مشاهده اخبار داغ روز

رضا گمینی با انتقاد از سی‌وششمین جشنواره فیلم کوتاه تأکید کرد در جشنواره‌های ایرانی از فیلم‌هایی حمایت می‌شود که فرمول و فضایی تکراری را دنبال می‌کنند.

رضا گمینی کارگردان فیلم کوتاه «زوزه مرد» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: در همه جای دنیا رویه‌ای وجود دارد که در زمان مشخصی نامزدهای جشنواره در بخش‌های مختلف معرفی می‌شوند ولی در جشنواره فیلم کوتاه این رویه رعایت نمی‌شود و می‌بینیم حتی در اعلام راه‌یافتگان به جشنواره هم زمانی که مشخص شده است رعایت نمی‌شود و مسئولان جشنواره با تأخیر راه‌یافتگان را به گونه‌ای که هیچ خبری به افراد داده نمی‌شود، اعلام می‌کنند.

گمینی خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار در جشنواره بلیت‌فروشی اتفاق افتاد که تا حدی نگران‌کننده بود ممکن است استقبال خوب نباشد اما طبق آماری که من دارم فکر می‌کنم 15 هزار بلیت فروخته شده است و با این حال جو جشنواره در این دوره بسیار آرام‌تر از سال‌های قبل بود، به طوری که اکثر افراد تصور می‌کردند امسال استقبال کمتری صورت گرفته اما اینگونه نبود و فکر می‌کنم نظم جشنواره بیشتر بوده و این نظم جلوی همهمه و بلبشو را گرفت.

این کارگردان تصریح کرد: اما این نظم در روزهای پایانی جشنواره از بین رفت و دیدیم که تا آخرین دقایق ما اطلاعی از نامزدها نداشتیم در حالیکه در جشنواره‌های دیگر اینگونه نیست. جشنواره فیلم کوتاه تهران اشکالات بسیاری دارد، یکی از این اشکالات نبود جایزه بهترین بازیگر است. عدم اطلاع‌رسانی درباره نامزدها وضعیت را برای نامزدها بسیار سخت می‌کند و به خصوص دوستانی که از شهرستان آمده‌اند نمی‌دانند که باید در تهران بمانند یا خیر. شاید یکی از دلایل عدم اطلاع‌رسانی درباره نامزدهای جشنواره، حاشیه‌سازی و گلایه‌هایی است که اتفاق می‌افتد چرا که در زمان اعلام راه‌یافتگان به جشنواره افراد بسیاری که فیلم‌شان انتخاب نشده بود با حضور در مقابل ساختمان انجمن سینما جوان به انتخاب‌ها اعتراض کرده بودند. این مشکل را می‌توان درک کرد اما حل آن چندان پیچیده نیست.

او افزود: امسال تعداد فیلم‌ها کمتر شد و قطعاً این اتفاق یکی از نکات مثبت جشنواره امسال به حساب می‌آید. تعداد فیلم‌ها بسیار منطقی‌تر از سال‌های قبل است، سال گذشته 120 فیلم در جشنواره حضور داشت که این تعداد فکر می‌کنم حاصل یک لج و لجبازی بود و امسال خوشبختانه با این معضل روبرو نبودیم. من با برخی از اعضای هیأت انتخاب ارتباط داشتم و این دوستان به من می‌گفتند پس از انتخاب فیلم‌های راه یافته انجمن به ما اعتراض کرد که چرا برخی فیلم‌ها حضور ندارند و همان فیلم‌ها هم به جشنواره راه پیدا کردند و این فیلم‌های راه‌یافته واقعاً آثاری ضعیف بودند که البته امسال نیز آثار ضعیف در بین فیلم‌ها دیده می‌شوند.

گمینی در ادامه اظهار داشت: تهیه‌کننده فیلم «زوزه مرد» پویان صدقی است و ارتباطی با انجمن سینمای کوتاه ندارد و این خود یک مشکل بزرگ است چرا که جشنواره فیلم کوتاه به فیلم‌هایی که انجمن سینمای جوان ساخته اهمیت بیشتری می‌دهد.

این کارگردان خاطرنشان کرد: اولین فیلمی که ساختم «اندورفین» نام دارد. فیلمنامه این اثر را برای حمایت به انجمن سینمای فرستادم و قرار شد که برای حمایت یا عدم حمایت به من اطلاع دهند که این اتفاق طول کشید و من با سرمایه شخصی که حدود 18 میلیون تومان در سال 2013 شد، ساختم که در جشنواره‌های مختلف توانستم جوایز متعددی کسب کنم. در جشنواره لوکارنو این فیلم پذیرفته شد و جایزه ویژه هیأت داوران را دریافت کردم و در یک بازه چند ماهه حدود 75 حضور بین‌المللی موفق داشتم که پس از چند ماه به ایران آمدم و از انجمن به من خبر رسید که این فیلمنامه ضعیف است و انجمن سرمایه‌گذاری نخواهد کرد.

او افزود: انجمن امروز وضعیت رخوت‌گرفته‌ای دارد که ناشی از افرادی است که در آنجا مسئولیت دارند و عقبه هنری‌شان بسیار کم است یا اصلاً عقبه هنری ندارند و من به همین دلیل فعالیت‌های خود را از این جشنواره جدا کردم. کاوه مظاهری با فیلم سینمایی «روتوش» در کمتر جشنواره‌ای بود که حضور داشته و دست خالی جشنواره را ترک کرده باشد اما از جشنواره فیلم کوتاه تهران جایزه نگرفت. علی عسگری عضو آکادمی اسکار است اما فیلمش حتی در جشنواره فیلم کوتاه نامزد هم نشد در حالیکه فیلمش در بخش اصلی جشنواره کن حضور داشت. بهزاد آزادی با فیلم «موقت» در جشنواره فیلم بوسان جایزه گرفت اما در جشنواره فیلم کوتاه راه پیدا نکرد.

گمینی خاطرنشان کرد: از لحاظ آکادمیک فیلم کوتاه خود یک مدیوم مستقل است که قصه و ساختار خاص خود را دارد اما همه ما با دیدن فیلم‌های سینمایی بلند به سینما علاقه‌مند شده‌ایم به همین دلیل فیلم کوتاه را جایی برای معرفی خودم می‌دانم. برای من فیلم کوتاه این مفهوم را دارد که قصه‌هایی را روایت می‌کنم که دوست دارم اما شاید این قصه‌ها بتوانند پتانسیل بلند شدن داشته باشند. «زوزه مرد» یکی از همین قصه‌هاست که پتانسیل بلند شدن را دارد ولی در نهایت می‌بینیم دوستانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند و فیلم کوتاه می‌سازند فیلم‌های کوتاه‌شان را برای فراهم شدن امکان ساخت فیلم بلندشان به عنوان رزومه استفاده می‌کنند.

کارگردان فیلم کوتاه «زوزه مرد» اظهار داشت: یکی از ضعف‌هایی که در سینمای کوتاه امروزمان می‌بینیم نشأت گرفته از داوری‌ها است. ما می‌بینیم داورها در جشنواره‌های مختلف فیلم‌هایی را انتخاب می‌کنند که معمولاً از ساختاری مشخص که سال‌های گذشته نیز از آنها استقبال می‌شده حمایت می‌کنند. فیلم‌هایی که در داوری جشنواره‌‌ها انتخاب می‌شوند معمولاً شبیه به فیلم‌های بلند هستند و به همین دلیل می‌بینیم که فیلم‌های کوتاه ما نیز تحت تأثیر فیلم‌های سینمایی بلند هستند. این وضعیت تنها از طرف فیلمسازان شکل نگرفته و بیش از هر چیز جشنواره‌ها و داورها با شکل حمایتشان این وضعیت را به وجود آورده‌اند.

او افزود: وقتی فیلمی متفاوت در فضایی متفاوت با قصه‌ای جدید تعریف می‌کنید و مجبور به خلق فرمولی جدید هستید ریسک زیادی را به جان خریده‌اید و قطعاً در کارتان خلاقیت داشته‌اید اما متأسفانه این خلاقیت و خلق فرمول جدید در سینمای ما از سوی جشنواره‌ها، منتقدان و مخاطبان درک نمی‌شود و همه به سراغ همان فرمول‌های قبلی می‌روند. چنین وضعیتی قطعاً باعث می‌شود که ما 10 سال بعد هم به همین شکل فیلم بسازیم و در نهایت فیلم‌های شبیه به هم زیادی داریم.

این کارگردان در ادامه درباره شکل‌گیری ایده فیلم کوتاه «زوزه مرد» گفت: «زوزه مرد» از یک ایده فانتزی به ذهن من رسید، من یک بار شب در ساحل نشسته بودم و به دریا نگاه می‌کردم که چنین تصوری در ذهن من شکل گرفت که موجوداتی از درون دریا اگر به ما حمله کنند چه اتفاقی رخ می‌دهد. این ذهنیت و این تخیل باعث شد که ایده «زوزه مرد» در ذهن من شکل بگیرد. در این فیلم پدیده‌ای به نام زوزه مرد با فریاد و جیغ به افراد حمله کرده، هر کس که گوشش را نگیرد قطعاً کشته می‌شود. «زوزه مرد» پدیده‌ای است که کودکان را می‌دزدد و آنها را شبیه خود می‌کند.

گمینی خاطرنشان کرد: علاقه‌مند شدن به سینما برای ما در دهه 80 اتفاق افتاد و نسل من به شدت تحت تأثیر هالیوود و سینمای اروپاست، ما هیچ خوراکی نداشتیم و به سینمای خارج از ایران پناه بردیم پس طبیعی است که تحت تأثیر سینمای اروپا و هالیوود باشیم. 

او افزود: زوزه مرد موجودی است که واژه ندارد، او فریاد می‌کشد و فریادش فریادی نابودگر است. دزدیدن بچه‌ها توسط زوزه مرد بسیار شبیه به رفتاری است که گروه‌های تندرو در دنیا دارند، مثل داعش که وقتی به جایی حمله می‌کنند کودکان را به شکلی که در ذهن دارند تربیت می‌کنند، آنها واژه ندارند و بی‌منطق و رادیکال رفتار می‌کنند، به شکلی که فقط به اهداف خود فکر می‌کنند، به شکلی که به بشر حمله کرده و نابودش می‌کنند. زوزه مرد می‌تواند استعاره‌ای از این وضعیت باشد. نقش اصلی فیلم محمد کتابی دارد که قطعاً من ارجاعاتی به این شخصیت دارم و وقتی همه به جزیره پناه می‌برند دختری همراه محمد است که بچه‌ای با خود دارد و در اولین دیالوگ فیلم محمد نام او را می‌پرسد که او «میم» معرفی می‌شود و میم همان مریم است، آنها وقتی به ساحل می‌رسند ابراهیم به عنوان شخصی که آنها را به ساحل رسانده معرفی می‌شود. در این فیلم با مجموعه‌ای از ارجاعات سمبلیک مواجه هستیم که از فیلم بیرون نمی‌زنند و آنقدر این فضا به خوبی شکل گرفته که اکثر افراد ممکن است اصلاً این ارجاعات را متوجه نمی‌شوند. در نهایت تصویری از نقطه نگاه محمد داریم که می‌میرد و افراد کتابی که همراه او بود را کنار او می‌گذارند و در حقیقت تأکید به بیگانگی با واژه در نسل امروز را می‌‍بینیم.

این کارگردان اظهار داشت: امروز همه ما از طریق چت در فضای مجازی با هم ارتباط برقرار می‌کنیم، ما در سکوت به هم پیام می‌دهیم و عملاً دیالوگ از بین رفته، واژه‌ها نابود شده‌اند و ما از هم دورتر شده‌ایم. امسال در جشنواره کوتاه تهران از هر 10 فیلم 5 فیلم دیده می‌شود که کاراکترها با هم حرف نمی‌زنند و کاملاً مسأله‌ای که می‌گویم را به وضوح می‌بینید. واژه تمایز انسان با موجودات دیگر است و واژه که محصولش ارتباط و همکاری است تمدن را شکل داده که اگر ما واژه را از بین ببریم قطعاً نشانی از تمدن در بین ما باقی نمی‌ماند و به عقیده من آخرالزمان زمانی است که واژه از بین برود.

گمینی با اشاره به اینکه اسامی در فیلم «زوزه مرد» تعمدی انتخاب شده‌اند، گفت: من برای رسیدن به این مضامین و قصه‌ها در خودم کنکاش کردم، من همانطور که گفتم این ایده در یک شب کنار ساحل به ذهنم رسید و بعد با کنکاش در وجود خودم چنین قصه و مضمونی را در این فیلم دنبال کردم. «زوزه مرد» قصه‌اش در یک فیلم کوتاه به پایان می‌رسد اما پتانسیل تبدیل به یک فیلم بلند شدن را نیز دارد. ساخت فیلمی با موضوع و ایده «زوزه مرد» در سینمای امروز با ریسک بالایی همراه است و فکر می‌کنم جامعه ما فعلاً آمادگی پذیرش قصه‌ای ایرانی با این موضوع را ندارد. در سال‌های اخیر سینمایمان فیلم‌های معدودی را می‌بینیم که فرمت متفاوتی داشته باشند و امسال برای چنین فیلمی می‌توان «مسخره‌باز» را مثال زد که فیلم عجیبی بود اما معمولاً این فیلم‌ها با اقبال عمومی روبرو نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید: فیلم «نگاه» یک پله تا اسکار ۳ روز دیگر تا آغاز جشنواره فیلم کوتاه رضوی باقی است

خبرنگار: علی ناصری

منبع: خبرگزاری برنا

مطهری لیست اموال خود را اعلام کرد/ یک خانه ۵۷۶ متری؛ یک پژو پارس و...

عکس| اعتراض مردمی در فرانسه، اغتشاش و آشوب در ایران!

وزیر کشور: افزایش قیمت کالاها بخاطر بنزین طبیعی است!+فیلم

عکس| مهناز افشار با تیپ متفاوت در کنار ابی و آرش

سخنرانی جنجالی نماینده دانشجویان مقابل رئیس قوه قضائیه در دانشگاه تهران + صوت

منبع این خبر، وبسایت www.borna.news است و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه این خبر را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ۲۵۸۴۰۵۷۶ را به همراه موضوع به آدرس info@porsyar.com ارسال فرمایید.
با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است.

کلیدواژه: جشنواره فیلم کوتاه فرهنگ و هنر برنا جشنواره نظم

خبر بعدی:

۱۳ ارگان؛ مقصر آلودگی هوای مشهد

علی‌رغم ابلاغ برنامه‌هایی برای کاهش آلودگی هوای مشهد به ۱۳ ارگان، شاهد عملکرد راضی کننده‌ای در این خصوص نیستیم لذا تا اوضاع هوای مشهد از این بحرانی‌تر نشده نیازمند تصمیمات و اقدامات جدی‌تری در این خصوص هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، چند سالی است که کلان‌شهر مشهد با معضلات زیست محیطی فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کند و یکی از این معضلات که گویی قصد حل شدن ندارد، آلودگی هوا است. همه‌ساله تعداد زیادی از شهروندان مشهدی به دلیل بروز مشکلات تنفسی راهی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی می‌شوند و گاهی این مشکلات آن‌قدر حاد می‌شود که منجر به مرگ فرد می‌شود.

با شروع شدن فصل سرما و ایجاد وارونگی هوا در کلان‌شهر مشهد آلودگی هوا در این شهر بیشتر خودنمایی می‌کند به صورتی که اگر سرتان را از پنجره آپارتمان خود بیرون کنید، این آلودگی را به وضوح درک و لمس خواهید کرد که این امر به‌هیچ‌وجه زیبنده شهر مقدس مشهد، که میزبان سالیانه حدود 4 میلیون زائر امام رضا(ع) بوده، نیست.

در همین خصوص رضا اسماعیلی، مدیر مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی شهرداری مشهد اظهار کرد: از ۲۵۶ روز گذشته در سال 98 شاهد۲۰۰ روز سالم، ۲۸ روز هوای پاک، ۲۶ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲ روز ناسالم برای تمامی افراد بوده‌ایم اما در ۲۵۶ روز مشابه سال گذشته شهروندان مشهدی شاهد ۲۹ روز هوای پاک، ۳۰ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۳ روز ناسالم برای تمامی افراد بوده‌اند.

مراجعه ۲۳۷۲ نفر در خراسان رضوی بر اثر آلودگی هوا به اورژانس

از طرف دیگر در روز‌های اخیر با استمرار آلودگی هوا در کلان‌شهر‌های کشور، سازمان اورژانس کشور از مراجعه بیش از ۱۵هزار نفر به مراکز و پایگاه‌های اورژانس کشور خبر داد که از این تعداد ۲۳۷۲نفر در خراسان رضوی بر اثر آلودگی هوا به اورژانس مراجعه کرده‌اند.

تغییر اقلیم و عوامل منطقه‌ای عامل آلودگی هوای مشهد شده است

علیرضا رزم حسینی روز چهارشنبه در پاسخ به سؤالی درباره دلایل آلودگی هوای مشهد اظهار کرد: تغییر اقلیم یکی از عوامل تأثیرگذار در بروز آلودگی‌های اخیر هوا در کشور و این استان است که بسیاری از کشورهای منطقه از جمله ترکیه را نیز با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: بخش دیگر این آلودگی‌ها به خاطر خشک‌سالی‌های پیاپی و ورود ریز گردها به منطقه است که بخشی از آن مربوط به کشورهای همسایه است و توافقاتی با همسایگان برای رفع مشکل ریز گردها در حال انجام است اما در مجموع موضوع آلودگی هوا جنبه منطقه‌ای و بین‌المللی دارد.

وی به اقدامات محلی برای کاهش آلودگی هوا و اثرات آن اشاره و اظهار داشت: اصلاح فعالیت نیروگاه مشهد و تغییر سوخت آن به گاز طبیعی از اقدامات مهم در جهت رفع مشکل آلودگی هوای مشهد است که بسیار مؤثر واقع شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: اکنون سوخت اصلی نیروگاه یاد شده گاز طبیعی است و البته این روند در طول سال نیز جریان دارد و مسئولان نیروگاه حق استفاده از سوخت دیگری به جز گاز طبیعی را ندارند.

وی افزود: از سوی دیگر مجبوریم بر اساس قانون، مدارس را تعطیل کنیم تا با کاهش تردد در سطح شهر، آلاینده‌های هوا کاهش یابد.

هوای کلان‌شهر مشهد با تردد روزانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو بر اثر افزایش حجم آلاینده‌ها و عدم جابه‌جایی هوا، از ششم آذرماه تاکنون در وضعیت آلوده قرار دارد.

اقدامات ناکافی دستگاه‌های اجرایی در مقابله با آلودگی هوا

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی نیز در زمینه کاهش آلودگی هوا از هماهنگی برای افزایش برخورد قانونی پلیس راهور و شهرداری با خودروهای فاقد معاینه فنی، دارای نقص فنی و دودزا خبر داد و گفت: ممنوعیت تردد کامیون‌ها در سطح شهر تا زمان بهبود هوا، استفاده از سوخت مایع در کارخانه‌های تولید سیمان و نیروگاه‌های مشهد از دیگر مصوبات و تصمیمات مهم در این زمینه است.

تورج همتی با بیان اینکه جایگزینی استفاده از گاز در نیروگاه توس مشهد به‌جای مازوت از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در راستای بهبود کیفیت هوای مشهد است افزود: هم‌اکنون این نیروگاه روزانه ۱.۵ میلیون مترمکعب گاز مصرف می‌کند که دستاورد خوبی است.

وی ادامه داد: در جلسات کارگروه کاهش آلودگی هوا برنامه‌های کوتاه، میان‌مدت و بلندمدت برای کلان‌شهر مشهد در راستای کاهش ۵۰ درصدی آلودگی هوا تعیین و به ۱۳ دستگاه عضو کارگروه ابلاغ‌شده است اما گزارش انجام اقدامات در این زمینه راضی کننده نیست.

محمد عرفانی، معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: واقع شدن مشهد در بین دو ارتفاع بینالود و هزار مسجد باعث شده است تا آلودگی ایجاد شده در این کلان باقی بماند و شاهد وارونگی دما در ایام سرد سال باشیم.

وی افزود: پایداری هوا باعث شده تا آلودگی‌های ایجاد شده در مشهد باقی بماند و بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شد که این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی آن مستعد 250 روز اینورژن (وارونگی دمای) هوا در سال است.

عرفانی خاطرنشان کرد: شهرداری مشهد طبق قراردادی که با دانشگاه صنعتی شریف داشته است، بنا شد تا سهم هر یک از عوامل آلوده‌کننده هوای مشهد مشخص شود که این امر باعث می‌شود تا بتوانیم برنامه درستی جهت کاهش آلودگی هوای مشهد اجرایی کنیم و مطالبه گری شهروندان و رسانه‌ها نیز با این اقدام جهت‌دار می‌شود که امیدواریم این مطالعه طی یک ماه آینده تکمیل شود.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط‌زیست یادآور شد: عمده‌ترین عوامل ایجاد کننده آلودگی مشهد، خودروهای سواری، پایانه‌های مسافربری، فرودگاه مشهد، ایستگاه راه‌آهن، نیروگاه‌های اطراف مشهد، حمل‌ونقل شهری و صنایع هستند که باید سهم هر یک از آن‌ها به تفکیک مشخص شود.

کمبودی در خصوص قوانین کاهنده آلودگی هوا نداریم

وی با بیان اینکه 13 اورگان توسط دولت مسئول کاهش آلودگی هوای مشهد شده‌اند، گفت: از طرف دیگر ما قانون هوای پاک را داریم لذا ما از نظر قوانین و بخش‌نامه‌ها برای کاهش آلودگی هوا کمبودی نداریم و ارگان‌ها و دستگاه‌ها موظف به انجام وظایف تعیین شده خود هستند.

70 درصد علت آلودگی مشهد به خاطر خودروها و وسایل نقلیه است

عرفانی خاطرنشان کرد: 70 درصد علت آلودگی مشهد به خاطر خودروها و وسایل نقلیه است لذا موضوع معاینه فنی باید بیش‌ازپیش جدی گرفته شود و طی دو ماه آینده قرار است پلیس با راه‌اندازی سامانه‌ای پلاک خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند را توسط دوربین‌های نظارتی، شناسایی کند و آن‌ها را اعمال قانون کند.

مجازات دو مرکز معاینه فنی به دلیل قصور در نظارت‌ها

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط‌زیست گفت: طی یک سال اخیر دو مرکز معاینه فنی را به دلیل تخلفاتی که داشته‌اند دادگاهی کرده‌ایم که اتفاق جدید و مبارکی بود که با اقدامات محیط‌زیست استان انجام شد ازاین‌رو ما به‌تمامی مراکز معاینه فنی اعلام کرده‌ایم که کوچک‌ترین قصور آن‌ها با اشد مجازات برخورد می‌شود.

وی تأکید شد: موضوع آلودگی هوای مشهد، موضوعی چندگانه و درهم‌تنیده‌ای از وظایف تمامی ارگان‌ها است که یک متولی ندارد و تمامی ارگان‌ها باید دست‌به‌دست هم دهند تا شاهد کاهش آلودگی هوا باشیم.

هفته گذشته شاهد اوج گرفتن میزان آلودگی هوا در مشهد بودیم که این امر باعث تعطیلی 4 روزه مدارس شد اما آیا تنها راه نجات از آلودگی هوای مشهد تعطیلی مدارس است؟ که با نگاهی به شاخص 24 ساعته  آلودگی هوای مشهد در روز چهارشنبه که مدارس مشهد تعطیل بودند درمیابیم که این امر نه تنها باعث بهبود کیفیت هوا نشد بلکه در این روز کیفیت هوا در مرز وضعیت قرمز قرار گرفت.

بررسی‌ها نشان می‌دهد گویا این نسخه‌پیچی متولیان و مسئولان برای کاهش آلودگی هوای مشهد نسخه کارآمدی نبوده و باید دلایل آلودگی هوای مشهد را در موارد دیگری جست‌وجو کرد یا حتی تصمیمات جدی‌تری مانند تعطیلی صنایع آلاینده یا اجرای طرح زوج و فرد از در منازل در دستور کار قرار می‌گرفت که این اتفاق تاکنون نیفتاده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرایت بیماری دستمزد نجومی از سینما به تئاتر/ بازیگرسالاری آفت است
  • انحطاط یک کشور در ترجیح منافع بیگانگان است
  • نادران: در قضیه‌ بنزین، لاریجانی بیشتر از روحانی مقصر است/ مجلس هیچ جایگاهی در نظام تصمیم‌گیری کلان کشور ندارد
  • ضعف زیرساختهای بومی در رزمایش اجباری شبکه ملی اطلاعات
  • کایل واکر: منچستریونایتد به خوبی نقشه خود را درون زمین پیاده کرد؛ نمی‌توانم گواردیولا را مقصر بدانم
  • رئیس مجلس بیش از رئیس‌جمهور در فاجعه بنزین ‌مقصر‌ است
  • آفت نخود علت اصلی اعتراض/اخراج کارگران مقصر و معرفی پیمانکار به بخش حقوقی
  • برگزاری اولین جشنواره ملی شعر «‌مرد روزگاران»
  • اولین جشنواره ملی شعر «‌مرد روزگاران» در مشهد برگزار می ‌شود
  • برگزاری جشنواره دانشجویی منطقه‌ای فیلم کوتاه ریگا در سنندج
  • فراخوان سومین جشنواره منطقه ای دانشجویی فیلم کوتاه ریگا اعلام شد
  • برگزاری سومین جشنواره منطقه‌ای دانشجویی فیلم کوتاه ریگا در سنندج
  • غوغایی که «مرد ایرلندی» در سینمای جهان به پا کرد
  • «رنگ واژه » در گالری شکوه به نمایش در آمد
  • خودنظارتی کلید واژه مهم برای کاهش تخلفات است
  • لزوم بازنگری در قانون آموزش نظامیان بیگانه بعد از حادثه فلوریدا
  • بانوی هنرمند ایرانی برنده معتبرترین جشنواره فیلم موبایلی جهان شد
  • بلایی که تلویزیون سر زبان فارسی می‌آورد
  • زن مسلمان ایرانی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان، گشود