Web Analytics Made Easy - Statcounter

 ابراهیم محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار امیدواری کرد که در سرشماری‌های آینده رتبه استان در شاخص باسوادی بیش از پیش بهبود پیدا کند و آذربایجان‌غربی در ردیف استان‌های دارای بالاترین نرخ باسوادی قرار گیرد.

وی با اشاره به میانگین رشد باسوادی در استان، اظهار داشت: این استان در رتبه چهارم کشوری قرار دارد و حجم ابلاغی سال گذشته که ۳۷ هزار و ۳۶۶ نفر برای سه سطح سوادآموزی، انتقال و تحکیم بود، به میزان ۱۰۱ درصد محقق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان‌غربی درباره مراکز یادگیری محلی نیز بیان کرد: این استان با ۵۳ مرکز یادگیری در استان در جایگاه دوم کشور بعد از خراسان‌رضوی قرار دارد.

«محمدی» در زمینه ضرورت تعامل دستگاه‌ها در شتاب‌بخشی به سوادآموزی نیز گفت: حجم ابلاغی در سال گذشته ۱۶ هزار و ۷۸۰ نفر بود که ۶‌.۶درصد آن محقق شد.

وی اضافه کرد: ادارات‌کل بهزیستی، کمیته امداد امام‌خمینی(ره) و عشایر بیشترین تعداد بیسواد را در سال ۱۳۹۷ هر کدام به ترتیب به میزان ۳۳۵، ۳۳۰ و ۱۶۸ نفر جذب و آموزش داده‌اند.

وی حجم ابلاغی سال ۱۳۹۸ استان برای طرح شتاب‌بخشی را ۱۷ هزار و ۴۸۰ نفر بیان کرد و افزود: متولیان امر در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند و برای تسریع در امور نیازمند همکاری تمام دستگاه‌های مرتبط در این زمینه هستیم.

به گزارش ایرنا این استان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای ۱۹۴ هزار بیسواد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال است و انتظار می‌رود این میزان در سرشماری آینده به طور چشمگیری تقلیل یابد.

برچسب‌ها آذربایجان غربی سواد آموزی آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی سواد آموزی آموزش و پرورش آذربایجان غربی سواد آموزی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۰۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها در آذربایجان غربی ۱۴ درصد افزایش یافت

اسماعیل سیمایی مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه میانگین بارش در زمستان پارسال ۱۳۷.۱ میلی‌متر بود، گفت: میانگین بارش استان در مدت مشابه پارسال ۹۷.۴ میلی‌متر بود که نشان از افزایش ۴۰ درصدی بارش‌ها را دارد.

وی با اشاره به اینکه میانگین بارش‌ها در زمستان نسبت به نرمال بلندمدت که ۱۰۱.۵ میلی‌متر بوده و حدود ۲۷ درصد افزایش داشته است، افزود: بیشترین مقدار بارش در فصل زمستان پارسال مربوط به سردشت با ۴۶۲.۴ میلی‌متر و کمترین مقدار مربوط به چایپاره با ۶۱.۹ میلی‌متر است.

سیمایی با اشاره به اینکه میانگین دمای استان در زمستان گذشته ۲.۵ درجه سلسیوس بود، اضافه کرد: این مقدار نسبت به مدت زمان سال قبل از آن که ۱.۱ درجه سلسیوس بود، ۱.۴ درجه سلسیوس افزایش و نسبت به نرمال که منفی ۰.۳ درجه سلسیوس است، ۲.۸ درجه افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌غربی در خصوص وضعیت بارش‌های استان در بهار امسال هم در ادامه گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌بینی مرکز ملی خشکسالی کشور، بارش‌های استان در بهار امسال در محدوده نرمال و میانگین دما یک تا دو درجه سلسیوس بیشتر از نرمال باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • تاکید بر نقش مهم و اثرگذار صداوسیما در اجرای طرح جوانی جمعیت
  • ۷۵ درصد اراضی آذربایجان غربی در سه سال اخیر تعیین تکلیف شد
  • بارش‌ها در آذربایجان غربی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • اجرایی شدن ۸۵ درصد مصوبات رفع موانع تولید در آذربایجان غربی
  • توسعه خدمات، ظرفیت ها و توانمندیهای هلال احمربا مشارکت منتخبان مردم در مجلس
  • بازسازی بیش از ۸۰ درصد واحد‌های زلزله زده درخوی
  • بازسازی بیش ۸۰ درصد واحد‌های مسکونی در مناطق زلزله زده خوی