Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، نشست بنیامین نتانیاهو با بنی گانتس بدون هیچ پیشرفتی در مذاکرات تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی پایان یافت.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از بنی گانتس، رئیس ائتلاف «آبی و سفید» و آویگدور لیبرمن، رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» خواست در تشکیل کابینه ائتلافی برای ایمن نگاه داشتن این رژیم و ضمیمه کردن دره اردن به سرزمین‌های اشغالی فلسطین به او بپیوندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رووین ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی روز یکشنبه از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و بنی گانتس، رئیس حزب آبی و سفید خواست با کنار گذاشتن اختلافات خود، برای تشکیل کابینه به توافق برسند.

حزب آبی و سفید توانست در انتخابات کنست ۳۳ کرسی بدست بیاورد. حزب لیکود نتانیاهو نیز ۳۲ کرسی بدست آورد. پس از شکست نتانیاهو در تشکیل کابینه، بنی گانتز مسئول تشکیل کابینه شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۰۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاپید: سیاست‌های کابینه نتانیاهو بیش از همه، به ارتش آسیب می‌زند

رهبر ائتلاف مخالفان در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی گفت: سیاست‌های کابینه حاکم بیش از همه، به ارتش آسیب می‌زند.

به گزارش مشرق، «یائیر لاپید» با انتقاد از سیاست های کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: نیروها و فرماندهان ارتش قبل از همه، از سیاست های شکست خورده کابینه حاکم آسیب می بینند.

وی با اشاره به طرح آمریکا برای تحریم یک واحد ارتش رژیم صهیونیستی، این اقدام را اشتباه دانست و خواستار جلوگیری از عملیاتی شدن آن شد.

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی گفت: ریشه مشکل در ارتش نیست بلکه در حوزه سیاسی است.

لاپید درباره حملات صهیونیست های تندرو به فلسطینی های مقیم کرانه باختری نیز با تبرئه واحد «نتزا یهودا» در ارتش رژیم اشغالگر گفت: جهان می داند که «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی خواهان اجرای قانون در کرانه باختری نیست و «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی نیز مخالفتی با اقدامات شهرک نشینان تندرو ندارد. نتیجه چنین وضعیتی، آسیب دیدن جایگاه بین المللی اسرائیل است.

مقامات رژیم صهیونیستی به خبر تحریم احتمالی یک گردان ارتش این رژیم توسط آمریکا، واکنش تندی نشان داده و آن را اقدامی خطرناک توصیف کردند.

ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که تحریم نظامیان، خط قرمز و اقدامی خطرناک از سوی آمریکا است و از «یوآف گالانت» وزیر جنگ می‌خواهد که فورا از واحد «نتزا یهودا» حمایت کند.

وی افزود: اگر گالانت از نیروهای نتزا یهودا حمایت نکند، ما آنها را به عنوان قهرمان، جذب پلیس مرزی در کرانه باختری خواهیم کرد.

«بنی گانتس» عضو شورای جنگ رژیم صهیونیستی نیز با بی سابقه خواندن اقدام آمریکا در تحریم احتمالی یک گردان ارتش این رژیم، اعلام کرد: این تحریم، اقدامی خطرناک است و برای جلوگیری از عملیاتی شدن آن تلاش خواهیم کرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز پیشتر در این باره گفته بود: نباید ارتش اسرائیل تحریم شود و با همه ابزارها در مخالفت با این اقدامات تلاش خواهیم کرد.

در همین حال، «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی نیز گفت: تحریم آمریکا علیه ارتش اسرائیل، دیوانگی مطلق است.

وی افزود: این اقدام واشنگتن همچنین تلاش برای آن است که دولت فلسطین را بر ما مسلط کند.

پایگاه خبری اکسیوس شنبه شب به نقل از سه مقام آمریکایی که نامشان را فاش نکرد، اعلام کرد که واشنگتن بزودی گردان نتزا یهودا وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی را به دلیل نقض حقوق بشر در کرانه باختری، تحریم می‌کند.

آکسیوس افزود: این اولین بار است که آمریکا یک واحد نظامی (رژیم) اسرائیل را تحریم می‌کند و بزودی تحریم این گردان (افراطی) از سوی «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا اعلام می‌شود.

این پایگاه خبری به نقل از منابعی که آنها را آگاه خواند، افزود: تحریم‌ها مانع از دریافت هر نوع کمک یا آموزش نظامی به این گردان و اعضای آن می‌شود.

گردان نتزا یهودا در سال ۱۹۹۹ به عنوان یک واحد ویژه برای نظامیان تندروی صهیونیست تشکیل شد.

آکسیوس افزود: این گردان مستقر در کرانه باختری «به مرکز جذب بسیاری از جوانان شهرک‌نشین راست‌گرای افراطی» که در هیچ گردان دیگر ارتش رژیم اسرائیل پذیرفته نشده‌اند، تبدیل شده است.

در سال‌های گذشته تصاویر زیادی از جنایت گردان نتزا یهودا علیه فلسطینیان ساکن کرانه باختری اشغالی منتشر شده است.

سال گذشته، در حین یورش گردان ۹۷ نتزا یهودا وابسته به ارتش رژیم اسرائیل به منطقه «تلونیم» واقع در غرب رام‌الله، نظامیان وابسته به این گردان که فکر می‌کردند کسی آن‌ها را نمی‌بیند، چند شهروند فلسطینی غیرنظامی را به‌شدت مورد ضرب و جرح قرار دادند؛ غافل از اینکه تعدادی دیگر از فلسطینیان در حال رصد و ضبط این توحش ارتش اسرائیل هستند.

آمریکا در حالی یک گردان ارتش رژیم اشغالگر را تحریم می کند که مهمترین تامین کننده سلاح این رژیم است.

پیش از این، گروهی از نماینده دموکرات کنگره آمریکا ادعای «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی ناقض قوانین بین‌المللی نیست را رد و تاکید کردند که (رژیم) اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند.

در نامه‌ای که از سوی ۲۶ قانونگذار آمریکایی خطاب به «لوید آستین» وزیر دفاع، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه و «آوریل هاینس» مدیر اطلاعات ملی آمریکا نوشته شده است، این نمایندگان کنگره آمریکا به مقام‌های دولت بایدن یادآور شده‌اند که برخلاف ادعای رئیس جمهور آمریکا، نحوه استفاده نظامیان رژیم صهیونیستی از سلاح‌های آمریکایی با قوانین این کشور و قوانین بین‌المللی مطابقت ندارد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • کابینه نتانیاهو در آستانه فروپاشی
  • بحران در کابینه تل‌آویو؛ ادامه اختلافات بر سر تبادل اسرا
  • جمهوری اسلامی آمادگی مقابله با هرگونه تهدید از جانب رژیم صهیونیستی را دارد
  • نتانیاهو، گالانت را به افشای اطلاعات حساس متهم کرد
  • نتانیاهو از برگزاری جلسه کابینه جنگ جلوگیری کرد
  • ممانعت نتانیاهو از برگزاری جلسه کابینه جنگ برای بررسی اهداف جنگ
  • گانتس: هنوز اهداف جنگ خود را محقق نکرده‌ایم
  • اگر کسی گمان می‌کند می‌تواند یکی از یگان‌های ارتش را تحریم کند، من با تمام قدرتم با او خواهم جنگید
  • لاپید: سیاست‌های کابینه نتانیاهو بیش از همه، به ارتش آسیب می‌زند
  • روز ۱۹۸ طوفان‌الاقصی |حمله پهپادی به جولان اشغالی/ نشست کابینه جنگی اسرائیل برای بررسی بن بست در مذاکرات آتش بس