز دریافتم که در جلسه با گانتس وی پیشنهاد ریولین را رد می‌کند و به بطور عمد خواسته اسرائیلی‌ها برای تشکیل یک دولت وحدت ملی جامع را نمی‌پذیرد.

نتانیاهو ادامه داد: گانتس به دنبال آن است که یک دولت اقلیت با حمایت فهرست مشترک احزاب عرب تشکیل دهد، فردا در دیدار با "لیبرمن" تلاش خواهم کرد تا مانع انتخابات غیر ضروری یا کابینه‌ای شوم که اسرائیل را تهدید می‌کند.

نتانیاهو  شنبه‌شب با انتقاد از گانتس" رهبر حزب آبی و سفید برای تشکیل کابینه با ائتلاف مشترک احزاب عرب گفت که این اقدام فاجعه‌ بارتر از برگزاری سومین انتخابات زود هنگام است.

گانتس نیز در نخستین اظهار نظر پس از پایان دیدار با نتانیاهو گفت: در جلسه امروز، اظهاراتم را بار دیگر تکرار کردم، سخنانی که از همان آغاز ورود به صحنه سیاسی، آنها را مطرح کرده‌ام و آن این است که اسرائیل نیازمند یک دولت لیبرال است که از دو حزب کنست تشکیل شود که بیشترین کرسی‌ را به دست آورده‌اند.

رهبر ائتلاف احزاب آبی و سفید گفت: برگزاری سومین انتخابات زودهنگام بسیار ناخوشایند است، اما ما هرگز از ارزش‌ها و اصول خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد و تا جایی که بتوانیم برای تشکیل دولت در زمان باقی مانده تلاش خواهیم کرد.

آخرین مهلت گانتس برای همراه کردن دیگر احزاب کنست برای تشکیل کابینه ائتلافی امروز (چهارشنبه) به پایان می‌رسد و پس از آن بار دیگر مأموریت تشکیل کابینه به رئیس رژیم صهیونیستی ارجاع داده می‌شود.

در صورت شکست گانتس، روز پنجشنبه مرحله سوم تشکیل کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی ۲۱ روز دیگر ادامه خواهد یافت.

در این مرحله مأموریت تشکیل کابینه به هریک از اعضای ۱۲۰ نفره کنست رژیم صهیونستی اعطا می‌شود و در صورتی که هر حزبی موفق شود رای ۶۱ نفر از اعضای کنست را با خود همراه کند، کابینه ائتلافی را تشکیل خواهد داد.

 و در صورتی که در بازه زمانی ۲۱ روزه، هیچ یک از احزاب موفق به تشکیل کابینه نشوند، کنست منحل و سومین انتخابات زود هنگام در سال جاری میلادی در سرزمین‌های اشغالی برگزار می‌شود.

در بیست و دومین انتخابات کنست که ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) برگزار شد، ائتلاف "آبی و سفید" به رهبری گانتس، ۳۳ کرسی را کسب کرد و حزب لیکود تنها توانست، ۳۲ کرسی را به دست آورد.

برچسب‌ها انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی بنی گانتس بنیامین نتانیاهو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی بنی گانتس بنیامین نتانیاهو انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی بنی گانتس بنیامین نتانیاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۰۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو سابق کنست: نیروهای رضوان با ضربات مهلک ارتش ما را فرسوده‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب،، منابع صهیونیست با اشاره به ضربه های کوبنده رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان به اشغالگران در شمال فلسطین به فرسوده شدن ارتش این رژیم در برابر رزمندگان حزب الله اذعان کردند.

شارون روفا عوفر عضو سابق کنست رژیم صهیونیستی گفت: نیروهای رضوان حزب الله با ضربات مهلک خود، اسرائیل را فرسوده کرده اند.

وی افزود: ما شمال را از دست داده ایم و دهها هزار نفر بیش از نصف سال است که آواره شده اند.

در بیانیه حزب الله لبنان اعلام شد: زیانهایی که حزب الله به ما وارد کرده است ۶ برابر بیشتر از جنگ با لبنان (جنگ ۳۳ روزه) است.

گفتنی است که با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان در جهت سرگرم کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در همین ارتباط، رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اذعان کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 6083631

دیگر خبرها

  • بحران در کابینه تل‌آویو؛ ادامه اختلافات بر سر تبادل اسرا
  • جمهوری اسلامی آمادگی مقابله با هرگونه تهدید از جانب رژیم صهیونیستی را دارد
  • نتانیاهو، گالانت را به افشای اطلاعات حساس متهم کرد
  • نتانیاهو از برگزاری جلسه کابینه جنگ جلوگیری کرد
  • ممانعت نتانیاهو از برگزاری جلسه کابینه جنگ برای بررسی اهداف جنگ
  • گانتس: هنوز اهداف جنگ خود را محقق نکرده‌ایم
  • لاپید: سیاست‌های کابینه نتانیاهو بیش از همه، به ارتش آسیب می‌زند
  • عضو سابق کنست: نیروهای رضوان با ضربات مهلک ارتش ما را فرسوده‌اند
  • شیاطین به جان هم افتادند
  • هاآرتص: کابینه نتانیاهو فاقد راهبرد مشخص برای مدیریت جنگ غزه است